Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Intense+ 6MT – S manuálom na každý deň

Keď sa pred dvoma rokmi japonská značka Mitsubishi rozhodla nadviazať na svoj model ASX, využila pre to partnerstvo s francúzskym Renaultom. Druhá generácia populárneho ASX vtedy vzbudila istú kontroverziu, ale bol to vlastne akýsi sobáš z rozumu. Automobilka stavila na overenú techniku z Európy ​​a s relatívne nízkymi nákladmi mohla na tomto trhu uviesť nový model, vďaka ktorému si znížila aj celkové flotilové emisie. A o to dnes predsa ide v prvom rade… alebo nie?!

Minulý rok na jar sa predstavila zásadná modernizácia, ktorá síce zostáva verná originálu v podobe Renaultu Captur, no Mitsubishi ASX prešlo azda najvýraznejšou zmenou a dostalo novú tvár rešpektujúca identitu značky. Jeho dynamický SUV dizajn sa vyznačuje športovou kapotou, výraznými LED svetlometmi a maskou chladiča „Dynamic Shield“, charakteristickou pre Mitsubishi.

Najnovšie Mitsubishi ASX naživo vyzerá naozaj dobre a dáva pôvodne francúzskemu modelu trochu športovejší imidž, ktorý vyvoláva hlavne kontrast medzi veľkou čiernou maskou chladiča a farbou karosérie. A keď tu tak teraz stojím pred bielym testovacím kúskom v odtieni Crystal, vlastne sa mi naozaj páči viac ako Captur.

Ale dosť o exteriérovom dizajne, na ktorý si názor urobí každý sám. Nakoniec pred dvoma týždňami sme tu mali ASX v červenej farbe s automatom. V redakčnej garáži nám tentokrát pristálo faceliftované ASX s motorizáciou, ktorá má potenciál byť u nás tou najžiadanejšou a najpredávanejšou.

V interiéri Mitsubishi ASX tiež nijako neskrýva svoj pôvod v obľúbenom Capture, ale s novou modernizáciou má pokročilejšiu výbavu ako jeho predchádzajúca verzia. Novinka sa u nás predáva v celkom štyroch výbavách a na test máme tentokrát k dispozícii kúsok v druhej najvyššej výbave Intense, ktorá však nemá jednu z najväčších noviniek faceliftu.

Mitsubishi totiž pri modernizácii uviedlo nový infotainment s integrovanými službami Google, ale ten je štandardom až v najvyššej výbave Instyle, ktorú sme testovali naposledy. V tej najvyššej výbave teda ASX môže mať integrovanú navigáciu s Mapami Google alebo obchod Google Play na sťahovanie aplikácií.

Štandardom všetkých výbav je vertikálny 10,4“ dotykový displej infotainmentu, ale veľkosť digitálneho prístrojového štítu závisí od konkrétnej výbavy. Prvé tri majú len menší 7“ displej bez možnosti projekcie obrazu z navigácie a s veľmi malou mierou individualizácie. Tá je k dispozícii až v najvyššej výbave Instyle s 10“ obrazovkou virtuálneho kokpitu.

Výbava Intense+ však ponúka prakticky všetko, čo ku každodennému životu za volantom potrebujete. Máte tu k dispozícii vyhrievané predné sedadlá a volant, automatickú klimatizáciu, bezdrôtovú nabíjačku na telefón a s pomocou funkcie My Sense si môžete vybrať jazdný režim. Nechýba ani bezdrôtová podpora služieb Apple CarPlay alebo Android Auto.

Nové Mitsubishi ASX tiež stále sleduje váš štýl riadenia a snaží sa vás aspoň trochu „vychovávať“. Monitoring môjho vodičského umu mi tak celý týždeň písal, že by som mal zlepšiť radenie rýchlostí a že môj štýl jazdy je mierne rýchly. To bude zrejme aj tým, že režim ECO som nedokázal mať zapnutý dlhšie ako na ukážku do kamery. Väčšinu času som strávil v režime Sport alebo Individual, kde sa dajú nastaviť rôzne aspekty tuhosti riadenia, odozvy plynového pedálu a iných vecí.

Vďaka tlačidlu My Safety Perso naľavo od volantu máte tiež rýchly prístup k predstavenej individuálnej kombinácii jazdných asistentov a tak jednoducho po každom naštartovaní môžete vypnúť povinný Intelligent Speed ​​Assist a prispôsobiť si vozidlo tak, aby vám vyhovovalo a nepípalo pri každom prekročení rýchlosti o 1km/hod.

Mitsubishi ASX je celkom dobre použiteľné ako auto pre 2+2 (dvaja dospelí a dve deti) a s klasickými spaľovacími motormi má aj celkom veľký batožinový priestor, so základným objemom až 484 litrov. Pri hybride, je síce výrazne menší a má len 348 litrov ale tu sa to zasa kompenzuje skvele fungujúcou hybridnou technikou.

Poďme ale na spomínanú motorizáciu. Tentokrát sa k nám teda dostala slabšia verzia mild-hybridnej „jednatrojky“ – turbodúchadlom preplňovaná, zážihová, štvorvalcová jednotka, s rozvodom DOHC a s maximálnym výkonom 103kW (140k) pri 4500-6000 ot./min. A tento skvost dostanete výhradne so šesťstupňovým manuálom. Dvojspojkový automat je vyhradený pre vyšší výkon.

Mitsubishi ASX s týmto motorom pôsobí od nízkych otáčok trochu mdlo (za čo u väčšiny dnešných áut môže vynútené emisné oneskorenie), no akonáhle sa dostanete niekde na hranicu dvoch tisíc otáčok, príjemne zaberie a začne celkom slušne ťahať. So správnou zaradenou rýchlosťou je v mestských uliciach veľmi pružným autom. Motor celkom ochotne ťahá v celom strednom pásme a nechá vás aj predbiehať, no pri tom radšej využívajte živé stredné pásmo a skôr raďte, pretože vo vysokých otáčkach už stráca dych.

Na diaľniciach si súčasne povie o trochu viac paliva ako v mestskej premávke, pokiaľ chcete ísť trochu dynamickejšie. Celková spotreba po týždni testovania a prevahe okresiek sa ustálila na 6,7 litra/100km. V meste to bolo okolo siedmych litrov a na diaľnici pokojne aj osem. Celkový jazdný prejav sa pritom pri facelifte pochopiteľne nijako nezmenil a ASX je normálnym autom pre každodenný život.

Testovaná výbava Intense+ začínala na 26.200€ a to vrátane príplatku za prémiovú metalízu v kombinácii s čiernou strechou. Dodatočne inštalované príslušenstvo navýšilo cenu ešte o 2.350€ vrátane montáže a sú v ňom také veci ako vyklápacie ťažné zariadenie, bočné nášľapy, prahové lišty s podsvietením, lišta 5-tych dverí, športové pedále, vanička kufra, koberce, bezpečnostné matice kolies…

Facelift druhej generácii Mitsubishi ASX príjemne prospel. Má už svoju osobitú tvár a jedným z najväčších lákadiel modelu je aj modernejší infotainment so službami Google. Nie je to však nič, čo by ste k životu nutne potrebovali, a tak si väčšina potenciálnych záujemcov určite vystačí aj s nami testovanou špecifikáciou v druhej najvyššej výbave a s manuálnou prevodovkou. Okrem toho získate aj istotu vo forme 5-ročnej záruky (a to aj na originálne príslušenstvo). Mitsubishi ASX je skvelým malým SUV pre každodenný život.

Komentáře
Odporúčaný článok:  SsangYong MUSSO Grand - luxus na prácu

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →