Nový Mercedes AMG E 53 – krajší a športovejší

S výraznejším dizajnom, širšími možnosťami individualizácie a infotainmentom MBUX ešte viac zhodnocuje značka Mercedes-AMG modely biznis triedy vo forme sedanu a kombi E 53 4MATIC+ .

Kompletne novonavrhnutý vzhľad prednej časti prepožičiava vysokovýkonnej triede E ešte dynamickejší prejav. Obloženie chladiča špecifické pre vozidlá AMG svojím obrysom v tvare písmena A zvýrazňuje šírku vozidla a rovnaký účinok majú aj ploché svetlomety s LED technikou.

Vďaka rozsiahlym dizajnovým zmenám aj zadná časť sedanu pôsobí ešte svalnatejšie. K takýmto opatreniam patria dvojdielne zadné svetlá, nový spojler zadného nárazníka a nová vložka difúzora.

Aj v interiéri s veľkými displejmi, novým volantom AMG Performance a funkciami MBUX špecifickými pre vozidlá AMG sa prejavuje športovejší charakter.

Elektrifikovaný motor s objemom 3,0 litra s dvojitým preplňovaním turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom dosahuje výkon 320 kW (435 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 520 Nm. Jeho štartovací generátor EQ-Boost na krátky čas poskytne prídavný výkon 16 kW a krútiaci moment 250 Nm. Okrem toho napája 48 voltovú napäťovú sústavu.

Odporúčaný článok:  HONDA e a jej debut vo Frankfurte

K ďalším zaujímavým technickým prvkom patrí 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.

Prehľad údajov

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ sedanMercedes-AMG E 53 4MATIC+ Kombi
Motor3,0-litrový motor R6 s turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom3,0-litrový motor R6 s turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom
Zdvihový objem2 999 cm³2 999 cm³
Výkon320 kW (435 k) pri 6 100 ot./min320 kW (435 k) pri 6 100 ot./min
Dodatočný výkon cez EQ Boost16 kW (22 k)16 kW (22 k)
Max. krútiaci moment520 Nm pri 1 800 – 5 800 ot./min520 Nm pri 1 800 – 5 800 ot./min
Dodatočný krútiaci moment cez EQ Boost250 Nm250 Nm
NáhonNáhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentuNáhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu
PrevodovkaAMG SPEEDSHIFT TCT 9GAMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Kombinovaná spotreba paliva8,8-8,5 l/100 km¹9,0-8,7 l/100 km¹
Emisie CO₂ kombinované200-194 g/km207-200 g/km
Trieda efektívnostiDD
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h4,5 s4,6 s
Maximálna rýchlosť250 km/h²250 km/h²
Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →