Hyundai i20 1.0T–GDi MHEV DCT – Švihácky velikán svojho segmentu

Nová, už tretia generácia Hyundai i20 je navrhnutá plne v duchu aktuálneho štýlu automobilky Hyundai. Novej i20-tke nechýba istá odvážnosť, nadčasovosť, dynamika a veľký zmysel pre detail. S týmto prístupom nová generácia i20-tky celkom úspešne vstupuje do boja proti českému obľúbencovi, ktorým v tomto segmente nie je nikto iný ako Škoda Fabia.

My sme testovali veľmi peknú i20 vo výbave STYLE, s krásnou modrou farbou a pod kapotou testovaného vozidla sa usadil celkom potentný litrový mild-hybrid s troma valcami, s ktorým veľmi slušne spolupracoval sedemstupňový dvojspojkový DCT automat.

Už na prvý pohľad zaujme vzhľad i20, ktorá na svoje menšie rozmery pôsobí prekvapivo vyspelo. Nový dizajnový jazyk (Sensuous Sportiness) značky autu vyložene svedčí a predok, vďaka veľkej čiernej maske chladiča a ostro rezaným LED svetlometom, dominuje celému autu. i20-tka sa okrem iného medzigeneračne zväčšila, má o 10 mm dlhší rázvor, je o 5 mm dlhšia a o 16 mm širšia. Ubralo sa naopak vo výške – a to rovných 24 mm. Na bokoch sú viditeľné dva veľké pozdĺžne prelisy a zadná časť opäť zaujme LED svetlometmi s horizontálnym pásikom, ktorý ale nesvieti a jedná sa len o dizajnový prvok… čo je škoda.

Aj v interiéri sa nová i20 podarila a aj tu ťažil predvádzací model z najvyššej výbavy, ktorá pridala športovejšie sedadlá, vačší displej infotainmentu s uhlopriečkou 10,25″, a tiež rovnako veľký palubný displej namiesto klasických budíkov. Ten v štandarde nehľadajte a veľký displej infotaimentu uprostred tam nahrádza o 2,25″ menší dotykový displej.

Vnútorný dizajn je veľmi moderný a pôsobí prekvapivo priestranne. Povrchom dominujú tvrdé, ale dobre spracované plastové diely a až na pár dizajnových hrán je všetko zámerne veľmi jednoduché, podobne ako pri novom Tucsone.

Odporúčaný článok:  Hyundai i30 Fastback N-Line+ - "skoro" eNko s hybridom

Prístrojová doska pred vodičom teda ponúka plne digitálny displej, ktorý vás informuje o všetkom potrebnom, a to v graficky príjemnom a prehľadnom prostredí. Hlavný displej palubného infotainmentu je mierne naklonený k vodičovi a obdobne ako displej prístrojovej dosky, ponúka príjemné grafické prostredie. Samozrejmosťou je tiež istá miera personalizácie prostredia, teda prvotné zoznámenie s jeho ovládaním bude chcieť rozhodne chvíľku času. Veľmi elegantným motívom sa pre mňa stalo jeho základné zobrazenie, ktoré kombinuje hodiny s jednoduchou grafikou, ktorá prechádza do zjednodušeného zobrazenia aktuálnej mapy z navigácie.

Základné menu funguje plynule a veľký displej má skvelú odozvu na dotyk. Bohužiaľ, v obsiahlom menu je ľahké stratiť orientáciu a veľa ma sklamalo umiestnenie deaktivácie niektorých jazdných asistentov hlboko do nastavení vozidla. Naopak potešil manuálny volič hlasitosti na perfektne znejúcich reproduktoroch od značky Bose.

Hyundai sa v i20 zameral aj na konektivitu, ktorá s prémiovým infotainmentom funguje veľmi dobre, či už sa jedná o funkciu Apple CarPlay/Android Auto (nepochopiteľným faktom však pre mňa zostáva, prečo už konečne nie je k dispozícii bezdrôtovo?) alebo on-line asistenta Hyundai Live, ktorý vie predpovedať počasie a do systému navigácie zadávať aktuálnu situáciu o doprave. Samozrejmosť je aj bezdrôtové nabíjanie telefónu v priehradke pred voličom prevodovky. Musíte však mať menší telefón…

Pochváliť musím tiež športový štvorramenný volant a po skúsenostiach z modelu Tucson na mňa urobil dobrý dojem aj v novej i20-tke. Jeho ovládače majú logické a intuitívne usporiadanie, samotné spracovanie a proporcie volantu sú potom užívateľsky veľmi komfortné. Nová generácia prekvapí aj dostatočnú priestrannosťou interiéru, ktorá panuje aj na zadných pozíciách. Batožinový priestor potom medzigeneračne narástol na slušných 352 litrov objemu. V prípade mild hybridu je to však len 262 litrov.

Odporúčaný článok:  Hyundai odhaľuje prvý pohľad na nový Santa Fe

Hyundai i20 je aktuálne v ponuke hneď s trojicou benzínových motorizácií. Základ tvorí štvorvalcová 1.2-ka disponujúca výkonom 62 kW (80k). Ďalej tu máme preplňovaný litrový trojvalec s výkonom 74 kW (100k) a vrchol ponuky tvorí testovaný trojvalec s objemom jedného litra, doplnený o mild hybridnú technológiu. Disponuje veľmi slušným výkonom 88 kW (120k) a krútiacim momentom dosahujúcim hodnoty 200 Nm.

Mild-hybridnou technológiou podporovaný trojvalec pod kapotou ľahkej i20-tky je veľkým prekvapením. Jeho trojvalcový prejav sa do kabíny prejavuje úplne minimálne a jeho hlavnou prednosťou je dostatok výkonu, ktorý s vozidlom vie veľmi slušne zacvičiť. Technológia pracuje so 48V systémom snažiacim sa šetriť palivo a znižovať emisie, no pri rozjazde s pomocou batérie a nabíjaním pri brzdení pomáha v nízkych otáčkach výkonom približne šestnástich koní, čo je prekvapivo poznať na dynamike. V praxi spoznáte fungovanie mild-hybridného systému ešte navyše tak, že motor oveľa skôr vypína pri dochádzaní ku križovatke a v prípade aktivovaného eco režimu tiež dosť často plachtí s odpojeným motorom.

V režime Comfort a aj Šport je dojem z dynamiky ešte lepší, motor má príjemnejší zvuk a na okreskách potom s i20-tkou zažijete aj pomerne dosť zábavy. Automobilka uvádza kombinovanú spotrebu okolo 5,1 L – nám sa najlepšie podarilo zajazdiť za 6 litrov benzínu na 100 kilometrov, avšak s istou dávkou radosti z jazdy.

Odporúčaný článok:  Nový Hyundai i10 - nový "veľký drobec"

A tej radosti tu je, pretože nová i20 stojí na upravenej platforme po svojom predchodcovi, čo znamená, že má prednú nápravu McPherson a zadnú nápravu s vlečnými ramenami. Treba pochváliť Hyundai za to, ako sa pohral s nastavením podvozku. Auto je obratné a isté v zákrutách, stabilné vo vysokých rýchlostiach a veľmi dobre odhlučnené. Istú ranu pod pás mu zasadzujú práve sedemnásťpalcové kolesá, ktoré na niektorých typoch nerovností, najmä v zákrute, dokážu vyrobiť nepríjemné rany od podvozka alebo dokonca uskočenie celej zadnej časti vozidla. Pevne verím, že o palec menšie disky tento problém z veľkej časti vyriešia, hoci tým ľahko utrpí vzhľad.

Testovaný model začína na cene 17 890 € a za automatickú DCT prevodovku si priplatíte 1400 €. Základný model však kúpite už od 10 490 € a je na výber z rôznych príplatkových packetov.

Posledná generácia malého mestského hatchbacku Hyundai i20 je presne tým autom, ktoré človeka upúta hneď na prvý pohľad. Je to šivhák každým centimetrom a pod modernou a hravou tvárou sa skrýva prekvapivo dospelý automobil, ktorý môže svojou kvalitou, výbavou ale aj cenou smelo kandidovať tým najlepším vo svojom segmente.

Technikou, vzhľadom i jazdnými vlastnosťami sa druhý najmenší Hyundai na trhu podľa môjho názoru radí na samotný vrchol…

 

Technické údaje:

Hyundai i20 1,0 T – GDI MHEV DCT Style
Motor: 998 ccm, preplňovaný zážihový trojvalec
Max. výkon: 88 kW (120 k) pri 6000 ot./min
Max. krútiaci moment: 200 Nm pri 2000-3500 ot./min
Prevodovka: 7-stupňová automatická DCT
0–100 km/h: 10,3 s
Najvyššia rýchlosť: 185 km/h
Priemerná spotreba: 5,1 l/100 km
Prevádzková hmotnosť: 1190 kg
Dĺžka x šírka x výška: 4040 x 1775 x 1450 mm
Základný objem bat. priestoru: 262 l
Poháňaná náprava: predná

Viac fotografií nájdete v našej veľkej galérii: Hyundai i20 Galéria

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →