Nissan Qashqai Dig-T 140 Comfort Edition – ponuka odchádzajúcej generácie

Nissan Qashqai – práve tento model možno považovať za zakladateľa kategórie mestských crossoverov. Prvá generácia, ktorá prišla v roku 2010, sa ako premiérový zástupca segmentu SUV presadila medzi desať najpredávanejších áut na európskom kontinente. Druhá generácia, ktorá vošla do predaja v roku 2014, na úspech predchádzajúceho modelu nadviazala. Qashqai je stály etalón triedy a veľmi pravdepodobne aj celkový ťahúň značky Nissan. V predzvesti nového modelu je toto jeho labutia pieseň a tak sa poďme pozrieť čím všetkým nás ešte tento etalón prekvapí, ako mu pomohla modelová starostlivosť v podobe nových pohonných jednotiek a čo ďalšie sa zmenilo…

Nissan svoje zlaté vajce neustále hýčkal a v roku 2017 prešiel Qashqai faceliftom, ktorý sa do dnešného dňa príliš nezmenil. Ten priniesol lepšie odhlučnenú kabínu, upravoval sa podvozok, aby bol tuhší a riadenie istejšie. O rok neskôr obmenili motorovú paletu a uviedli do predaja novú automatickú prevodovku aj nový multimediálny systém. Qashqai patrí medzi tie, takzvane najmenej terénne SUV. Väčšina verzií sa musí uspokojiť iba s pohonom prednej nápravy, no vyniká jazdným komfortom. V tejto disciplíne urobil Qashqai oproti prvej generácii veľký posun.

V interiéri sa tiež modernizovať, aj keď nie príliš výrazne. Pribudli niektoré iné lišty a dekory a asi najvýraznejšou zmenou je výmena volantu. Ten nový pochádza z menšej Micry a nemá kruhový priemer ale ľahko sploštený tvar, hrubší veniec s vybraním v okolí palcov a je posiaty tlačidlami. Tie sú našťastie rozmiestnené intuitívne a ľahko sa nimi všetko dôležité ovláda. Posed za volantom je na svoju triedu vynikajúci a na veľmi dobrej úrovni komfortu sú aj sedadlá.

Prístrojovej doske uprostred dominuje, už tak trochu archaická, sedempalcová farebná dotyková obrazovka, kde sa trochu zmenila grafika multimédií. Je však nízko, má nízke rozlíšenie a podporuje AppleCar Play a Android Auto. Ovládanie klimatizácie má vlastný panel s výbornou ergonómiou a prístrojový štít má klasické a veľmi prehľadné ručičky s dobrým displejom palubného počítača uprostred.

Poteší veľmi dobré odhlučnenie kabíny, zvlášť pri nižších rýchlostiach. Na diaľnici je stále trochu viac počuť obtekanie vzduchu. Pekne potichu sa zatvárajú dvere a vo vnútri vládne útulnosť. Qashqai dostal s lepšiu izoláciu pri podbehoch vo dverách aj pri zadnom nárazníku a má tiež hrubšie zadné sklá. Takže je v kabíne skutočne kráľovské ticho. Na zadných sedadlách je dostatok priestoru avšak samotné pohodlie sedenia na plochej zadnej lavici sedadiel na niektorých konkurentov stráca dosť bodov.

Základný objem kufra je dostatočný. Slabších 410 l v praxi vystačí aj pre celú rodinu na menšiu dovolenku. Objem a tvar po sklopení zadných sedadiel obmedzuje výrazný schod za operadlami zadných sedadiel.

Čo ešte viac stíchlo je štvorvalcová jedna-trojka, ktorá nás už v predchádzajúcich testoch nadchla. Preč je rozpačité trhanie pri rozjazdoch z nižších otáčok alebo po preradení, s ktorým bojovali predchádzajúce motory od Renaultu. Motor má chod krásne plynulý a po všetkých stránkach kultivovaný a užívateľsky príjemný. Nie je to žiadny trhač asfaltu, ale ani lenivec a pocitovo je tu z hľadiska dynamiky proti predchádzajúcim verziám jasný pokrok. S manuálnou prevodovkou má výkon 103 kW (140 k) pri 4500 – 6000 ot/min a krútiaci moment dosahuje 260 Nm v rozsahu 1750 – 3750 ot/min. Zrýchlenie na stovku trvá 10,9 s a maximálna rýchlosť je udávaná 193 km/h. Výrobcom udávanej spotreby 5,3 l sa nám dosiahnuť nepodarilo, avšak hodnota tesne nad 6 l je viac než skvelá.

Qashqai je k dispozícii s dvoma motorizáciami a obe majú pod kapotou spomínaný štvorvalec 1.3 DIG-T. Poháňané sú iba predné kolesá – štvorkolka už v ponuke nefiguruje. Cena začína na 18 990 € a v testovanej výbave Comfort Edition stojí akčných 19 990 €.  Silnejšia verzia DIG-T 160, ktorá ponúkne 117 kW (160 k) a 270 Nm a je k dispozícii výlučne so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DCT stojí 22 890 €. 

Comfort Edition je celkom rozumne vyskladaná výbava, ktorá ponúka všetko potrebné. Posúďte sami:  multimediálny systém 7″ s podporou Apple CarPlay a Android Auto , rozpoznávanie dopravných značiek, automatické stmavovanie spätného zrkadla, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, inteligentný systém núdzového brzdenia s rozpoznávaním chodcov, predné a zadné parkovacie senzory, vyhrievané predné sedadlá, 17” disky kolies z ľahkých zliatin.

Qashqai tejto generácie ešte má stále čo povedať. Príliš dizajnovov nezostarol a jeho veľkou výhodou je, že ho teraz môžete kúpiť za skvelú cenu…

Technické parametre:

Motor a prevodovkaprepĺňaný zážihový R4, DOHC, 16V,
6-st. manuálna prevodovka
Zdvihový objem [cm3]1332
Výkon [kW/k]103/140
Pri otáčkach [1/min]4500 – 6000
Krútiaci moment [Nm]260
Pri otáčkach [1/min]1750 – 3750
Priemerná spotreba [l/100 km]6,3 – 6,7 WLTP
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]10,9
Maximálna rýchlosť [km/h]193
Batožinový priestor [l]410
Pohotovostná hmotnosť [kg]1395 – 1424
Rozmery d/š/v [mm]4394/1806/1590
Rázvor náprav [mm]2646
Pneumatiky215/60 R17 
Objem palivovej nádrže [l]65
Cena modelu od [€]18 990

Celú galériu nájdete >TU<

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →