KGM Torres EVX (2025) – Elektrické SUV, ktoré vám zamotá výber auta

🚗 Úvod k testu

KGM, kedysi známa ako SsangYong, prechádza posledné roky výraznou transformáciou. Nový názov KG Mobility symbolizuje začiatok éry, v ktorej značka cieli na moderného zákazníka a nové technológie. Torres EVX je prvým plne elektrickým modelom značky na Slovensku a prináša kombináciu robustného SUV dizajnu, inovatívnej technológie a praktických riešení pre každodenný život.

Torres EVX patrí do kategórie stredne veľkých SUV, no svojim vzhľadom a výbavou dokáže konkurovať aj prémiovejším hráčom. Už na prvý pohľad zaujme ostrými líniami, masívnymi blatníkmi a moderným svetelným podpisom. A s dojazdom na jedno nabitie, ktorý je vysoko cez 400 kliometrov, je zrejmé, že KGM týmto modelom posiela jasný odkaz: elektrické SUV nemusí byť kompromisom, ale plnohodnotnou alternatívou k spaľovacím modelom aj etablovaným elektromobilom.


🧩 O modeli Torres EVX

Torres EVX vychádza zo spaľovacej verzie Torres, no nejde len o jednoduchú elektrifikáciu. Vozidlo stojí na vylepšenej platforme so zosilnenou podlahou pre akumulátor, optimalizovaným rozložením hmotnosti a zníženým ťažiskom. Vďaka tomu pôsobí stabilne a ponúka výbornú dynamiku v zákrutách aj pri vyšších rýchlostiach.

Dĺžka vozidla je 4 715 mm, rázvor 2 680 mm a šírka 1 890 mm – rozmerovo sa teda radí medzi Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6, no dizajnom cieli skôr na robustnejší SUV charakter. Ponúka pohon predných kolies, čo má výhodu vo vyššej efektivite, no zároveň prichádza s niekoľkými špecifikami v oblasti trakcie, ku ktorým sa dostaneme neskôr.


✨ Exteriér a dizajn

Predná časť

Predná časť pôsobí dravo a moderne. Dominuje jej mohutná maska bez akéhokoľvek loga a úzke LED denné svetlomety s výraznou grafikou. Medzi nimi sa nachádza dekoratívny svetelný pás, ktorý je plne podsvietený a pri odomknutí či zamknutí vozidla sa aktivuje atraktívna animácia, známa skôr z prémiových značiek. Už aj týmto detailom Torres EVX jasne komunikuje, že značka sa posunula do vyššej ligy. Nižšie potom nájdeme hlavné svetlomety, ktoré disponujú FULL LED technikou a automatickým prepínaním stretávacieho a diaľkového režimu.

Bočný profil

Pri pohľade zboku upútajú oplastované a výrazne tvarované blatníky, či tak trochu svalnaté línie karosérie. 20-palcové disky s diamantovým výbrusom sú štandardom pre vyššiu výbavu a dotvárajú robustný charakter vozidla. Dlhý rázvor poskytuje výborné proporcie kabíny a zároveň prispieva k priestoru v interiéri. Plastové lemy blatníkov a prahy dopĺňajú off-roadový nádych, pričom decentne klesajúca línia strechy pridáva vozidlu dynamiku.

Zadná časť

Zadok vozidla pôsobí mohutne a štýlovo. Delené LED svetlá kombinujú horizontálny a vertikálny dizajn, čím opticky rozširujú celú karosériu. Zadný spojler s integrovaným brzdovým svetlom zasa plynule nadväzuje na líniu strechy. Nárazník je masívny a dizajnovo dotvára robustný vzhľad SUV. Zaujímavá je aj „kľučka“ a asymetrické usporiadanie výstupku na tretích dverách, ktorý zrejme pripomína, že kedysi SUV-čka nosili vzadu aj plnohodnotné rezervné koleso…


🛋️ Interiér a spracovanie

Materiály a kvalita

Torres EVX dokazuje, že KGM vôbec nie je nejaká budgetová značka. V interiéri nájdeme kvalitné mäkčené materiály, presné zlicovanie dielov a dizajnové prvky pripomínajúce oveľa drahšie SUV. Ambientné osvetlenie vytvára príjemnú atmosféru, pričom kvalita spracovania pôsobí ešte vyzretejšie než pri predchodcoch značky.

Palubná doska a displeje

Dominantným prvkom kabíny je dvojica 12,3″ displejov spojených do jedného vizuálneho celku. Digitálny prístrojový panel ponúka viacero režimov zobrazenia, no okrem navigačného režimu sú ostatné profily podobné – prepínať si môžete údaje o spotrebe, stave batérie alebo asistenčných systémoch. Grafika je moderná a čitateľná aj na priamom slnku.

Infotainment

Centrálny displej má vysoké rozlíšenie, kvalitnú grafiku a podporuje Apple CarPlay aj Android Auto (aktuálne cez kábel). Systém reaguje svižne, aj keď nie na úrovni prémiových konkurentov. Ovládanie klimatizácie je integrované do bočnej časti displeja alebo na celú obrazovku, čo síce pôsobí moderne, no fyzické ovládače by zlepšili ergonómiu.

Sedenie vpredu

Predné sedadlá sú veľkoryso dimenzované, s elektrickým nastavením, ventiláciou, vyhrievaním a výbornou bočnou oporou. Sedí sa vyššie, čo poskytuje dobrý výhľad na cestu. Hlavové opierky s integrovaným vešiakom v zadnej časti sú dokonca posuvné aj v doprednom smere…

Sedenie vzadu

Vzadu poteší cestujúcich veľkorysý priestor, no nie je tu rovná podlaha bez stredového tunela, čo trochu zhoršuje komfort pre tretieho pasažiera na dlhších trasách. Je to daň za to, že Torres EVX nie je postavený od podlahy ako čistokrvné EV a má svoj pôvod v spaľovacej verzii, ktorá môže mať aj pohon všetkých kolies. Miesta na nohy aj nad hlavou je však dostatok aj pre vyššie postavy a je tu aj praktická výklopná lakťová opierka. Dva USB-C porty a dokonca zásuvka na 230V je tu už akosi samozrejmosťou…

Úložné priestory

KGM Torres EVX ponúka praktické riešenia: priestranné odkladacie boxy vo dverách, dva držiaky nápojov, uzatvárateľný priestor pod lakťovou opierkou a hlbokú priehradku pred spolujazdcom. Pred lakťovou opierkou nájdeme aj veľmi dobre riešenú bezdrôtovú nabíjačku na mobilný telefón a ešte jeden malý odkladací priečinok – napríklad na kľúče. či okuliare. Pod stredovým tunelom je potom ešte jeden obrovský priestor na ukladanie vecí…

🛡️ Asistenčné systémy a bezpečnosť

KGM Torres EVX ponúka komplexnú výbavu moderných asistenčných systémov, ktoré sa starajú o bezpečnosť posádky aj pohodlie vodiča. Už v základe nájdeme adaptívny tempomat s funkciou „Stop & Go“, ktorý dokáže vozidlo úplne zastaviť a opäť rozbehnúť v hustej mestskej premávke. Samozrejmosťou je asistent udržiavania v jazdnom pruhu (LKA) a systém sledovania pozornosti vodiča, ktorý vás upozorní na únavu.

Veľmi praktický je asistent sledovania mŕtveho uhla a varovanie pri cúvaní z parkovacieho miesta (RCTA), čo oceníte najmä v stiesnených mestských priestoroch. Torres EVX má tiež 360° kamerový systém s vysokým rozlíšením, ktorý výrazne zjednodušuje manévrovanie na úzkych parkoviskách.

Medzi ďalšie prvky patrí automatické núdzové brzdenie (AEB) s detekciou chodcov a cyklistov, systém rozpoznávania dopravných značiek a inteligentný obmedzovač rýchlosti. Plusom je aj možnosť jednoduchého vypnutia upozornenia na prekročenie maximálnej rýchlosti – stačí jeden dotyk cez hornú lištu infotainmentu.

Celkovo pôsobí balík bezpečnostných technológií vyvážene a premyslene – vozidlo vás aktívne chráni, no nezahlcuje vodiča zbytočnými zásahmi.


🎒 Batožinový priestor

Objem kufra dosahuje 703 litrov, čo je dosť nadštandardné v tejto triede elektromobilov – tu zasa Torres EVX naopak vďačí svojmu pôvodu v spaľovacej verzii. Pod dvojitou podlahou sú ďalšie úložné priečinky na káble a rôzne prvky povinnej výbavy a nechýba ani premyslený úložný systém s gumičkami, po bokoch spodného plata. Roletka je tu iba manuálna, ale funkčná a má dobre navrhnutú aretáciu.


⚡ Elektrický pohon a batéria

KGM Torres EVX je vybavený jedným elektromotorom umiestneným na prednej náprave. Ide o synchronný motor s výkonom približne 152 kW (207 koní) a maximálnym krútiacim momentom 339 Nm – dostatok sily pre svižný rozbeh a komfortnú jazdu. Motor využíva modernú 3‑in‑1 EV architektúru, ktorá integruje istič výkonu, palubnú nabíjačku a V2L (Vehicle‑to‑Load) komponenty do jediného modulu. To umožňuje kompaktné riešenie, efektívne riadenie energie a univerzálne využitie batérie.

Zásobníkom energie je čerpadlová batéria LiFePO₄ (lítium-železo-fosfátová) od BYD s kapacitou 73,4 kWh, konfigurovaná v technológii Cell-to-Pack. Táto forma umožňuje vyššiu energetickú hustotu, lepšiu odolnosť, nižšie riziko prehrievania a dlhšiu životnosť.


🏎️ Prejav motora a režimy jazdy

Vďaka vysokému krútiacemu momentu má Torres EVX výrazné zrýchlenie už od nulových otáčok. Na druhej strane však trakcia predných kolies nie je vždy ideálna – aj v ECO režime má auto tendenciu „hrabať“ pri prudšom rozbehu. To je cena za výkon posielaný výlučne na prednú nápravu, no určite by sa trakčná kontrola dala naladiť aj lepšie – možno po softwarovom update tento efekt úplne eliminujú…

V režime Sport je to ešte výraznejšie, no tu sa s tým dá krásne pracovať a užiť si aj nejakú tú športovú jazdu po prašnom povrchu. Režim Normal bol takmer nepoužívaný, pretože Torres EVX má aj v Eco režime prebytok krútiaceho momentu a dostatok sily na bežnú svižnú jazdu. Odmenou je nižšia spotreba, pretože v Eco režime inak pracuje klimatizácia a rekuperácia.


🔋 Spotreba, dojazd a nabíjanie

Pri batérii s kapacitou 73,4 kWh je deklarovaný dojazd približne 460 km podľa WLTP. Pri našom teste sa spotreba pohybovala okolo 18,5 kWh/100 km v meste, 21 kWh/100 km na okreskách a približne 24 kWh/100 km na diaľnici. Maximálny nabíjací výkon je 120 kW DC, čo umožňuje dobitie z 10 na 80 % za cca 35 minút. Na najbežnejšej 50kW nabíjačke si počkáte v realite z 20 na 80% cca 1 hodinu a pár minút…

Torres EVX podporuje Vehicle‑to‑Load (V2L) výstup až do výkonu 3,3 kW, čo umožňuje napájanie externých zariadení priamo z batérie. Skvelá výbava pre výlety bez elektrickej siete.


🛣️ Jazdné vlastnosti

Vďaka batérii umiestnenej v podlahe má Torres EVX nízke ťažisko a pôsobí veľmi stabilne aj v rýchlych zákrutách. Podvozok je tuhší, no pohodlný a dobre filtruje nerovnosti. Odpruženie bolo naladené tak, aby zvládlo kombináciu mestských jázd a ľahšieho terénu. Priamo na off-road však Torres EVX určite nie je, keďže batéria niečo ukrojila zo svetlej výšky vozidla. Plus nám tu chýba pohon všetkých kolies…


📊 Porovnanie s konkurenciou

Porovnanie: KGM Torres EVX vs. konkurenčné elektrické SUV
ModelVýkonBatéria (kWh)Dojazd WLTPCena od (EUR)
KGM Torres EVX150 kW (204 k)73,4 kWh (LFP)460 km~35 990€
Škoda Enyaq iV 80150 kW (204 k)82 kWh (Li-ion)540 km~45 000 €
MG 4 EV Long Range160 kW (218 k)77 kWh (Li-ion)450 km~38 000 €
Cupra Born 77 kWh150 kW (204 k)77 kWh (Li-ion)540 km~44 500 €
Volkswagen ID.4 Pro150 kW (204 k)77 kWh (Li-ion)522 km~47 000 €

🎯 Pre koho je Torres EVX

Torres EVX je určený pre zákazníkov, ktorí chcú plnohodnotné SUV s elektrickým pohonom, ale nechcú platiť prémiovú cenovku. Je vhodný pre rodiny, aktívnych ľudí aj technicky orientovaných zákazníkov, ktorí ocenia kombináciu priestoru, výkonu a moderných technológií.


🏁 Záver a zhodnotenie

KGM Torres EVX ukazuje, že značka urobila v poslednom období obrovský krok vpred. Ponúka moderný dizajn, kvalitný interiér, veľký dojazd, praktický priestor a veľmi atraktívnu cenu. Napriek drobným kompromisom ide o jedno z najzaujímavejších elektrických SUV na slovenskom trhu. Bez pardonu….


📐 TECHNICKÉ ÚDAJE

ParameterHodnota
Výkon150 kW (204 k)
Krútiaci moment339 Nm
PohonPredné kolesá
Batéria73,4 kWh LFP
Dojazd WLTP460 km
Spotreba (test)18,5 – 24 kWh/100 km
Max. nabíjací výkon DC120 kW
0 – 100 km/hcca 8,5 s
Dĺžka4 715 mm
Rázvor2 680 mm
Objem kufra703 l
Cena od
Cena testovaného vozidla
(Premium+, Tech, Farba, Tep. čerpadlo)
35 990 €
44 150 €
Komentáře
Odporúčaný článok:  Opel Grandland 1.2 Turbo 8AT - Moderný konzervatívec

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →