SsangYong Torres 1.5 GDI Turbo AWD AT Premium – Robustne prémiový

SsangYong Torres predstavuje jeden z najnovších prírastkov do rodiny juhokórejskej automobilky SsangYong, ktorá je zameraná hlavne na vozidlá SUV. Názov modelu – Torres je inšpirovaný prírodnou rezerváciou Torres del Paine, čo je národný park UNESCO v Čile. Tento model je postavený s dôrazom na robustnosť, moderný dizajn a technologické vybavenie, pričom si zachováva dostupnú cenu, ktorá je charakteristická pre značku SsangYong. Poďme sa mu pozrieť pod kapotu…

SsangYong Torres je SUV, ktoré zaujme svojimi proporciami a (ne)zameniteľným vzhľadom. Predná maska je výrazná, s veľkou mriežkou chladič a LED svetlometmi, ktoré dodávajú vozidlu agresívny a sofistikovaný vzhľad. Červená krytka ťažného oka by mohla evokovať nejaké športové smerovanie ale je to iba estetický prvok, rovnako ako sú nefunkčné dva plastové pseudodržiaky na prednej kapote.

Torres má aj z bočného pohľadu robustné línie a výrazné blatníky, čo podčiarkuje jeho schopnosť zvládať , vďaka pohonu 4×4, rôzne terény. Zadná časť vozidla je rovnako pôsobivá s modernými LED svetlami a akousi vydutou časťou na dverách batožinového priestoru. Tá má zrejme evokovať kryt na rezervné koleso, no žiadne sa v nej nenachádza. Madlo, ktorým sa piate dvere otvárajú je vpravo a väčšinu ľudí prvýkrát zmätie otváranie dverí, ktoré je klasicky nahor a elektrifikovane…

Interiér Torresu je celkom priestranný a na pohľad luxusný. Sedadlá sú pohodlné, potiahnuté kvalitnými materiálmi, pričom predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné a vyhrievané. Palubná doska je prehľadná, s veľkým dotykovým displejom infotainment systému v strede a menším kombinovaným displejom, ktorý nahrádza klasické budíky.

Odporúčaný článok:  Hyundai IONIQ 5 4x2 Premium - Džony Päťka opať v akcii

Prístrojová doska je vlastne iba malý displej palubného počítača v strednej časti, ktorému z bokov robia garde digitálne číslice a stupnica palivomeru a teploty. Nedá sa nijak konfigurovať a asi toto jediné kazí luxusný dojem z celého interiéru. Také Korando vie mať plne digitálny displej a Torres túto vymoženosť nedostal. Našťastie taký elektrický Torres EVX už má plne digitálny prístrojový štít…

Torres je vybavený aj množstvom moderných technologických funkcií, ktoré zvyšujú komfort a bezpečnosť. Infotainment s dotykovým displejom ponúka podporu pre Apple CarPlay a Android Auto, čo umožňuje jednoduché prepojenie so smartfónom. Vozidlo je vybavené aj pokročilými asistenčnými systémami, ako sú adaptívny tempomat, systém varovania pred kolíziou, automatické núdzové brzdenie, sledovanie mŕtveho uhla a systém aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu. Tieto funkcie prispievajú k zvýšeniu bezpečnosti a komfortu počas jazdy.

Pod výduchmi klimatizácie sa paradoxne k prístrojovke nachádza pomerne veľká dotyková obrazovka, na ktorej sa ovláda klimatizácia a niektoré funkcie vozidla, napríklad stop/štart systém, AWD pohon, či ESP. Jednotlivé ikonky sú síce pomerne veľké a dobre čitateľné, no napriek tomu nastavovanie niektorých funkcií klimatizácie znamená, že vodič musí odvrátiť zrak od situácie na vozovke pred ním.

Batožinový priestor disponuje kapacitou 700 litrov, čo je celkom dobrá hodnota, no s výnimkou dvoch pružných pásov na bokoch je bez akýchkoľvek háčikov na zavesenie tašiek a podobne. Niektorým zákazníkom bude chýbať otvor na prestrčenie dlhých predmetov cez zadné operadlá, ktoré je možné sklápať iba v pomere 60:40 a teda je pri prevoze dlhších predmetov nutné oželieť minimálne jedno miesto na sedenie vzadu. Torres tiež nepoteší zákazníkov, hľadajúcich občasné 7 miestne vozidlo, pretože za tretí rad sa nedá ani len priplatiť, čo je vzhľadom ku konkurencii škoda.

Odporúčaný článok:  Hyundai i30 Fastback N-Line+ - "skoro" eNko s hybridom

SsangYong Torres 1.5 AWD vie byť vybavený iba jediným motorom. Ide o 1.5-litrový benzínový agregát s turbodúchadlom, ktorý poskytuje výkon 120kW (160k) a krútiaci moment 280Nm. Vozidlo je vybavené 6-stupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom a pohonom všetkých štyroch kolies (AWD), čo zaisťuje výbornú trakciu a stabilitu na rôznych povrchoch.

Motor je dostatočne výkonný na bežnú jazdu, hoci pri vyšších rýchlostiach a pri plne naloženom vozidle môže pôsobiť trochu letargicky. Je potrebné ho viac vytáčať aby podal svoj výkon a automatická prevodovka sa k tomu v klasickom režime veľmi nemá. Spotreba paliva je v rámci kategórie SUV priemerná, pričom sa pohybuje okolo 8-9 litrov na 100 km v kombinovanom cykle.

Po týždni v redakčnej garáži sme auto odovzdali so spotrebou 10,1 litra na 100km. Na štvorkolku a veľké, hranaté SUV je to v poriadku. Výmenou za to, dostávate robustný štvorvalec, ktorý má celkom jednoduchú konštrukciu. Nehovoriac o automatickej prevodovke, ktorá je tiež staršej a spoľahlivejšej koncepcie.

Odporúčaný článok:  Renault Arkana Esprit Alpine E-TECH full hybrid 145 - Kráska a hybrid

Torres 1.5 AWD je navrhnutý tak, aby poskytoval pohodlnú a bezpečnú jazdu na rôznych povrchoch. Vozidlo je vybavené moderným systémom pohonu všetkých kolies, ktorý automaticky rozdeľuje výkon medzi predné a zadné kolesá podľa potreby. Podvozok je dobre vyladený a ponúka pohodlnú jazdu aj na nerovných cestách. Riadenie je trochu preposilované a citlivé, čo príliš nezvyšuje istotu pri jazde. V teréne si však Torres poradí aj s väčšími prekážkami, hoci nie je priamo určený pre extrémne off-roadové podmienky.

SsangYong Torres je k dispozícii v štyroch výbavových stupňoch, a to Club, Style, Clever a Premium. Aktuálne SsangYong ponúka zľavu vo výške 2.000€ a začať teda možno na sume 25.990€ a skončiť na 35.690€ za najvyšší výbavový stupeň Premium. Za automatickú prevodovku sa pripláca 1.990€ a rovnaká suma je za pohon 4×4. Takže sme aktuálne stále pod hranicou 40 tisíc a to pri poriadne veľkom aute, ktoré má veľmi dobrú výbavu.

SsangYong Torres 1.5 AWD prináša kombináciu moderného dizajnu, robustnosti a technológie za prijateľnú cenu. Je vhodný pre rodiny aj jednotlivcov, ktorí hľadajú spoľahlivé SUV s množstvom funkcií a dobrým výkonom. Aj keď má svoje menšie nedostatky, ako napríklad vyššiu spotrebu pri plne naloženom vozidle, celkovo ponúka výborný pomer cena/výkon.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →