Fiat Tipo 1.6 MultiJet – Praktický Talian

Fiat Tipo je predstaviteľ populárneho segmentu nižšej strednej triedy. Auto je montované vo fabrike v Turecku. Tipo je možné objednať v troch rôznych variantoch, ako hatchback, sedan a kombi. Auto, ktoré sme mali na testovanie k dispozícii bolo v najvyššej verzii 1.6 Multijet S design s dvoj spojkovou prevodovkou. Paket design obsahuje par detailov ako začiernená maska chladiča, zrkadlá, lišty okolo hmloviek, 18 palcové kolá a  v interiéri sedadlá v kombinácii koža textil.

Exteriér

Tipo vyzerá zvonku príjemne, na taliansky dizajn aj pomerne konzervatívne. Hlavne predná časť je podarená. Prekvapilo ma, že všetci kolegovia v práci usúdili že auto vyzerá dobre, väčšinou chvália iba nemecké produkty. Určite tomu pomáhala skvelá šedá metalíza. Ak by som si Tipo kupoval, tak určite by to bola moja prvá voľba. Taktiež 18 palcové kolesá dotvárali celkový príjemný dojem. Aj keď v takomto segmente sú pomerne zbytočné a volil by som menšie .

Interiér

Interiér ma podobný dizajn ako väčšia sestra Alfa Romeo Giulietta. Z interiéru ide príjemná bytelnosť, všetko dobre lícuje a nič nedrnčí. Jediné čo sa dá vytknúť sú použité plasty. V prístrojovej doske sú plasty mäkčené ale vyzerajú veľmi nevalne, a po dotyku na nich ostávajú stopy. Čitateľnosť displejov je dobrá, aj keď ovládanie navigácie vyžaduje čas a celkovo multimediálny systém pôsobil zastarane. Vzhľadom k mojej výške 197 cm sa mi sedelo pohodlne , mal som dobrý výhľad a dostatok priestoru, konkurencia je na tom o niečo horšie. Sedačky mali kombináciu látka eko koža, na dotyk nie moc príjemné ale kožená časť sedačky mala zaujímavé rebrovanie, prvé čo ma napadlo bola Alfa Romeo GTA 156,ktorá mala celokožené sedačky Momo s podobným dizajnom. Jazda 4 dospelých ľudí priemerného vzrastu je možná bez problémov. Kufor je praktický a ľahko dostupný. Objem 550 litrov je na úrovni konkurencie. Vnútorný priestor je určite jednou z dobrých stránok vozidla.

Odporúčaný článok:  Mazda MX-30 – Čakanie na Wankel

Motor a Jazda
Koncern FCA dieselové motory vie, v minulosti som čo to najazdil na 1,9JTD a novšej variante 2,0 JTD a bol som veľmi spokojný. 1.6 sa výborne ženie do otáčok, neobťažuje hlukom a záťah ma silný. Dosť tomu pomáha 320 Nm, ktoré motor generuje od 1750 otáčok za minútu čo je o pár desiatok viac ako ponúka konkurencia. Celkovo tento motor svedčil autu ako uliaty. Jediná výhrada je k slabému výkonu v nízkych otáčkach. Dvoj spojková prevodovka radí dostatočne rýchlo a hladko. Taktiež parkovanie, ktoré býva občas problematické u konkurenčnej DSG, je tu bez problémov. Po jazdnej stránke je auto viac komfortné ako športové, vo vyšších rýchlostiach pomerne stabilné. Po pravde človek trocha očakáva u talianskych produktov radosť z jazdy, v tomto prípade to tak u Tipa nie je. Trocha to zamrzí,fun factor je vec,ktorou boli talianske vozidlá známe. Spotreba sa pohybovala okolo 6.0 litra. Je to o pár deci viac ako má konkurencia, pre niekoho to môže byť rozhodujúci faktor pri výbere vozidla. Zaujímavosť je permanentne vypínateľný štart stop systém, zatiaľ som sa nestretol mimo FCA s žiadnym autom kde by sa dal vypnúť natrvalo. Určite je to vec, ktorá poteší veľa šoférov.

Odporúčaný článok:  Škoda Karoq 2.0 TDI Sportline 4x4 DSG - Obľúbenec v Športovej Línii

Záver
Týždeň s Fiatom Tipo ubehol ako voda a rýchlo som si naňho zvykol. V základe to je dobré auto, s výborným motorom. Jediné čo mi vadilo, sú trocha horšie plasty v interiéri a nemožnosť priplatiť za predné parkovacie senzory (auto disponovalo parkovacou kamerou ). Myslím, že Fiat postavil dostatočne konkurencie schopné auto. Ak by som si kupoval auto v podobnej triede, išiel by som pravdepodobne do Tipa ale vo verzii hatchback a volil by som základnú výbavu a motor 1.6 Multijet prípadne 1.4 T Jet s manuálnou prevodovkou. Verzia v našom teste bola v plnej výbave a atakovala cenu 25 tisíc Eur, čo je za auto nižšej triedy už pomerne dosť.

PLUSY: Motor, Priestor, Dizajn
Mínusy: plasty v Interiéry
Odporúčania pre facelift : zlepšenie kvality plastov v interiéry, chýba fun factor , pridať za príplatok predné parkovacie senzory

Komentáře

2 Comments on “Fiat Tipo 1.6 MultiJet – Praktický Talian”

  1. Výstižná recenzia, dobrá kombinácia výbavy. Ja by som z „rodiny“ Tipo bral sedan, páči sa mi najviac.

  2. Prekvapivo schopne auto, ktore si pridavam do wishlistu rodinnych aut, mal by som si pozriet podrobne cennik. Decentne farebne podanie povazujem za velke plus

Comments are closed.