Mitsubishi COLT 1.0T-MPI Instyle 6MT – Známa tvár sa oplatí

Mitsubishi Colt bol prvýkrát predstavený ešte v roku 1978 a patril medzi najúspešnejšie modely tejto japonskej značky v Európe. Predchádzajúcich šesť generácií sa len v rámci Európy predalo vyše 1,2 milióna kusov. Predchádzajúca generácia, ktorá bola interne vyvíjaná ešte pod taktovkou značky, sa však prestala vyrábať v roku 2013 a potom Colt z Európy na dlho zmizol. Minulý rok sa však všetko zmenilo a Colt je späť v skvelej forme a so slušným základom, ktorý všetci veľmi dobre poznáme… a to je len dobre.

Automobilka Mitsubishi teda predstavila siedmu generáciu populárneho mestského hatchbacku, ktorý konečne vracia značku do populárneho segmentu B. Už na prvý pohľad je pritom zrejmé, že tak ako pri aktuálnom modeli ASX, aj tu stavilo Mitsubishi na aliančnú spoluprácu so značkou Renault. Stačí sa naňho pozrieť a hneď je vám jasné, že aktuálny Colt má od Mitsubishi len znaky. Na druhú stranu vychádza z podareného základu a ponúkne iné zloženie výbav, cien, či odlišné záruky…

Mitsubishi Colt na našich cestách spoznáte celkom jednoducho, pretože hlavným rysom designu je inovovaný svetelný podpis. Ten vytvára denné svietenie v tvare šípu s hrotom mieriacim k emblému s troma diamantmi, v strede masky chladiča.

Mitsubishi dalo Coltu aj trochu inú prednú masku vpredu s jemne pozmenenou grafikou denného svietenia oproti Cliu, zatiaľ čo vzadu sa iba nahradilo logo nápisom a zadná kamera zostala namiesto znaku, v neforemnom plaste uprostred piatych dverí. Aj vďaka prevzatej platforme a technike už v základe pri Colte dostanete predné LED svetlomety, digitálny prístrojový štít a multimédiá podporujúce bezdrôtovú konektivitu Apple CarPlay/Android Auto.

Odporúčaný článok:  BMW 125d – posledný mohykán

Na bokoch predných blatníkov môže byť napríklad nič nehovoriaci čierny plast alebo aj výrazné označenie hybridných modelov, predovšetkým si ale môžeme všimnúť kolies o veľkosti 15 až 17 palcov, pričom najmenšie sú plecháče a zvyšok ponuky tvoria liate disky. My sme v najvyššej výbave Instyle dostali samozrejme tie najväčšie, ktoré sú ku podivu svojim komfortom aj optikou úplne ideálne.

Kabína nového Coltu ponúka ergonomické prostredie, ktoré poteší veľkým množstvom mäkčených plastov. Navyše je tu dostupné čalúnenie vegánskymi materiálmi, teda bez klasickej kože. Za volantom môže byť sedem alebo desaťpalcová obrazovka prístrojového štítu Digital Driver Display a v palubnej doske potom môže byť buď menšia, 7-palcová alebo poriadna 9,3-palcová obrazovka systému Smartphone-link Display.

Nájdeme tu podporou hlasového ovládania a konektivitu Apple CarPlay, či Android Auto bezdrôtovo. Okrem toho ponúkne Colt aj dvojicu USB portov, bezdrôtovú nabíjačku, volič režimov Multi-Sense alebo prémiový audiosystém Bose, ktorý hrá na túto kategóriu auta viac než dobre.

Už v základnej výbave je Colt vybavený všetkými možnými praktickými funkciami a pri každodennom jazdení využijete aj zadné parkovacie senzory, dažďový a svetelný senzor alebo systém upozornenia pred opustením jazdného pruhu s aktívnou úpravou jazdnej dráhy.

Na bezpečnosť dohliada paleta moderných bezpečnostných asistentov, ktorých funkciu umožňuje rad kamier a senzorov, pokrývajúcich kompletné 360-stupňové okolie vozidla. Colt sa môže pochváliť adaptívnym tempomatom, zobrazením okolia, strážením slepého uhla, varovaním pred čelnou kolíziou, varovaním pred vybočením z pruhu, aktívnym vedením v pruhu, rozpoznávaním dopravných značiek a mnohými ďalšími

Odporúčaný článok:  Hyundai Kona 1.6 T-GDI - ambiciózny crossover

asistentmi.

Vzhľadom na kategóriu, do ktorej Colt patrí, ponúka adekvátny priestor pre posádku. Sedadlá patria medzi medzi tie lepšie v danej triede, sú komfortné a napriek tomu, že nemajú výraznejšie bočné vedenie, dokážu podržať aj pri dynamickejšej jazde. Na zadných sedadlách musíte rátať s viacerými obmedzeniami, pretože miesta pre kolená tu je naozaj málo a rovnako je to aj s miestom nad hlavou. Zadné sedačky sú skôr pre osoby nižšieho vzrastu alebo primárne pre prevoz detí.

Batožinový priestor má objem 391 litrov a v útrobách, kde by ste hľadali rezervu, nájdete opravnú sadu. Na mestské auto je kufor postačujúci a nájdeme tu aj subwoofer spomínanej audio sústavy Bose. V prípade potreby je možné sklopiť zadný rad sedadiel a razom dostaneme objem 1069 litrov.

Aktuálny Colt viete kúpiť až s troma motorizáciami. Základom je atmosférický trojvalec 1.0 MPi s viacbodovým vstrekovaním, päťstupňovou manuálnou prevodovkou a nevalným výkonom 49kW (65k). Druhý a testovaný stupeň motorizácie je 1.0 MPI-T, čo je už preplňovaný benzínový trojvalec s nepriamym vstrekovaním a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Motor disponuje maximálnym výkonom 67KW (90k) a krútiacim momentom až 160Nm pri 2 000 – 3 750 otáčkach za minútu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sľubuje za 12,2 sekundy. Vrcholom výkonovej ponuky je potom známy hybridný systém 1,6 Hybrid (HEV), ktorý kombinuje atmosférický benzínový štvorvalec s dvoma elektromotormi a batériou s kapacitou 1,2 kWh a jeho systémový výkon je až 105kW (145k). Ten si otestujeme nabudúce…

Odporúčaný článok:  Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 8AT - Leví kráľ dizajnu

Colt s preplňovaným motorom a šesťrýchlostným manuálom má papierovo jazdiť za 5,1–5,2 litra na 100km a reálne sme potom pri modeli v najvyššej výbave a na 17-palcových kolesách jazdili za 5,6 litra na sto kilometrov, čo je vzhľadom na rýchle tempo a prevahu diaľnic úplne skvelá hodnota. Pri kľudnejšej nohe a prímestskom cykle bude spotreba určite na hranici tej papierovej.

Tak ako sme písali na začiatku, Mitsubishi ponúka na Colt aj iné záručné podmienky a tak tu máme až päťročnú továrenskú záruku (s obmedzením na 100 000 km), dvanásťročnú záruku proti prehrdzaveniu karosérie a v prípade hybridu aj osemročnú záruku na batériu systému pohonu a zachovanie jej kapacity (s obmedzením na 160 000 km). K tomu si prirátajme až 15-ročnú asistenčnú služba (Asistenčný paket Mitsubishi) a vyjde nám kompletný balíček, ktorý zákazníkom spríjemní deň pri akomkoľvek probléme.

Odporúčaná štandardná predajná cena testovacej verzie Colt 1.0T-MPI Instyle 6MT je od 21.200€ s DPH. Akciová zľava na túto verziu je aktuálne 1.500€ s DPH a akciová cena testovacej verzie je tak už od 19.700 € s DPH. K tomu si prirátajme príplatok za šedú metalízu s označením Volcanic Grey za 600€ s DPH a dodatočne inštalované príslušenstvo ako napríklad prahové lišty s LED osvetlením, koberčeky a doplnky v hodnote 544€ s DPH, vrátane montáže. Celková cena je teda 20.844€ s DPH a to sme pri najvyššej výbave, čo je veľmi zaujímavá ponuka, aj oproti Cliu.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →