Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130k EAT8 GT – Záchranca početných rodín

Koncern Stellantis pred nedávnom modernizoval svoje rodinné dodávky a ponúka ich konečne opäť aj s dieslovou motorizáciou pod kapotou, nielen v úžitkovom prevedení. Po Opli a Citroëne teda svoju novinku predstavil aj Peugeot, no jeho ponuka sa od „vlastnej konkurencie“ trochu viac odlišuje. Poďme sa pozrieť Rifteru, vo výbave GT a s automatickou prevodovkou, na zúbok…

Myslím, že ani nie je príliš potrebné toto neobyčajne priestrané a praktické rodinné auto, ktorým Rifter dlho bol, nijako extra predstavovať. Súčasná generácia dodávkových MPV sa predstavila už v roku 2018 a po krátkom extempóre s ponukou výhradne elektrickej verzie a iba s variantom N1 so spaľovákom, sa teraz vracia v čisto osobnej verzii a dokonca s plnou šírkou motorizácií a miernou modernizáciou k tomu.

Inovovaný Rifter ľahko spoznáte podľa krásnej širokej masky, ktorá ako keby imituje nové 3008-čky a LED svetiel s tromi „pazúrmi“ denného svietenia. Asertívny štýl umocňujú nové farby ako zelená Sirkka Green a modrá Kiama Blue. Pomáhajú zvýrazniť veľkorysé tvary a lemovanie, spolu so strešnými nosičmi, ktoré sú obzvlášť vhodné na výlety. Vďaka širokému oplastovaniu sa už nemusíte báť nejakých oderkov a s vysokou svetlou výškou prejde Rifter aj tam, kde by ste si s bežným osobákom ani netrúfli. K tomu mu dopomáhajú aj rôzne režimi pre kontrolu trakcie.

V kabíne potom nájdete nový (a stále malínký) multifunkčný volant, novší 10″ digitálny prístrojový panel a úplne nový 10″ dotykový displej infotainmentu, s najnovším softwérom systému. Ten už tentokrát v základe vie bezdrôtové Android Auto a Apple CarPlay. Vyššia verzia má HD rozlíšenie, dva reproduktory navyše a k tomu USB-C konektory a novú parkovaciu kameru s vysokým rozlíšením. Aj keď len tú zadnú a obraz typicky dokresľuje po starom…

Odporúčaný článok:  Dacia Duster LPG - splyňovať sa oplatí

Vodič má zo svojej pozície dobrý rozhľad do všetkých strán a vďaka cúvacej kamere presne vidí, kam až kolmá zadná časť vozidla siaha. Došlo tiež k miernemu prepracovaniu stredovej konzoly s ergonomickým ovládačom prevodovky „e-Toggle“, prepínačom medzi 3 jazdnými režimami systému Advanced Grip Control so spomínanými režimami a pod tým všetkým je skrytá veľmi objemná odkladacia priehradka.

Peugeot Rifter si viete kúpiť v štandardnej dĺžke 4405mm alebo v predĺženom variante s dĺžkou 4755mm a s rázvorom predĺženým až o 200mm, pričom oba varianty môžu byť vybavené tretím radom sedadiel, ktoré možno samostatne sklápať alebo tiež priamo vybrať. V druhom rade si môžete zvoliť medzi lavicou, ktorá je delená v pomere 60/40 alebo troma samostatnými sedadlami – vždy však máte k dispozícii až tri izofixy.

Čo by to bolo za MPV, keby nebolo možné zväčšiť už aj tak priestorný kufor. V našom prípade 775 litrov a jednoduchým sklopením druhého radu sedačiek získate takmer rovný nákladový priestor, ktorý má objem až 3500 litrov. V priestore kufra sa nachádza aj 12V zásuvka, ktorá môže napájať vaše elektronické zariadenia. Rifter je navyše možné zadovážiť aj v 7-miestnom prevedení – rovnako ako v krátkej, tak aj v dlhej verzii.

Odporúčaný článok:  Dacia Logan 1.0 TCe LPG - Moderne, spoľahlivo a dostupne

Rifter sa v cenníku začína ponúkať až v strednej výbave, takže nejde o žiadnu „junior“ verziu. Nájdete v ňom napríklad manuálnu klimatizáciu, rádio s 10″ dotykovým displejom, handsfree a bezdrôtovým zrkadlením smartfónu, multifunkčný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a sklopné sedadlo spolujazdca, výklopné odkladacie stolíky na zadnej strane predných sedadiel, predné okná obmedzovačom rýchlosti, dažďový senzor, automatické prepínanie diaľkových svetiel, zadné parkovacie senzory a základný balíček jazdných asistentov (núdzové brzdenie, upozornenie na vyjazdenie z jazdného pruhu, sledovanie pozornosti vodiča a ďalšie).

Aby toho nebolo málo, tak Peugeot vám k tomu ale prihodí ešte 10″ farebný prístrojový panel a stredovú konzolu s úložným priestorom a výduchmi klimatizácie, USB na dobíjanie pre druhý rad sedadiel. Na rozdiel od svojich konkurentov ponúka benzínový trojvalec iba v krátkej verzii a iba s manuálnou prevodovkou. Vo verzii Long je benzín k dispozícii iba pre variant N1.

Základný krátky Rifter 1.2 PureTech 110k BVM6 začína na sume 25.490€ za verziu Allure. Prevedenie BlueHDi 100k s manuálom v rovnakej výbave stojí 26.990€ a predĺžený Rifter, ktorý už však začína motorom BlueHDI 130k vyjde na 28.990€. Vrcholná výbava GT je vyhradená iba pre výkonnejší 130-koňový variant dieselu, kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou, v krátkej verzii stojí 31.390€ a v dlhej 32.390€.

Odporúčaný článok:  Dacia Duster – štvorkolka s dobrou cenovkou

V ponuke samozrejme zostáva aj čisto elektrický e-Rifter s výkonom 136-koní a batérií s kapacitou 50kWh umožňujúci prejsť na jedno nabitie až 340 km. Zaobstaráte ho (vďaka vysokým akčným zľavám) už za 36.490€ (verzia Allure), resp. za 37.490€ (verzia Allure Long), vo vrcholnej výbave GT potom za 38.490€, resp. o tisícku drahšie pri verzii Long.

Ale väčšina slovenských zákazníkov, tak aj ja by som zaručene siahol po osvedčenom naftovom štvorvalci s objemom 1,5 litra, ktorý sa môže pochváliť relatívne kultivovaným chodom, dostatočnou silou (100k / 250Nm, resp. 130k / 300Nm) a úspornou prevádzkou za plus-mínus šesť litrov nafty na 100km.

8-stupňový automat dokáže vyraďovať a takzvane „plachtiť“ a prakticky neustále (a celkom logicky) drží dieslový motor v optimálnych otáčkach. Vodičský zážitok sa zase o niečo priblížil osobným autám, a kvalitou išiel Peugeot míľovými krokmi hore.

Hlučnosť jazdy a prevedenie interiéru však úplne nezakryje úžitkový pôvod Riftera, čo ale majiteľom asi veľmi vadiť nebude, pretože priestornejšie a praktickejšie vozidlo s dieselom za tieto peniaze nekúpia. S koncom klasických MPV predstavujú tieto autá poslednú záchranu početnejších rodín a svoju prácu odvádzajú naozaj skvelo..

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →