Dlho očakávaná šiesta generácia modelu Honda CR-V v minulom roku dorazila aj do Európy. Ako nová vlajková loď tejto značky jazdí v Plug-in hybridnom prevedení a ako celkovo pôsobí, to sme mali možnosť vyskúšať v našom týždňovom teste.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1703-1024x576.jpg)
Už na prvý pohľad je jasné, že v poslednej generácii chcela automobilka Honda osloviť predovšetkým tých potencionálnych zákazníkov, ktorých od posledného CR-Včka odrádzal typicky japonský vzhľad. Ako na fotkách, tak aj naživo je terajší model viac európsky prívetivejší a ostrejšie rezaný, s viditeľne väčším dôrazom na čistotu plôch. Výsledok je v duchu posledných modelov značky oveľa lepší.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1705-1024x576.jpg)
Nové CR-Včko disponuje agresívnejšie definovaným dizajnom vpredu, s veľkým otvorom a štylizovanou mriežkou chladiča, kde sa varianty e:HEV a e:PHEV odlišujú vlastným štýlom.
Vzadu nájdeme kombináciu vertikálneho brzdového svetla a smerovky. Ide o okamžite rozpoznateľný prvok dizajnu zadných svetiel, pričom účelné osvetlenie LED vytvára nový, rozvinutý svetelný podpis na zadnej časti.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1714-1024x576.jpg)
S dlhším rázvorom a širším postojom teraz CR-Včka ponúka priestrannosť porovnateľnú s SUV segmentu D. Väčšie rozmery poskytujú cestujúcim na zadných sedadlách nielen najlepší priestor na nohy vo svojej triede, ale aj väčší batožinový priestor a zvyšujú stabilitu pri vyšších rýchlostiach.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1699-1024x576.jpg)
Nová Honda CR-V si vo vnútri zakladá na modernej architektúre značky, prvýkrát predstavenej v najnovšom jedenástom Civicu. Charakteristickým rysom palubnej dosky je široká horizontálna mriežka so skrytými výdychmi ventilácie a elegantnými páčkami na nastavovanie prúdenia vzduchu. A to najdôležitejšie je, že si zachováva typicky japonskú premyslenú ergonómiu.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1762-1024x576.jpg)
Pre väčšinu funkcií tu nájdete príslušné tlačidlo, klimatizácia sa ovláda na klasickom paneli a na najnižšej pozícii nájdete odkladaciu schránku s bezdrôtovou nabíjačkou pre telefón. Pre nastavenie navigácie alebo audia musíte siahnuť po 9“ dotykovej obrazovke multimediálneho systému s konektivitou Apple CarPlay aj Android Auto. Infotaiment síce vyzerá na oko zastaralo a veľa toho nevie, zato je jednoduchý, rýchly a rýchlo sa s ním tiež zžijete.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1811-1024x576.jpg)
Štandardom Plug-in hybridného CR-Včka, ktoré sa predáva iba v najvyššej výbave Advance Tech, je aj 10,2“ digitálny prístrojový štít, tiež malá premiéra u Hondy. Špecialitou Plug-in hybridného modelu je tiež mobilná aplikácia My Honda, vďaka ktorej môžete sledovať stav nabitia akumulátora, používať váš mobilný telefón ako digitálny kľúč alebo vykonávať obvyklé akcie ako odomykanie/zamykanie, lokalizáciu vozidla alebo sledovať jazdné dáta.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1810-1024x576.jpg)
Nová CR-Včka tiež klasicky obsahuje najpokročilejšiu výbavu asistenčných technológií pre vodiča (ADAS) – Honda SENSING 360. Pokročilý asistent vodiča a pokročilé funkcie na predchádzanie nehodám zmierňujú záťaž pri riadení a v kombinácii s pevnejšou konštrukciou karosérie ponúkajú špičkovú aktívnu bezpečnosť a vynikajúcu ochranu v prípade nehody.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1708-1024x576.jpg)
Tento systém, okrem iného disponuje 100° prednou kamerou, milimetrovým radarom a štyrmi rohovými radarmi, ktoré ponúkajú kompletný 360° pohľad okolo vozidla. Rozpoznávanie objektov pomocou obrazu z aktualizovanej prednej kamery modelu CR-V a detekcia objektov pomocou radaru umožňuje vozidlu identifikovať čiary na ceste, krajnice, motocykle, cyklistov a iné vozidlá s veľmi vysokou presnosťou.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1737-1024x576.jpg)
A ešte nesmieme zabudnúť na prekvapivo väčšiu praktickosť. Základný full-hybridný CR-V e:HEV totiž disponuje menším batožinovým priestorom so základným objemom 596 litrov, zatiaľ čo Plug-in hybrid e:PHEV ho má paradoxne väčší a ponúkne až 617 litrov. Celkovú priestrannosť na zadných sedadlách potom zlepšuje posuvná zadná lavica s dráhou až 190 milimetrov a rôznymi sklonmi operadiel.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1838-1024x576.jpg)
Ako už asi všetci viete, všetky nové Hondy sú už len hybridné – a to vrátane nového CR-Včka. Je to dokonca prvá Honda, ktorá sa u nás ponúka v prevedení plug-in hybridu a práve ten je k dostaniu iba s pohonom predných kolies, kdežto pri klasickom hybride si môžete voliť aj klasickú štvorkolku s kardanom.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1831-1024x576.jpg)
Nech už ale siahnete po čomkoľvek, základom pohonného ústrojenstva bude vždy priamo-vstrekovaný atmosférický štvorvalec s objemom 2 litre, pracujúci v Atkinsonovom cykle. Ide o novo vyvinutý motor, ktorý si odbil premiéru v desiatom Civicu, a chváli sa rekordnou účinnosťou 41%. Sám o sebe dáva 109kW (148k) a 189Nm, čo možno neznie práve sľubne, ale dvojliter tu nie je primárne kvôli pohonu auta, ale kvôli výrobe elektriny pre dvojicu elektromotorov. Jeden z nich funguje ako generátor, druhý sa stará o samotný pohyb vozidla.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1717-1024x576.jpg)
Výkon sústavy je systémových 135kW (184k) a 335Nm, čo už rozhodne znie lepšie. Predovšetkým, keď vezmeme do úvahy, že výkon máte dostupný takmer vždy a bez čakania, zásluhou elektromotora. CR-Včka tak poskytuje sympatickú porciu dynamiky, predovšetkým ale boduje veľmi dobrou pružnosťou, reakciami na povely plynu a ukážkovou kultivovanosťou.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1813-1024x576.jpg)
Hybridný systém však nie je rovnaký ako ten v aktuálnom Civicu. Nie sú tu elektrické členy v jednej osi, čím sa podarilo ušetriť miesto a tiež dosiahnuť väčšiu efektivitu. Zvýšil sa tak jeho výkon a aj maximálna rýchlosť, ktorou vozidlo dokáže ísť.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1784-1024x576.jpg)
Zvýšenie výkonu v porovnaní s predchádzajúcim modelom CR-V znamená lepšiu akceleráciu aj odozvu na plynový pedál, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 9 sekúnd pri modeloch s pohonom 2WD a 9,4 sekundy pri modeloch s pohonom všetkých kolies. CR-Včka potom dosiahne maximálnu rýchlosť 194 km/h pri modeloch s pohonom 2WD a 187 km/h pri modeloch s pohonom všetkých kolies.
Novinkou je aj prevodovka, kde teraz spaľovací motor nemusí slúžiť iba na výrobu elektriny, no vie aj pridať ruku k dielu a pomáhať elektromotoru, predovšetkým vo vysokých rýchlostiach. Stále sa pripája priamo ku kolesám, ale teraz má k dispozícii dva prevodové pomery a dokáže tak s výkonom pracovať efektívnejšie.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1803-1024x576.jpg)
Plug-in hybridný systém CR-Včky má k dispozícii batériou s kapacitou 17,7 kWh a na jedno nabitie (palubná nabíjačka disponuje maximálnym výkonom 6,8 kW a tak z bežnej zásuvky síce nabijete až za 6,5 hodiny a no zato za cca. 2 hodiny z wallboxu) potom papierovo prejdete nejakých 80km úplne bezemisne a lacnejšie. Realita v zimnom období však bola skôr na úrovni 60-65km. Ak sú teda vaše denné cesty v tejto kilometrovej hladine, je Plug-in hybrid dobrou voľbou, hlavne ak je kde nabíjať.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1795-1024x576.jpg)
Chvályhodné je aj rozhodnutie automobilky, že voľbu a silu rekuperácie nechajú na vodičovi. V základnom jazdnom režime D vás nijako neobmedzuje, a keď chcete využiť rekuperačné brzdenie, napríklad pri jazde z kopca, jednoducho prepnete vozidlo do režimu B a následne si páčkami pod volantom nastavíte mieru rekuperácie. Nelogické mi príde akurát to, že v režime B nie je dostupný adaptívny tempomat…
Spotreba v režime NORMAL, čo je vlastne plne automatický režim kde si počítač riadi pohony a nabíjanie, sa vie pohybovať aj na úrovni 0,8l/100km. Úplne nulová spotreba benzínu tu nie je, pretože Honda to má vymyslené tak, aby neškodila sama sebe.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1785-1024x576.jpg)
Inžinieri z krajiny vychádzajúceho slnka totiž vyriešili neduh väčšiny PHEV, ktorým je studený spaľovací motor počas jazdy s nabitou baterkou. Po štarte na elektriku a prejdení pár desiatok metrov, vám auto nedovolí využiť čisto elektrický režim a zahrieva spaľovací motor. V prvých cca 2-3 kilometroch teda motor vždy nabehne a pripravuje spaľovací motor na možné využitie a pomoc systému.
Dáva to zmysel, pretože keď sa ráno poprepletáte uličkami mesta na elektrinu a na nájazde na diaľnici zadupnete plyn na podlahu, studenému motoru by to práve dobre nerobilo. Režim však nie je možné aktivovať/deaktivovať a stále by som dal prednosť tomu, aby som si mohol režim pohonu voliť sám.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1800-1024x576.jpg)
CR-Včka prioritne ťahá energiu z batérie a jazdíte tak primárne na elektrinu. To znamená, že ak máte dlhšiu cestu, vybijete akumulátor skôr ako prídete niekam do mesta. Je tu však našťastie možnosť v predstihu aktivovať režim CHARGE, ktorý zavelí spaľováku dobíjať akumulátor. Aktivuje sa dlhým podržaním tlačítka EV, ktoré sa nachádza vedľa tlačidiel prevodovky. A dokonca ani vtedy nie je CR-Včka príliš hladná po palive…
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1709-1024x576.jpg)
V kombinovanej prevádzke a v takzvanom móde „moderná Polícia SR“, si CR-V e:PHEV vypýta cca. 4,5-6l/100km. Na pomery PHEV vozidiel, kde väčšina pri vybití akumulátora doluje výkon potrebný na prevážanie ťažkých batérií, je to naozaj skvelá hodnota. Schválne sme jazdili tri dni bez nabíjania a priemer bol na úrovni 5,5l/100km, v kombinácii mesto/okresky/diaľnica.
Honda nepodľahla módnym trendom o čo najväčšie priemery kolies a najnovšiu CR-Včku tak postavila na výhradne osemnásťpalcové kolesá s balónovými pneumatikami o rozmere 235/60 R18, ktorých vysokú bočnicu si budete iba chváliť. Pri parkovaní sa nemusíte báť odrenia kolesa o obrubník a vysoký profil hravo filtruje najmenšie nerovnosti, čo významne prispieva k lepšiemu jazdnému komfortu. CR-Včka je suverénne najlepšie vytlmenou Hondou poslednej dekády.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1748-1024x576.jpg)
A tiež najlepšie hrajúcou Hondou, pretože ešte snáď nikdy v živote som nepočul tak dobre odladené audio v tejto cenovej kategórii. Príplatkové BOSE reproduktory hrajú ukážkovo čisto, nikde nič nestŕpa, neduní a občas vám nejaká tá obľúbená skladba aj postaví pár chĺpkov na rukách.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1727-1024x576.jpg)
Plug-in hybridná verzia je súčasne k dispozícii iba s adaptívnym odpružením, no rozdiely medzi jednotlivými jazdnými režimami sú minimálne. Aj relatívne obrovské SUV je prekvapivo agilné v zákrutách a má vynikajúce jazdné vlastnosti. Najpríjemnejšie potom pochopiteľne je pri normálnom jazdnom tempe, kedy pláva krajinou a vezie vás na vlne komfortu.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1723-1024x576.jpg)
Základná cena Hondy CR-V e:PHEV je cenníkových 56 990,-€. Príplatok za krásnu bielu perleťovú metalízu bol 950,-€ a to je asi tak všetko. Celková cena testovaného modelu, v najvyššej výbave Advance Tech, je teda 57 940,-€ a za túto sumu dostanete plne naložené moderné SUV, ktoré má vlastne všetko, čo moderný vodič môže potrebovať, vynímajúc pohon všetkých kolies, ktorý je k dispozícii iba pri klasickom hybride. No CR-Včka ponúka veľmi dobrú spotrebu aj pri nenabíjaní a ten zvláštny pocit pohody, ktorým všetky nové Hondy na palube oplývajú…
Technické špecifikácie:
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/image-2.png)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1697-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1701-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1702-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1706-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1707-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1710-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1711-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1712-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1713-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1715-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1716-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1719-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1721-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1724-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1725-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1728-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1729-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1730-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1734-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1735-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1736-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1738-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1739-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1740-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1742-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1743-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1744-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1745-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1746-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1747-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1749-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1750-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1751-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1752-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1753-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1754-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1755-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1756-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1758-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1759-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1760-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1763-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1764-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1765-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1766-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1768-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1769-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1770-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1771-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1773-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1772-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1775-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1776-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1777-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1778-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1779-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1780-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1782-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1783-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1786-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1787-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1788-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1789-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1790-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1791-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1792-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1793-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1797-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1798-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1799-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1801-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1804-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1806-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1809-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1816-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1818-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1824-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1826-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1829-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1830-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1832-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1833-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1834-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1835-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1836-1024x576.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2024/02/IMG_1838-1024x576.jpg)