Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 7DCT Style – Elegantná modernizácia prináša naozaj veľa

Hyundai Bayon je štylisticky zaujímavý, ale hlavne praktický a dostupný malý rodinný automobil. Po takmer štyroch rokoch prichádza v omladenej verzii, poskytujúcej osvieženie exteriéru ale aj priestoru pre posádku. Stále ukazuje, že moderný Hyundai môže byť nielen cenovo dostupný a praktický, ale aj moderný a zábavný. Poďme sa spolu pozrieť na to, čo tieto novinky obsahujú…

Malé crossovery hýbu svetom a Hyundai do špecifickej triedy uviedol už svoj druhý model. Pod veľmi úspešnú Konu ešte tak trochu vtlačil kompaktnejší model Bayon, vychádzajúci z menšieho hatchbacku i20. Proti nemu ponúkne síce len o trochu viac miesta, ale aj to je v tejto kategórii celkom dôležité. Keď sa dá dohromady s prístupnou cenou, vyjde zaujímavý a málokde vídaný mix vlastností.

Čo sa teda pri modernizácii Bayonu zmenilo na exteriéri?! To, čo sa mi na predfaceliftovej verzii celkom nepáčilo je konečne dotiahnuté. Teda vlastne takmer, ale rovnako to má aj nová Kona. Predná svetelná lišta s funkciou LED denného svietenia je už do prednej časti začlenená tak, aby vytvárala charakteristický svetelný dizajn s motívom súvislej vodorovnej línie. Tento krásny svetelný podpis funguje skvele, no iba pokiaľ sú zapnuté stretávacie svetlá alebo parkovačky. Pri klasickom dennom svietení tak stále svietia iba dva menšie krajné segmenty DRL.

Zmenené bolo tiež riešenie predného nárazníka spolu s mriežkou masky chladiča, ktorá je teraz oveľa väčšia. Dynamicky tvarovaná oblasť po bokoch dodáva Bayonu celkovo klinovitý vzhľad a charakteristické šípovité koncové svetlá zdôrazňujú dynamiku strešných stĺpikov a svojim umiestnením až na samom okraji karosérie podčiarkujú dojem šírky. Škoda, že prepojovaciu linku vzadu Hyundai neosvetlil ani po facelifte a tak funguje stále iba ako lišta s odrazovými plôškami.

Odporúčaný článok:  Peugeot 2008 GT 1.2 Hybrid e-DSC6 - Univerzálne púta pohľady

Bayon je zaujímavý z každej strany. Hranaté línie, trojuholníkové tvary a horizontálne línie na karosérii vozidla aj v usporiadaní svetlometov a svietidiel Bayonu mu dodávajú svieži, moderný a hlavne nezameniteľný vzhľad. Takže kto má rád autá ako žiadne iné, tu si príde na svoje. V ponuke sa objavujú novo štylizované disky kolies s priemerom 16 a 17 palcov.

V interiéri sú zmeny trochu skromnejšie. Pracovisku vodiča teraz dominuje prístrojový štít, doplnený o informačné a zábavné funkcie najvyššej úrovne a prinášajúce v zdokonalenej podobe napríklad bezdrôtové aktualizácie mapových podkladov technikou OTA (čiže vzduchom cez wifi). Zákazníci si teraz môžu užívať štandardne dodávaný 4,2“ LCD displej v prístrojovom štíte a 10,25“ dotykový displej pre audiovizuálne a navigačné funkcie infotainmentu.

Nový Bayon poskytuje aj naďalej napríklad voliteľný 10,25“ konfigurovateľný digitálny prístrojový štít, ktorý sme mali aj my vo výbave Style a systémy Apple CarPlay a Android Auto po kábli, či bezdrôtovú nabíjačku a najaktuálnejšie prevedenie telematického systému Bluelink. Dva vstupy USB-C, jeden vpredu a jeden vzadu, uľahčujú súbežné nabíjanie telefónov, zatiaľ čo vstup USB-A vpredu umožňuje aj prenos dát, a cestujúci si tak môžu prepojiť svoj telefón s informačným a zábavným systémom vozidla. Ponuku završuje prémiový audiosystém Bose v najvyššej výbave.

Omladený Bayon prináša aj množstvo funkcií pre čiastočne autonómnu jazdu. Aktívny asistent LFA udržuje vozidlo neochvejne uprostred jazdného pruhu, zatiaľ čo samočinné núdzové brzdenie FCA najskôr vodiča akusticky upozorní, potom v prípade nutnosti aktivuje brzdy, aby zabránil kolízii s prekážkou vpredu. Táto funkcia zahŕňa rozpoznávanie vozidiel, chodcov i cyklistov, ale funguje aj pri odbočovaní na križovatkách. Inteligentný adaptívny tempomat dokonca používa dáta z navigačného systému pre samočinnú úpravu rýchlosti jazdy na diaľnici alebo rýchlostnej ceste (HDA).

Odporúčaný článok:  Dacia Duster ECO-G 100 Expression - Dizajnovka s obrovským dojazdom

Sledovanie mŕtveho uhla vonkajších zrkadiel (BCA) využíva senzory na detekciu dopravnej situácie po stranách vozidla a za ním. Bayon je teraz ďalej vybavený druhou generáciou povinného záchranného systému eCall založeného na sieti 4G. Táto funkcia automaticky privolá záchranné zložky, ak dôjde pri nehode k aktivácii airbagov, prípadne môžu cestujúci túto funkciu aktivovať aj stlačením tlačidla.

Priestranný interiér v Bayone vytvára maximum pohodlia. Sedadlá sú dostatočne tuhé a majú celkom slušné bočné vedenie, takže aj v zákrutách dobre podržia telo. Bayon tiež dostal nové, viacfarebné LED ambientné osvetlenie, ktoré si môžete prispôsobiť podľa svojej nálady. Zamilujete si aj pohodlie a odkladacie priestory, či dostatok priestoru na nohy pre pasažierov vzadu.

Praktickosť je jednou z veľkých predností Bayonu. Batožinový priestor v základe ponúka objem 411 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa do neho zmestí skvelých 1205 litrov nákladu. Takže výlety v štyroch budú úplne komfortné a trebárs aj dlhšie výlety s väčšou batožinou, vo dvojici do prírody, zvládne Bayon s prehľadom. A to aj vďaka svojmu mierne zvýšenému podvozku, ktorý umožní vydať sa aj niekam mimo spevnených ciest.

Testovaný Bayon poháňal preplňovaný litrový trojvalec 1.0 T-GDi, ktorý medzigeneračne dostal zníženie výkonu (vďaka EU normy…). Vyprodukuje teraz menej emisií a výkon 74kW (100k) a na tento objem úctihodných 200Nm krútiaceho momentu. My sme mali tú česť so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, ktorá radí hladko a neváha podraďovať pri potrebe prudkej akcelerácie.

Motor poteší veľmi dobrou pružnosťou a celkom nízkou spotrebou, ktorá sa s ľahkou nohou pohybovala okolo päť a pol litra a ani na diaľnici neprekročila 6,5 l. V zimnom období, kedy teploty atakovali -9 stupňov. Keď už sa dostane do tempa, ťahá motor presvedčivo z veľmi nízkych otáčok. Rozbiehanie z miesta je však váhavejšie ako u konkurenčných trojvalcov. Záujemcom, ktorí často poskakujú po meste, by sa skôr hodila slabšia, ale užívateľsky priateľskejšia atmosférická 1.2i, ktorá sa však nedá kombinovať s automatom. Ale už len to, že Huyndai tento jednoduchý a servisne nenáročný motor nechal doteraz v ponuke, stojí za potlesk.

Odporúčaný článok:  KIA EV9 GT-Line 1st Edition AWD 7S - Obrovská dávka SUV na elektrinu

Príjemné zvezenie spojené s priestranným a praktickým interiérom poteší aj tým, že Bayon svoje prednosti ponúka za relatívne skromnú cenu. Samozrejme, že základ išiel cenovo vyššie ako pri uvedení modelu pred rokmi ale vieme, že automobilový priemysel zažil vzostup cien takmer v každom segmente. Malé autá nevynímajúc. Nový Bayon tak začína na akciovej cene 17.840€ za výbavu Comfort so skvelou atmosférickou jednotkou 1,2i. Za motor 1.0 T-GDi si priplatíte iba 900€ a za rovnaký motor s automatom iba 2.650€. Druhá výbava Family začína na 19.640€ a končí s automatom na 22.290€.

Testovaný kúsok vo výbave Style začína s manuálom na 21.740€ a v našej najvyššej špecifikácii začína sumou 23.490€. Testovačka mala príplatkový packet Safety Pack+ a krásny príplatkový perleťový lak Vibrant Blue, takže cakomprásk tu máme Bayon za 25.380€. Ukážte mi aktuálne podobné auto za podobné peniaze…

Hyundai Bayon je zaujímavý ľahko zvýšený crossover, zachovávajúci si všetky prednosti päťdverovej karosérie i20ky, pre úplne naplnenie potrieb malej rodiny. Je kompaktný zvonku, ale vo vnútri ponúka vzdušný interiér a variabilný priestor pre batožinu.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →