Chevrolet Camaro 3.6 V6 Cabrio RS – Pravá amerika

Musím sa priznať že mám slabosť na americké autá a ich filozofiu.Bol som v USA zopár krát a vždy som mal požičaný full size sedan,prípadne som fungoval na taxi a mestkej doprave. Počas prípravy na dovolenku som prelustroval ponuku požičovní aut, ceny Cabrio boli veľmi prijateľné. Tak som si zabukoval na 3 dni cabrio s tým, že konkrétny model bude vybraný v požičovni. Väčšinou to tak funguje, že ak ste pracovníkovi požičovne sympatický je tam možnost upgradu na lepší model. O to bolo moje prekvapenie väčšie, keď som prišiel do požičovne Veľmi ústretový pracovník mi oznámil, že mi dal to najlepšie čo majú v ponuke, a to Chevy Camaro Cabrio. To všetko za 40 USD na deň (pre porovnanie za 35 eur je v SR v ponuke stredná trieda so základným motorom).

Exteriér
Na prvý pohľad má Camaro veľmi špecifické línie, určite nie je možné si ho zameniť s ničím iným. Zaujímavým detailom sú určite extrémne malé okná. Osobne sa mi viac páči retro dizajn Mustangu, ale musím povedať, že aj Camaro má niečo do seba. Podľa počtu Mustangov na parkovisku pri obchodných centrách, Camaro je výrazne vzácnejšie. Pomer je asi 4: 1 v prospech Mustangu .

Interiér
Interiér bol trocha sklamaním. Všade bolo vidieť veľké množstvo tvrdých plastov a pripomínal mi staršie Hondy z 90 rokov s rozdielom, že v strede palubnej dosky bol pomerne veľký dotykový displej. Čo sa týka vybavenia tak tu nebolo na čo sa sťažovať. Čo ma osobne zaujalo, bolo množstvo nastavení v menu, človek si mohol prezerať preťaženie počas jazdy, prípadne časy zrýchlenia na štvrť míle.
Auto malo takmer všetko potrebné pre život a ako to už v USA býva bolo vybavené automatickou prevodovkou, konkrétne 8 stupňovou. Bohužiaľ kvôli veľmi malým bočným oknám a takmer neexistujúcemu zadnému oknu bol výhľad na cestu veľmi oklieštený. Napriek tomu, že mám 197 cm som sa v pohode vmestil do vnútra a sedelo sa mi príjemne a priestoru som mal dostatok. Zadné sedačky sú totálne nepoužiteľné ,pre nás slúžili ako miesto na odkladanie batožiny, keďže kufor je pomerne malý.
Pár mesiacov pred návštevou Miami som mal požicaný Mustang V8 a tam mi prišiel interiér o úroveň vyššie, priestorovo sú na tom, ale podobne.

Motor a Jazda
Camaro bolo vybavené 3.6 l 6 valcom a predstavuje začiatok ponuky. Motor mi prišiel výborný, chvíľu trvalo kým si človek zvykne na trocha letargický prejav v nízkych otáčkach, ale keď človek zarazil plynový pedál do podlahy auto vystrelilo ako raketa. 340 koní dokázalo rozhýbať Camaro s úplnou ľahkosťou. Bohužiaľ kvôli rýchlostným limitom nebolo možné vyskúšať poriadne rýchlosti, ale zrýchlenia som si užíval naplno celé 3 dni. A hlavne výborný zvuk, doma mám radový 6 valec benzín ale toto bol úplne iný level. V Miami a okolí boli cesty vo výbornom stave, takže jazda bola veľmi pohodlná a auto sa správalo neutrálne. Na štrkových bočných cestách bolo možné dostať auto do menšieho kontrolovaného šmyku bez väčších problémov. Na čo som sa obzvlášť tešil bola jazda bez strechy. Počasie nám počas druhého dňa prialo a čakala nás jazda po okreskách. Po celom dni sme si užívali jazdu bez strechy a bola to fakt zábava, aj ked pre vyšších ľudí ako som napríklad ja, môže byť vietor nepríjemný. Po troch dňoch som vrátil auto a spotreba vychádzala okolo 10 l/100 km. Ak by boli u nás ceny benzínu podobné USA, tak by downsizing nedával žiadny zmysel.

Záver
Tri dni s Camarom ubehli ako voda a nevracalo sa mi ľahko. Na Floride kombinácia pomerne veľkého motoru a kabria funguje výborne . V mnohom mám pocit že americké automobilky majú jedno z najlepších období a Camaro je toho príkladom. Ak by som zvažoval kúpu kabria a rozhodoval sa, aké kúpiť určite by som, ale išiel do Mustangu. Napriek tomu že Camaro má výborný motor a prevodovku a oproti základnému Ecoboostu od Fordu má výrazne lepší prejav , podarenejší dizajn interiéru a exteriéru u Mustangu by boli u mňa rozhodujúce. V marci plánujem zapožičanie Dodge Challengeru, takže možno sa môj favorit zmení.
PS: Camaro v tejto špecifikácií začína na 29 tis USD (v prepočte 23 tis EUR) ,čo je neskutočný pomer cena/výkon. Pre porovnanie za podobnú cenu ponúka Mazda u nás MX-5 s 1.5 litrovým motorom.
PLUSY Motor, Prevodovka Mínusy Interiér, Výhľad

Viac o autorovi Juraj Gombik

Zobraz všetky príspevky od Juraj Gombik

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *