Prvý generáciu modelu i10 z roku 2007 si pamätáme ako auto sympatické, ale po všetkých stránkach mierne nudné – z hľadiska jazdy, kvality spracovania a napokon aj výrazne „iného“ dizajnu. Druhá generácia pridala na funkciách aj estetike a tá tretia sa nás snaží presvedčiť, že toto už je plnohodnotné európske auto so všetkým, čo k tomu patrí.
To je napokon zrejmé aj na prvý pohľad a aktuálna verzia pôsobí oproti amorfnej prvej i10 a vcelku obyčajne vyzerajúcemu druhému vydaniu ako celkom pekné auto. Vonkajšok má niekoľko vtipných detailov, napríklad LED denné svetlá v tvare „touch-me lampy“ (pre dve najvyššie verzie), reliéfy s označením modelu v zadných stĺpikoch alebo príplatkové dvojfarebné lakovanie, čo budí dojem, že majiteľ siahol hlbšie do peňaženky a že toto nie je len taká nejaká lacná nákupná taška.
Interiér je samozrejme prispôsobený tomu, že základná cena štartuje na akciových 8.890€. V interiéri teda nájdete prakticky bezvýhradne tvrdé plasty, ktoré však na rozdiel od starších modelov značky nemajú vôňu ropy a celkovo tu nájdete viac kvalitnejších materiálov. Kvalitu tiež i10 tak trochu kompenzuje dizajnom. Pekné plastické prvky na palubnej doske pred spolujazdcom alebo vo výplniach dverí vytvárajú dojem, že si dizajnér dal záležať a zákazník tak dostáva o niečo viac, než by u lacného auta musel.
Z hľadiska ergonómie je vo vnútri všetko v poriadku a nekonajú sa tu žiadne excesy. Regulácia teploty klimatizácie aj hlasitosti rádia rozumne veľkými otočnými ovládačmi nepôsobí problémy ani zmätky a prevereným riešením sú aj tlačidlá pre rôzne funkcie okolo obrazovky infotaimentu. V rámci neho nájdeme možnosť pripojenia cez Apple CarPlay a Android Auto. Pri obsluhe všetkých možných funkcií je poznať snaha nič zbytočne nekomplikovať. Nájdeme tu ľahko dosiahnuteľné tlačidlá pre vyhrievanie sedadiel i volantu pred pákou radenia. Nie je problém nájsť príjemnú polohu za volantom, ten však nie je výsuvný ani za príplatok. Zložitosti nevykazuje ani prístrojový štít, ktorého analógové aj digitálne prvky sa dobre čítajú. Z užívateľského hľadiska sadne interiér i10 veľmi širokému spektru vodičov.
Zadné sedadlá sú vhodné pre maximálne dve osoby s výškou do cca 180 centimetrov. Sedáky nie sú vyslovene krátke a prospieva im tiež ich ľahké naklonenie smerom vzad. Rázvor navyše medzigeneračne narástol o 40 milimetrov. Daňou za rozumné množstvo priestoru pre pasažierov v druhom rade je horizontálne stavaný kufor s výraznejšou nakladacou hranou, ktorá je však paradoxne o 29 milimetrov nižšie než u staršej verzie. Od nej si môžete aspoň čiastočne pomôcť vďaka dvojitej podlahe kufra vo vyšších výbavách. Kufor je taký ako by ste v tejto kategórii očakávali, elektrickú kolobežku som doň však skryl bez problémov…
Testovaná i10 dostala do výbavy takmer všetky položky z cenníku a od základného modelu má už poriadne ďaleko. Cena sa vyšplhala na takmer dvojnásobok so sumou presahujúcou 16.000€. Šedý metalický lak kombinovaný s červenou strechou a doplnkami je však nádherný a dostalo sa aj na chrómované kľučky, ktoré tu na počudovanie nepôsobia rušivo. K vyššej výbave okrem iného automaticky dostávate dojazdové koleso, zadné parkovacie senzory aj s kamerou, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, kožou potiahnutý volant a radiacu páku, lakťovú opierku na sedadle vodiča, zadné reproduktory alebo elektricky ovládané zrkadlá.
Pod kapotou testovaného kúsku bol výkonnejší z dvojice atmosférických motorov. Vyberať môžete buď z 1,0 l trojvalca, alebo z 1,2 l štvorvalca. Oba sú kombinované s 5-stupňovou manuálnou alebo s 5-stupňovou robotizovanou prevodovkou. Testovaný motor mal objem 1,2 litra a maximálny výkon 61,7 kW (84 k) a maximálny krútiaci moment 117,6 Nm pri 4200 ot/min. Výkon je viac než postačujúci a v meste reaguje motor bez zaváhania. S autom sa dá aj slušne predbiehať a i10 zrýchľuje aj nad 100 km/h v prijateľnom tempe, pričom nemá problém ani s jazdou rýchlosťou cez 140 km/h. To už však treba rátať so zvýšeným hlukom v kabíne, pretože odhlučnenie v tak malom aute nie je práve to, čo by bolo gró konštruktérov. Spotreba tiež pri vyššej rýchlosti rastie k siedmim litrom na sto kilometrov oproti mestským 5,3 l / 100 km. Je ešte nutné dodať, že tento motor je bez priameho vstrekovania, bez GPF filtra, bez turba a teda s výhľadom veľmi nízkych servisných nákladov.
Podvozok v i10 si so slovenskými cestami celkom rozumie. Dobre tlmí nerovnosti a kolesá neodskakujú ani v 15 „prevedení kolies. Predĺženie rázvoru, nižšia silueta, väčšia šírka aj technické vylepšenia podvozku sú poznať. Rovnako ako u predchádzajúcej verzie je na prednej náprave McPherson a vzadu torzná priečka. V zákrutách tak i10 funguje dospelejšie, než by ste od auta v takejto kategórii čakali. Náklony nie sú vôbec hrozivé a vo vyšších rýchlostiach prichádza nedotáčavosť plynulo. Trochu zvyku vyžadujú brzdy s dosť ostrým nástupom. Tie sú mimochodom v dvoch vyšších výbavách vzadu kotúčové! Cestovanie uľahčuje vedenie v jazdnom pruhu, ktoré má najmenší Hyundai už v základnej výbave a užitočným je aj priemer otáčania 10 metrov, ktorý môžu trojičky z Kolína len ticho závidieť.
Najdostupnejší Hyundai s označením i10 má veľké ambície a v mnohých smeroch ich aj napĺňa. Na ceste sa chová dospelo, je pohodlný a veľmi ľahko sa obsluhuje. Je to taký malý mestský elegán, ktorý za malé peniaze poskytuje veľa muziky a predurčuje sa na plnohodnotného zástupcu druhého auta do rodiny alebo sa vie tváriť aj ako štýlová nákupná taška do mestskej džungle.
Technické údaje | |
Značka a model: | Hyundai i10 1.2 Style+ |
Počet valcov: | 4 |
Zdvihový objem motora (cm3): | 1197 |
Prevodovka: | 5-stupňová manuálna |
Poháňaná náprava | predná |
Výkon (kW(Ps)/ot.): | 61,7 (84) /6000 |
Krútiaci moment (Nm/ot.): | 117,6/4200 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 171 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): | 12,6 |
Spotreba kombinovaná (l/100 km): | 5,1-5,8 |
Dĺžka/šírka/výška (mm): | 3670/1680/1480 |
Rázvor náprav (mm): | 2425 |
Objem batožinového priestoru (l): | 252 |
Objem palivovej nádrže (l): | 36 |
Pohotovostná hmotnosť (kg): | 932-1007 |
Užitočná hmotnosť (kg): | 498 |
Rozmer pneumatík: | 195/45R16 |
Základná cenníková cena modelu (s bonusom): | 8890 € |
Cena testovaného vozidla: | 16 270 € |
Všetky fotky novej i10 nájdete v našej veľkej galérii:
>>> Hyundai i10 <<<