Hyundai IONIQ 6 AWD Premium – Najúspornejšie elektro

Ak nebudeme rátať ešte úplne neodhalený elektrický INSTER, tak Hyundai IONIQ 6 je jedným z najnovších prírastkov do rodiny elektrických vozidiel Hyundai. Tento model, predstavený s veľkým očakávaním, prináša moderný dizajn, pokročilé technológie a ekologické riešenia, ktoré oslovia nielen nadšencov elektromobility, ale aj bežných vodičov hľadajúcich alternatívu k tradičným spaľovacím motorom. Poďme sa teda spoločne pozrieť na dizajn, výkon, interiér, technológie a celkový dojem z jazdy.

Hyundai IONIQ 6 sa vyznačuje elegantným a futuristickým dizajnom, ktorý odráža aktuálne trendy v elektrickom automobilovom priemysle. Aerodynamický tvar s nízkym koeficientom odporu (len 0.21cx) prispieva k lepšej efektivite a dlhšiemu dojazdu. Predná maska je minimalistická, s tenkými LED svetlami, ktoré dodávajú vozidlu moderný vzhľad. Zadná časť je rovnako štýlová, s integrovaným spojlerom a unikátnym svetelným podpisom, ktorý zaručuje rozpoznateľnosť aj v noci.

Interiér je nadmieru priestranný, moderný a pomerne luxusný. Použité sú tu recyklované materiály vysokej kvality, pričom dizajn celého interiéru je veľmi čistý a funkčný. Veľký dôraz je kladený na spomínané ekologické materiály, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu. Obrovské sedadlá sú veľmi pohodlné a poskytujú dobrú oporu, pričom sú vybavené funkciami ako vyhrievanie, ventilácia, či kompletné elektrické nastavenie. Zadné sedadlá zasa ponúkajú dostatok priestoru aj pre vyšších pasažierov, čo zaručuje komfort aj na dlhších cestách.

Hyundai IONIQ 6 je nabitý modernými technológiami. Veľký 12.3-palcový dotykový displej infotainment systému je intuitívny, no pomerne laxne reaguje na dotyk. Systém podporuje Apple CarPlay a Android Auto, čo umožňuje jednoduchú integráciu smartfónov. Digitálny prístrojový panel poskytuje všetky potrebné informácie pre vodiča v prehľadnej forme a je možné zvoliť futuristické biele pozadie alebo ísť klasickou cestou čiernych obrazoviek. Medzi ďalšie technologické vymoženosti patria pokročilé asistenčné systémy, ako je adaptívny tempomat so systémom udržiavania v jazdnom pruhu, či aktívne monitorovanie slepých uhlov alebo HDA asistent pre jazdu a preraďovanie v pruhoch na diaľniciach.

Odporúčaný článok:  Renault Arkana Esprit Alpine E-TECH full hybrid 145 - Kráska a hybrid

Bezpečnosť je pre Hyundai tiež jednou z priorít, a IONIQ 6 nie je výnimkou. Vozidlo je vybavené širokou škálou bezpečnostných prvkov, vrátane autonómneho núdzového brzdenia, asistenta pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, či systému monitorovania tlaku v pneumatikách. K dispozícii je aj systém 360-stupňový záber z kamier, ktorý uľahčuje parkovanie a manévrovanie v úzkych priestoroch.

Ako príplatkovú výbavu tu máme digitálne zrkadlá s displejmi vo vnútri a akýmisi hranatými tykadlami zvonku. Toto by bol jediný prvok príplatkovej výbavy, ktorý by som si určite rozmyslel a Hyundaiu patrí vďaka za to, že sú tieto zrkadlá v akejkoľvek výbave iba ako opcia. Z pohľadu šoféra neprinášajú prakticky žiadne benefity a s klasickými zrkadlami sa riadi a hlavne parkuje oveľa lepšie. Zvyknúť sa však dá aj na digitálne obrazovky, chce to len viac obozretnosti pri manévroch.

Prvkami najvyššieho stupňa Premium sú napríklad Matrix Full LED predné svetlomety, tepelné čerpadlo, vyhrievanie sedadiel vpredu i vzadu, ventilované predné sedadlá, vyhrievaný volant, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, 360 ° kamerový systém, head-up displej, diaľkový parkovací asistent, duálne ambientné osvetlenie interiéru, audiosystém Bose s 8 reproduktormi a externým zosilňovačom alebo bezdrôtové nabíjanie telefónu. Tieto prvky ešte navyše môžete doplniť o strešné okno, či spomínané digitálne spätné zrkadlá.

Odporúčaný článok:  Škoda Superb SportLine 2.0TDi - Nafta v dračej koži

Testovaný IONIQ 6 so systémom AWD je vybavený dvojicou elektromotorov, ktoré zabezpečujú pohon všetkých štyroch kolies. Tento systém poskytuje kombinovaný výkon 325 koní a maximálny krútiaci moment 605 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za približne 5.1 sekundy, čo je impozantné pre vozidlo v tejto kategórii, o hmotnosti takmer 2,1 tony.

Vďaka veľkej batérii s kapacitou 77.4 kWh dosahuje táto verzia dojazd až 583 alebo 519km podľa WLTP cyklu, čo je viac ako dostatočné pre väčšinu každodenných potrieb. Ten vyšší dojazd je práve vďaka obutým 18-palcovým diskom kolies. Na väčších 20-palcových diskoch je samozrejme dojazd nižší.

Po meste sa vie IONIQ 6 pohybovať aj pod 15kWh/100km a cesty mimo mesta a diaľnic zvládol s priemerom 15,4 kWh/100km. Svižné presuny po diaľnici dáva za 21 kWh/100km a to bol náš testovací týždeň celkom chladný a väčšinou upršaný.

V súvislosti so spotrebou je vhodné spomenúť veľmi dobre nastavenú rekuperáciu energie po uvoľnení plynového pedála. Pomocou páčok na volante si nastavíte stupeň, aký vám vyhovuje – od úplného plachtenia bez rekuperácie až po ovládanie v podstate jedným pedálom. A je tu tiež veľmi inteligentný automatický režim, ktorý reaguje na premávku a do výpočtu zahŕňa aj mapové podklady, takže napríklad pri príjazde ku kruhovému objazdu vozidlo automaticky spomaľuje až na úroveň, kedy je rýchlosť bezpečná na jeho prejazd.

Odporúčaný článok:  Peugeot 508SW 1.6 Plug-in Hybrid 225k - Hybridne a rýchlo

Vďaka tomu, že Hyundai IONIQ 6 stojí na platforme E-GMP s 800V architektúrou, ponúkne až 350kW nabíjanie jednosmerným prúdom. Na vhodnej ultra-rýchlej nabíjačke (a za ideálnych podmienok) vie dobiť batériu z 10 na 80 percent iba za 18 minút. Pri najbežnejších 50kW stojanoch to vychádza pri nabíjaní z 10 na 80 percent cca. hodinu. Domáce nabíjanie striedavým prúdom pomocou dodávanej 230V nabíjačky je samozrejme len pre núdzové situácie a tu budete nabíjať viac ako deň.

Jazdné vlastnosti IONIQ 6 sú vďaka pohonu všetkých kolies veľmi dobré. Systém s dvoma elektromotormi zabezpečuje dobrú trakciu a stabilitu, avšak riadenie môže pôsobiť menej komunikatívne a neponúka toľko spätnej väzby, ako by si športovejšie zameraní vodiči možno želali. Podvozok je nastavený na komfort, čo je plusom pre bežné jazdenie, ale pri športovejšej jazde ukáže svoje limity veľmi skoro. Vďaka nízkemu ťažisku je však IONIQ 6 stabilny a vyššia hmotnosť batérií je cítiť iba pri prudších manévroch.

Hyundai IONIQ 6 AWD Premium je výborný elektrický automobil, ktorý ponúka kombináciu moderného dizajnu, pokročilých technológií, vysokého výkonu a skvelých jazdných vlastností. Dokáže uspokojiť nároky širokej škály vodičov, od tých, ktorí hľadajú ekologickú alternatívu, až po tých, ktorí si potrpia na výkon a moderné technológie. S viac ako slušným dojazdom a bohatou výbavou je IONIQ 6 jednou z najlepších možností v segmente elektrických vozidiel.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →