Hyundai i30 Fastback N-Line+ – „skoro“ eNko s hybridom

Automobilka Hyundai predstavila začiatkom tohto roku hneď tri zaujímavé novinky. Novú generáciu malého hatchbacku i20, nový elektrický koncept Prophecy so zaujímavými tvarmi a taktiež modernizovaný kompakt i30. A práve ten, v prevedení Fastback, sme mali možnosť prevetrať počas uplynulých dní…

Už upútavky vtedy naznačovali, že i30 dostane v rámci faceliftu športovejší výraz, čo sa aj potvrdilo. Maska chladiča je širšia, kompletne prepracované svetlomety sú zasa užšie, čo vedie k výraznejšej vizáži celej prednej časti.

Vzadu zase v prípade päťdverového hatchbacku nájdeme nový nárazník, ktorý zlepšuje aerodynamiku. Modernizácia sa mimochodom týka všetkých troch ponúkaných karosárskych variantov – Hatchbacku a tak isto aj Kombíku a Fastbacku. A práve Fastback, vo výbave N-Line je to pravé orechové… ale nepredbiehajme.

Komu by práve v základe športovejší vizáž nestačila, pre neho je tu prevedenie N-Line. V tomto prípade sa i30tka dočkala väčšieho stredového otvoru v prednom nárazníku a aerodynamických krídielok po stranách bočných otvorov. Vzadu sa zase objavuje nový difúzor a presunutá koncová hmlovka, ktorá auto opticky znižuje. K tomu dostanete ešte emblémy N-Line, umiestnené nad prednými blatníkmi a na čierno lakované kryty spätných zrkadiel. Dizajnérske zmeny potom v prípade Hatchbacku a Fastbacku doplňuje tiež tuhšie naladenie podvozka a riadenia. Kombík zostáva praktický.

Vnútro reaguje na dnešné trendy – čo znamená hlavne vylepšený infotainment. Pred vodičom sa nachádza nový digitálny displej s uhlopriečkou sedem palcov, ktorému môže robiť spoločnosť nová, 10,25 “ obrazovka multimediálneho a navigačného systému. Nechýba možnosť zrkadlenia funkcií smartfónov prostredníctvom Android Auto a Apple CarPlay a taktiež bezdrôtové nabíjanie telefónu.

Odporúčaný článok:  Modernizovaný Hyundai i30 - zahájenie výroby

Zvlášť k infotaimentu sa v modernizovanej i30 viažu takisto nové funkcie, spojené so službami Bluelink. Cez aplikáciu prepojeného telefónu medzi ne patria napríklad voľby ako vyhľadať vozidlo v neznámom prostredí, uzamknúť vozidlo na diaľku, odoslať do jeho navigácie naplánovanú cestu alebo mať vzdialený prehľad o stave vozidla a prevádzkových informáciách (vrátane tlaku v pneumatikách). Služba LIVE Services umožňuje prísun aktuálnych údajov o hustote prevádzky (TomTom), radaroch, disponibilných parkovacích miestach v danej lokalite alebo cenách paliva na okolitých čerpacích staniciach.

Úpravy a vylepšienia v interiéri ešte dopĺňajú aj prepracované výduchy ventilácie alebo nové farebné kombinácie. Inak interiér žiadne veľké prekvapenie neprináša a všetko je dobre známe zo „starého“ modelu i30. Očakávať tak môžete dobré dielenské spracovanie, slušnú ergonómiu aj kvalitné materiály. Veľmi príjemné boli prvky komfortnej a bezpečnostnej výbavy ako napríklad adaptívny tempomat, vyhrievaný volant a sedačky alebo bezdrôtové dobíjanie telefónu. Naopak audiosústave by pristal trochu väčší výkon a širšie možnosti nastavenia zvuku. Asi najväčším prekvapením v interiéri bolo jeho odhlučnenie – chvíľkami len otáčkomer prezrádzal, že je motor stále v chode.

Výbave N-Line navyše dominujú v interiéri športové predné sedadlá z modelu „N“, v ktorých sa veľmi dobre sedí. Ten kto je však trochu viac pri tele, už môže mať problém sa pohodlne usadiť do výraznejšej bočnej opory zužujúcej rozmery operadla.

Odporúčaný článok:  Citroen C3 Aircross – schopný sympaťák

Vylepšením prešli tiež bezpečnostné systémy a stráženie mŕtveho uhla novo zvládne vozidlo automaticky zabrzdiť v prípade hroziacej kolízie. Novinkou je tiež Leading Vehicle Departure Alert upozorňujúca na odchod vozidla vpredu. Vozidlo teda upozorní vodiča v prípade, že takzvane „zaspí na semaforoch“. Nechýba ani automatické udržiavanie v jazdnom pruhu, ktoré automobil drží uprostred pruhu a nereaguje teda až po prejdení deliace čiary.

Dizajnérske úpravy dopĺňajú zmeny pod kapotou. Doteraz používaný zážihový štvorvalec „Gamma“ s objemom 1,4 litra (MPi/T-GDi) nahrádza úplne nový agregát z rodiny „SmartStream“ s objemom 1,5 litra, opäť dodávaný s atmosférickým i núteným plnením. V ponuke zostávajú inovované motory 1.0 T-GDI a 1.6 CRDi, pričom všetky teraz plnia emisnú normu EU6d (vznetové EU6d-Temp). Okrem základného 1.5 DPi s nepriamym vstrekovaním možno (na rozdiel od konkurencie) vo všetkých prípadoch voliť medzi šesťstupňovou manuálnou a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Novinkou sú mild-hybridné varianty, pracujúce s napätím 48 V a dodávané ku všetkým motorom, opäť s výnimkou východzieho DPi. S nimi sa automaticky spája do značnej miery raritné manuálne radenie, označované ako IMT. Napríklad pri zjazdoch tiahlych svahov vie samočinne vyraďovať na neutrál a nechá vozidlo „plachtiť“, pričom dokáže aj „vypnúť“ a z hnacieho reťazca úplne vyradiť motor (pri spomaľovaní pod hranicu 30 km/h). Akonáhle sa ale vodič dotkne plynového pedálu, mal by mať k dispozícii plný výkon, bez toho aby si vyradenie vôbec všimol.

U mild-hybridných modelov sa síce nemení objem batožinového priestoru, ale vplyvom inštalácia Li-Ion batérie je podlaha v pevne danej pozícii a nemožno pod ňu inštalovať rezervné koleso. Agregáty MHSG s remeňom hnaným štartér-generátorom rekuperujú brzdnú energiu výkonom až 12 kW a ukladajú ju do 48V akumulátora. V režime štart/stop uľahčujú štartovanie motora a vedia krátkodobo asistovať spaľovaciemu agregátu pri rozbiehaní výkonom až 12 kW.

Odporúčaný článok:  SsangYong Korando - recenzia

Motor ako celok s prevodovkou funguje výborne. Hybridný systém mu pomáha dorovnávať výkonové prepady pri preraďovaní a akcelerácii z nízkych otáčok. V režime Sport dokonca dáva automatické medziplyny, tak ako jeho silnejší brat. Je to návykové a… iný režim vlastne ani netreba.

Okrem športových dizajnových prvkov tu máme aj podvozok so zmenšenou svetlou výškou pre ešte dynamickejšie jazdné vlastnosti. A tu je práve gró celého N-Line packetu. Ten podvozok je naladený úplne famózne. Je to také veľmi slabučké „N“ko po náročnej noci, ktoré je ale stále čulé a pripravené vrhať sa do zákrut. Ani náznak nedotáčavosti, žiadne odskakovanie zadnej nápravy. Jednoducho drží ako prikované…

Výbava N-Line začína na 20 790 € a testované N-Line+, ktoré malo aj predné FULL LED svetlomety so statickým LED prisvecovaním zákrut a systém na nasledovanie jazdného pruhu LFA a spomínané športové sedadlá v prevedení koža/Alcantara dostanete za skvelých 23 690 €.

https://youtu.be/_o19Sz6GDbg

A nakoniec ešte trochu tých čísel:

Technické údaje Hyundai i30 Fastback+ N-Line 1.5 T-GDi 6 iMT
Typ motora: Zážihový
Valce / ventily: 4 / 16
Zdvihový objem (ccm): 1482
Najvyšší kombinovaný výkon (kW(k) / ot/min) 117 (159) / 5500
Najvyšší krút. moment benz.mot.(Nm / ot/min): 253 / 1 500-3 500
Prevodovka: 6-st. manuálna
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 8,6
Spotreba kombinovaná – WLTP (l/100 km): 4,8-7,7

Viac fotografií nájdete v našej veľkej galérii: Hyundai i30 Fastback N-Line+

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →