Mercedes triesy „E“ – facelift nového kupé a kabrioletu

V rámci zatraktívnenia pre rok 2020 nadobudnú obe vozidlá pôsobivejší vzhľad. Dizajn získal športovejší a ostrejší charakter a modernizáciou prešli najmä predné časti, kde napríklad svetlomety využívajú už iba LED technológiu. K vylepšeniam patria aj elektrifikované benzínové a naftové motory s integrovaným štartovacím generátorom, či ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov a infotainment MBUX.

Kabriolet Triedy E s klasickou látkovou sklápacou strechou ponúka počas celého roka komfort pri cestovaní na dlhé vzdialenosti pre štyri osoby. Na želanie môže byť vybavený elektrickým systémom vetrolamu AIRCAP a vyhrievaním priestoru okolo hlavy AIRSCARF. K celoročnej využiteľnosti prispieva aj sériová protihluková sklápacia strecha. Viacvrstvová štruktúra s prepracovanou zvukovou izoláciou zabezpečuje teplotný komfort v každom ročnom období a znižuje hluk vetra aj jazdný hluk. S výraznými proporciami kupé, čistým a zmyselným dizajnom a komfortom pre štyri osoby kombinuje kupé Triedy E krásu a výhody vozidla kategórie Gran Turismo s najmodernejšou technikou.

Interiér kupé a kabrioletu kombinuje moderný štýl a športový luxus. Sedadlá spájajú komfort na dlhé trasy a avantgardistický dizajn. Obzvlášť inteligentné je adaptívne prispôsobenie sedadla vodiča, kedy po zadaní telesnej výšky do multimediálneho displeja alebo cez „Mercedes Me“ sa toto sedadlo automaticky nastaví do spravidla vhodnej polohy, ktorú si musí následne vodič už len doladiť. Športové sedadlá majú výrazné bočnice a integrované opierky hlavy. K dispozícii je množstvo kombinácií materiálov od látky cez imitáciu kože ARTICO, štrukturovanú kožu, kožu napa s kosoštvorcovým prešívaním až po kožu odrážajúcu slnečné žiarenie (pre kabriolet).

Nová Trieda E má k dispozícii najmodernejšiu generáciu asistenčných systémov. Ku príkladu rozpoznávanie zloženia rúk z volantu je teraz kapacitné a teda ho vodič „neoklame“ položeným predmetom. Trieda E sa sériovo dodáva s aktívnym asistentom brzdenia. Nový systém dokáže v mestských rýchlostiach reagovať brzdením aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu. V balíku asistenčných jazdných systémov je teraz táto funkcia dostupná aj pri odbočovaní cez protismerný jazdný pruh.

Odporúčaný článok:  Hyundai i20N - najmenšie ostré "N-ko" je tu

V novej Triede E je použitá najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX. S ním sa sériovo dodávajú dve veľké obrazovky s uhlopriečkou 10,25 palca (26 cm) a na želanie sa dodávajú dve obrazovky s 12,3-palcovou (31,2 cm) uhlopriečkou. Riadenie komfortu ENERGIZING prepája komfortné systémy vo vozidle pre individuálne požiadavky na pohodlie. Novinnkou je COACH ENERGIZING, ktorý na základe inteligentného algoritmu individuálne odporúča niektorý z vhodných programov. Ak sú pripojene hodinky kompatibilné s Garmin® Wearable, osobné hodnoty ako úroveň stresu alebo kvalita spánku optimalizujú precíznosť odporúčania. Balíky ochrany vozidla URBAN GUARD alebo URBAN GUARD Plus zasa umožňujú v kombinácii s „Mercedes Me“ nepretržité monitorovanie zaparkovaného vozidla. URBAN GUARD Plus ponúka aj funkciu lokalizácie ukradnutých vozidiel a to aj v prípade, že zlodej deaktivuje lokalizačnú funkciu.

Štvorvalcový dieselový motor (OM 654 M) posúva elektrifikáciu pohonu o veľký krok vpred. Vo vrcholovej verzii s výkonom 195 kW (265 k) bude vybavený integrovaným štartovacím generátorom (ISG). Získa tým 48-voltovú čiastočnú napäťovú sústavu. Vďaka rekuperácii a možnosti „plachtenia“ s vypnutým motorom je teraz ešte efektívnejší. Druhá generácia štartovacieho generátora je súčasťou prevodovky (nie motora, ako doteraz). Dodatočný výkon a krútiaci moment, ktorý ISG poskytuje od najnižších otáčok, teda EQ Boost, predstavuje až 15 kW (20 k) a 180 Nm.

Odporúčaný článok:  Nový Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake

Radový šesťvalcový benzínový motor (M 256) je tiež vybavený 48-voltovou technológiou s ISG. Agregát s elektrickou podporou dodatočného výkonu 16 kW a krútiaceho momentu 250 Nm zdôrazňuje športový charakter kupé a kabrioletu. Sériová kombinácia s náhonom na všetky kolesá 4MATIC zvýrazňuje dynamiku týchto dvoch modelov. Štartovaciemu generátoru ISG sa prispôsobila aj prevodovka 9G-TRONIC, ktorá vďaka optimalizácii prináša výhody v oblasti priestoru a hmotnosti a možno ju jednoducho skombinovať s rôznymi spaľovacími motormi. Zvýšila sa tiež jej účinnosť.

Ponuku dieselových motorov dopĺňa radový šesťvalcový motor (OM 656), ktorý sa aj pre dvojdverové modely ponúka v kombinácii s náhonom na všetky kolesá 4MATIC.

Mercedes-AMG naďalej dôsledne posilňuje totožnosť značky aj novými modelmi E 53 4MATIC+ kupé a kabriolet , ktoré teraz získali obloženie chladiča s vertikálnymi lamelami AMG. Interiér dostal veľké displeje, sedadlá v imitácii kože ARTICO/mikrovlákna DYNAMICA v čiernej farbe s červenými kontrastnými ozdobnými švami a plaketou AMG typickými pre modely AMG s označením 53 či červené bezpečnostné pásy alebo ozdobné prvky z uhlíkových vlákien. Nechýbajú ani nový volant AMG Performance s tromi zdvojenými ramenami a infotainment MBUX s funkciami a ukazovateľmi špecifickými pre vozidlá AMG s možnosťou výberu z troch štýlov zobrazovania AMG: Moderná klasika, Športový a Superšportový. Balíkom AMG Night (na želanie) možno modelom E 53 4MATIC+ kupé a kabriolet dodať ešte športovejší vzhľad.

Elektrifikovaný 3,0-litrový motor s dvojitým preplňovaním pomocou turbodúchadla a elektrického prídavného kompresora poskytuje výkon až 320 kW (435 k) a maximálny krútiaci moment 520 Nm. Štartovací generátor s funkciou EQ-Boost krátkodobo poskytuje prídavný výkon 16 kW a krútiaci moment 250 Nm a napája 48-voltový elektrický systém. K jeho funkciám patrí aj rekuperácia, posunutie ťažiska, plachtenie a takmer nepozorovateľné opakované rozbehnutie motora pri funkcii štart/stop. Elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h možno balíkom AMG Driverʼs Package zvýšiť na 270 km/h. Brzdová sústava AMG využíva na prednej náprave perforované brzdové kotúče s vnútorným vetraním a s rozmermi 370 x 36 mm so štvorpiestovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave sú brzdové kotúče s vnútorným vetraním a s rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestovými plávajúcimi strmeňmi.

Odporúčaný článok:  Autosalon Bratislava 2019 - po stopách premiér

Motor je spojený s mimoriadne rýchlo radiacou športovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Vodič má na výber aj päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT: Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny. Ďalšie možnosti nastavenia jazdných vlastností ponúka regulácia dynamiky jazdy DYNAMIKA AMG so stupňami Základné, Rozšírené a Profesionálne.

Viackomorové vzduchové pruženie so športovým nastavením pruženia a tlmenia a s priebežne nastaviteľným tlmením ADS+ (systém adaptívneho tlmenia) spája dynamiku jazdy a vysoký komfort na ceste v podvozku AMG RIDE CONTROL+. Zvýšenie tvrdosti pruženia obmedzuje nakláňanie karosérie, napríklad v zákrutách alebo pri brzdení. Okrem toho možno predvoliť tri úrovne charakteristiky tlmenia: Komfort, Šport a Šport+. Variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ je spojením optimálnej trakcie pre dynamický pôžitok z jazdy a vysokej bezpečnosti jazdy za všetkých podmienok, ktorého inteligentné riadenie plynulo prepína z náhonu zadnej nápravy na náhon všetkým kolies. Ďalšiu dávku emócií prináša balík AMG DYNAMIC PLUS (na želanie) s prvkami, ktoré boli doteraz vyhradené pre osemvalcové modely. Patrí sem napríklad aj program PRETEKY so driftovým módom.

Kupé a kabriolet Triedy E dorazia k európskym predajcom na jeseň tohto roku.

Zdroj: TS Mercedes-Benz

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →