Keď sme pred asi dvoma rokmi mohli prvýkrát vyskúšať nové Mitsubishi ASX, len ťažko sa hľadali väčšie rozdiely, než bolo prepracovanie znaku z jedného diamantu na tri. Tomu je už našťastie koniec, pretože už aj na slovenský trh prišla výrazne modernizovaná verzia, ktorá konečne má svoju charakteristickú tvár s typickými dizajnovými rysmi značky Mitsubishi. Je teda nové ASX konečne pravý japonec?!

V minulom roku teda predstavilo Mitsubishi zásadnú modernizáciu, ktorá síce stále zostáva verná originálu v podobe Renaultu Captur, no takto malo aktuálne ASX vyzerať už od začiatku. Najvýraznejšou zmenou je nová tvár rešpektujúca identitu značky a s modernejšou prednou časťou sa táto japonská dvojička konečne začína stávať sama sebou.

Najnovšie Mitsubishi ASX naživo vyzerá naozaj skvelo a modernizácia mu dodala ešte trochu viac športovejší imidž, ktorý voláva hlavne kontrast medzi veľkou čiernou maskou chladiča, pomenovanou „dynamický štít“, a farbou karosérie. Všimnúť si môžete aj malé detaily, ako je zalomený tvar LED denného svietenia, ktoré sa inšpiruje znakom Mitsubishi – rozdeleným diamantom.

Pri pohľade na zadnú časť alebo z bočného profilu stále môžete vidieť východiskový Renault Captur, pretože tu sa prakticky nič nezmenilo. Vzadu nájdeme stále trochu nevkusne umiestnenú kameru, no tentokrát je trochu zmenšený jej výstupok a teda až tak nebije do očí. Nápis Mitsubishi po velej šírke zostal.

Nové modernizované Mitsubishi ASX sa ponúka v piatich odtieňoch karosérie – metalickej bielej Crystal, červenej Sunrise (ktorú sme mali na test my), čiernej Black, modrej Royal a šedej Steel. Pri dvoch najvyšších výbavách si súčasne môžete zvoliť dvojfarebný variant farieb s kontrastnou čiernou strechou. Novinkou faceliftu sú aj nové 18“ kolesá s brúseným diamantovým stylingom.

V modernom interiéri Mitsubishi ASX síce stále absolútne neskryje svoj pôvod, avšak prichádza so zásadnými vylepšeniami. Štandardom všetkých výbav je vertikálna 10,4“ dotyková obrazovka infotainmentu, ktorý si zakladá na službách od Google. Nájdeme tu integrovanú navigáciu na Mapách Google a k dispozícii je aj obchod Google Play na sťahovanie vašich obľúbených aplikácií. Inak je to vlastne Captur s iným logom na volante. Či je to dobre alebo nie, musí posúdiť každý podľa svojich preferencií. Materiály a plasty sú kvalitatívne na veľmi vysokej úrovni.

Spolu s týmito funkciami sa v novom ASX objavuje aj Google Asistent, ktorý môžete aktivovať hlasovým príkazom „Hey Google“ alebo „OK Google“, či do tretice dlhým stlačením tlačidla s motívom mikrofónu na volante. Využiť ho môžete napríklad aj na zmenu jazdných režimov, nastavenie klimatizácie alebo ovládanie audia a samozrejme na vyhľadávanie na internete v prípade, že máte zapnuté zdieľanie dát. Balíček Google Automotive Services však nie je k dispozícii v základnej výbave modelu, čo je trochu škoda. Ale nie každý tieto funkcie využije a nie každý ich aj chce, takže je to pochopiteľné.

Novinkou je aj možnosť stiahnutia mobilnej aplikácie My Mitsubishi, ktorá poskytuje vzdialený prístup k vozidlu pre diagnostiku v reálnom čase a funkcie diaľkového ovládania alebo vyhľadávania vozidla. Nová aplikácia je dostupná pre operačné systémy mobilných telefónov Apple iOS a Google Android.

Mitsubishi ponúka nové ASX v štyroch výbavách – Inform, Invite+, Intense+ a Instyle (ktorú sme mali my
. Všetky výbavové varianty sú vybavené digitálnym prístrojovým štítom a to buď 7″ systémom v prvých troch výbavách alebo lepším 10″ digitálnym displejom s možnosťou užívateľského prispôsobenia obsahu a zrkadlenia navigácie v tej najvyššej Intense.

V základnej výbave Inform dostanete napríklad manuálnu klimatizáciu, cúvaciu kameru alebo zadné parkovacie senzory. Už s druhým stupňom výbavy Invite+ sa v ponuke objavuje bezkľúčový prístup, automatická klimatizácia či dažďový senzor a 10“ digitálny prístrojový štít. Tretia výbava Intense+ k tomu pridáva napríklad voľbu jazdných režimov a asistenčné systémy MI-PILOT. S najvyšším paketom Instyle môžete mať aj aplikácie Google Asistenta, kožené sedadlá, automatický parkovací asistent a 360-stupňové kamery, strešné okno alebo audio Harman/Kardon.

Inak sa v interiéri prakticky nič nezmenilo. Stále je tu dostatok miesta vpredu a pri posunutí zadnej posuvnej lavice smerom dozadu, je tu aj miesto pre kolená zadných pasažierov. Pri väčšine variantov nového ASX má batožinový priestor základný objem 442 litrov a spomínanmím posunutím lavice vpred ho možno zväčšiť o ďalších 114 litrov.

Mitsubishi ASX sa u nás predáva so štyrmi variantmi benzínového pohonu, medzi ktorými však už tentokrát chýba plug-in hybrid. Pri faceliftovanom modeli tak možnosť nabíjania z externého zdroja síce odpadá, ale v aktuálnej ponuke motorizácií si vyberie snáď každý. Úplným základom je preplňovaný litrový trojvalec MPI-T so skromnými 67kW (91k) a šesťstupňovým manuálom. V ponuke je ešte stále klasický HEV hybrid s atmosférickou jednašesťkou, no nevieme dokedy…

Jasnou voľbou bude zrejme preplňovaná mild-hybridná štvorvalcová tisíctristovka s označením DI-T. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou disponuje maximálnym výkonom 103kW (140k) a so 7-st. dvojspojkovou automatickou prevodovkou (ktorá dostala novú podobu voliča radiacej páky) je naladená na najvyšší výkon 116kW (158k).

Nám sa k nášmu redakčnému testu dostala silnejšia verzia mild-hybridnej 1.3ky a z nášho zoznamu už viete, že má výhradne sedemstupňový automat. Má až 116 kW (158k) pri 5500 až 6000 otáčkach za minútu a 270nm poskytuje už od 1800 otáčok za minútu. Od nízkych otáčok pôsobí trochu lenivo (za čo u dnešných áut môže takzvané „vynútené emisné oneskorenie“) ale akonáhle sa okolo dvoch tisíc dostanete do stredných otáčok, príjemne zaberie a začne poriadne „ťahať“.

V správnom navolenom režime jazdy je v mestských uliciach celkom pružným autom a automat vždy vie, koľko výkonu v daných otáčkach má a na aký kvalt vie ešte celkom slušne akcelerovať, takže sa na to skvele zvyká. S touto motorizáciou rozhodne chybu neurobíte, pretože ochotne ťahá v celom strednom pásme a nechá vás aj veľmi svižne predbiehať. Na diaľnici a pri pružnom zrýchlení nad hranicou 100 kilometrov za hodinu je táto motorizácia na nezaplatenie.

Na diaľniciach si však súčasne povie o trochu viac benzínu ako v mestskej premávke a tak sa pri častých jazdách po nich dostanete aj na 8 litrov na 100 kilometrov, pokiaľ teda chcete ísť aj trochu dynamickejšie. Pre úspornú jazdu je lepšie nechať Eco režim a pohybovať sa v nižších otáčkach, no prevodovka tu dosť často núti podtáčať motor. Po mestách som sa pohyboval okolo 6,1 litra a týždenný test som s častými presunmi po diaľniciach, absolvoval za 6,8 litra na 100 kilometrov. Na zimné obdobie celkom fajn.

Celkový jazdný prejav nového ASX sa pritom pri facelifte pochopiteľne nijako nezmenil a stále je akýmsi normálnym autom pre každodenný život. Pri dynamickej jazde v zákrutách sa už znateľne nakláňa a celkovo je trochu tuhšie, ale na kvalitnom asfalte stále veľmi komfortné.

Ceny aktuálne začínajú na 20.500€ za základnú výbavu Inform. Nasleduje výbavový stupeň Invite+, kde sme v rozmedzí 21.500€-25.200€ podľa motorizácie. Intense+ začína tam, kde predchádzajúca výbava končí a ponúka ako jediná Full-hybrid 1.6HEV za 30.300€. A to je aj cenníková cena našej testovanej, najvyššej výbavy Instyle, ktorá bola ešte doplnená o dodatočne inštalované príslušenstvo v hodnote 880€. Veľa oproti Capturu?! No treba si prihodiť záruku Mitsubishi na 5 rokov / 100.000 km (továrenská, bez výluk), servisný interval na výmenu oleja 2 roky / 30.000 km a asistenčné služby v rámci celej Európy 24/7 v trvaní až 15 rokov od uvedenia do záruky (pri splnení podmienok).

Mitsubishi ASX je konečne, so svojou vlastnou identitou a tvárou, skvelým malým crossoverom/SUV pre každodenný život v mestách, okreskách ale poslúži aj ako víkendové auto na výlety. Nové ASX je navrhnuté a skonštruované pre tých, ktorí ocenia vyspelé technológie, možnosti konektivity na vrchole triedy a moderný dizajn.



































































































