Nový Peugeot 2008

Nový Peugeot 2008 prichádza v druhej generácii s aktuálnym dizajnom Peugeotu a trojicou benzínových a dvoma naftovými motormi. Zaujímavou novinkou bude elektrická verzia so slušným dojazdom, podobne ako tomu bude aj u novej 208čky.  

Predná časť dostala výraznú masku chladiča, po vzore 3008/5008 inak tvarovanú kapotu a denné LED svetlomety umiestnené vertikálne pozdĺž hlavných svetlometov, podobne ako u novej 508 a 208.

Priestor na zadných sedadlách robí z nového Peugeot 2008 veľmi variabilný crossover. Na dĺžku má 4,3m, rázvor slušných 2,6m a dopĺňa ho veľký objem batožinového priestoru s hodnotou 434L. Rovnaký údaj dokonca platí aj pre plne elektrickú verziu. Variabilitu navyše podporuje dvojité dno batožinového priestoru (v závislosti od verzie), ktoré po sklopení operadiel zadných sedadiel vytvára takmer rovnú plochu.

Peugeot 2008 využíva novú modulárnu platformu CMP (Common Modular Platform). Bude sa dodávať v štyroch výbavách: Active, Allure, GT Line a GT. V každej verzii ponúka na výber čisto elektrický, benzínový alebo naftový pohon. V závislosti od výbavy je k dispozícii aj výber jazdných režimov Eco, Normal a Sport a výbavu možno doplniť aj o Grip Control a asistenciu pri zjazde z kopca (HADC), ktoré umožnia pohodlne a bezpečne zvládnuť aj zjazdy z príkrych svahov.

Odporúčaný článok:  Peugeot 2008 GT - nepriehliadnuteľná modelka

Čo sa týka ponuky motorov, vsádza nová 2008 na širokú paletu PSA. Benzínový motor sa ponúka v troch výkonových verziách – trojvalce 1.2 PureTech, s výkonom 75, 96 resp. 114 kW. Najslabší je štandardne spárovaný so šesťstupňovým manuálom, stredná verzia ponúka výber medzi manuálnou prevodovkou a osemstupňovým automatom, zatiaľ čo vrchol štandardne využíva osemstupňovú automatickú prevodovku.

Dieselovú ponuku dopĺňajú dve varianty 1.5 BlueHDi s výkonom 74 kW, resp. 96 kW, s tým, že slabšia varianta spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a silnejšia s osemstupňovým automatom.

Najzaujímavejšou verziou je určite tá s elektromotorom. Peugeot e-2008 využije pohonnú jednotku a komponenty z e-208. Elektromotor bude s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm a čerpať energiu bude z batérií s kapacitou 50 kWh, ktoré autu umožnia dojazd 310 kilometrov podľa metodiky WLTP.

V interiéri už, ako káže štandard u PSA, nájdeme PEUGEOT i-Cockpit novej generácie, s prístrojovou doskou ponúkajúcou 3D zobrazenie po vzore 208. Infotainment s max. veľkosťou uhlopriečky 10 palcov možno ovládať dotykovými skratkami vedľa páčkových prepínačov a využíva taktiež technológiu MirrorScreen kompatibilnú s rozhraniami MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Okrem indukčného nabíjania sú v závislosti od verzie k dispozícii až 4 USB zásuvky (2 vpredu vrátane USB-C a 2 vzadu).

Odporúčaný článok:  Dacia Spring Electric - Drahé kompromisy do mesta

Peugeot 2008 disponuje tiež najnovšími asistenčnými systémami. Aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu so systémom Lane Positionning, umožňujúcim vybrať si pozíciu v jazdnom pruhu. Adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go (s automatickou prevodovkou EAT8). Park Assist, ktorý automaticky zaparkuje a vyparkuje vozidlo, pričom odstup medzi stojacimi vozidlami môže byť len úctihodných 60 cm. 

Najnovší systém automatického brzdenia, ktorý cez deň aj v noci dokáže odhaliť už aj chodcov a cyklistov a pracuje pri rýchlostiach od 5 km/h až do 140 km/h. Je tu tiež Aktívny systém výstrahy pred nežiaducim opustením jazdného pruhu alebo vozovky a stráženie únavy vodiča, ktoré v prípade nutnosti navrhne prestávku. Automatické prepínanie diaľkových svetiel zasa pomáha pri sústredení sa na cestu. Rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek so zobrazovaním maximálnej povolenej rýchlosti či snímanie mŕtveho uhla sú už aj v tejto kategórii štandardné doplnky.

Odporúčaný článok:  KIA Sorento 2.2 CRDi AWD Platinum 7S - Úplne vynovená a s úžasne úspornou motorizáciou

Peugeot 2008 sa začne oficiálne predávať koncom roku 2019. O výrobu pre európske trhy sa postará španielsky závod Vigo.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →