Modernizovaný Peugeot 3008 prichádza

Peugeot 3008 druhej generácie sa francúzskemu výrobcovi podaril. Získal titul európske Auto roka 2017 a od začiatku predaja má na svojom konte už viac ako 800.000 predaných kusov. Po štyroch rokoch však prichádza na rad čas faceliftu, ktorý sa aktuálne predstavuje svetu. Ako je u francúzskych značiek zvykom, dočkalo sa auto zásadnejších zmien.

Dizajn modernizovanej 3008 totiž spoznáte už na prvý pohľad. Žiadne jemne retušované linky, ale úplne nová predná časť nadväzujúca na aktuálne modely značky. Už v základe dostane modernizovaná 3008čka diódové svetlomety (za príplatok full LED), ktoré sa dočkali pretiahnutých klov po vzore modelov 208/2008/508. Nová je aj špecifická bezrámová maska ​​s výrazným logom Peugeotu. Tá opticky prechádza do hlavných svetlometov a tvorí zaujímavú linku. Hornú hranu predného čela navyše zdobí nová číslovka 3008 ako odkaz na dávne modely značky. Zaujímavosťou sú potom chýbajúce predné hmlovky, ktorých funkciu preberajú full LED svetlá, respektíve ich špeciálny mód do hmly, spustený pri zopnutí zadných hmloviek.

Odporúčaný článok:  Po stopách talianskych superšportov - Modena

Dôležitou premenou prešiel aj interiér. Hlavnou zmenou je zväčšený centrálny displej na vrchu stredového panelu. Namiesto 8-palcovej obrazovky je dotykový displej rovno 10-palcový. Rozšírila sa tiež výbava a už v základe sa 3008 dočkala prepínania jazdných režimov. Hlavnou novinkou je ale nočné videnie prevzaté z modelu 508, ktoré za zníženej viditeľnosti detekuje chodcov a zvieratá, a to až na vzdialenosť 250 metrov. Rozpoznávanie dopravných značiek navyše už rozpozná aj stopku, jednosmerku alebo zákaz predbiehania.

Ponuka konvenčných motorov obsahuje dva zážihové a jeden dieslový agregát. Podľa očakávaní teda z ponuky vypadol vrcholný turbodiesel v podobe 2.0 BlueHDi (130 kW), čo je veľká škoda. Naďalej však pokračuje benzínový trojvalec 1.2 PureTech (96 kW), rovnako ako štvorvalec 1.6 PureTech (133 kW) a turbodiesel 1.5 BlueHDi (96 kW).

K dispozícii samozrejme zostávajú aj dvajaplug-in hybridy. Ten s pohonom jednej nápravy kombinujúci 1.6 PureTech (132 kW) s elektromotorom (80 kW) s celkovým výkonom 165 kW, alebo Hybrid4 so štvorkolkou, využívajúce posilnený 1.6 PureTech sa 147 kW a dvoma elektromotormi (predný s výkonom 81 kW a zadný o výkone 83 kW). Výsledkom je v tomto prípade kombinovaný výkon až 220 kW.

Odporúčaný článok:  Nový Ford PUMA - nové motory a výbavy

Peugeot 3008 sa v modernizovanej podobe začne predávať na konci tohto roka. O jeho výrobu sa naďalej bude starať továreň vo francúzskom Sochaux.

Zdroj: TS Peugeot

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →