Nový Ford PUMA

Spoločnosť Ford dnes predstavila nový model Ford Puma – kompaktný crossover inšpirovaný SUV, ktorý spája extravagantný dizajn exteriéru s nekompromisným batožinovým priestorom, ktorý sľubuje najväčší objem vo svojej triede a inteligentnú mild hybridnú pohonnú jednotku. Puma sa tak pripojí do rozširujúcej sa rodiny európskych SUV a crossoverov.

K inováciám vyvinutým podľa podnetov zákazníkov patrí dômyselné a flexibilné riešenie zadného batožinového priestoru, ktoré zaistí väčší priestor a objem pre batožinu vo svojej triede. Ponúka až 456 litrov.

Pokročilá 48-voltová technológia Ford EcoBoost Hybrid zasa zvyšuje efektivitu, výkon a zábavný charakter novej Pumy. Mild hybridná pohonná jednotka bezproblémovo pripája krútiaci moment elektromotora, ktorý podporuje 1,0-litrový trojvalcový zážihový motor EcoBoost s nízkym trením, takže celkový výkon je až 155 koní. Medzi nekomplikované a intuitívne technológie patrí tiež adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, nová funkcia informácií o miestnom nebezpečenstve, bezdrôtové nabíjanie a 12,3-palcový digitálny prístrojový panel s farebným rozsahom „true color“.

Spoločnosť Ford tento rok oznámila, že každý z modelov, ktorý predstaví po uvedení úplne nového modelu Focus, bude k dispozícii aj ako elektrifikovaná verzia. Zákazníci nového modelu Puma budú medzi prvými, ktorí budú môcť využívať sofistikovanú mild hybridnú architektúru.

Systém BISG funguje aj ako motor, ktorý hladko spolupracuje s trojvalcovým 1,0-litrovým motorom s nízkym trením. Uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na napájanie elektrického príslušenstva vozidla.

V ponuke sú verzie s výkonom 125 koní a 155 koní. Inteligentný, samoregulačný, mild hybridný systém nepretržite monitoruje spôsob používania vozidla a určuje, kedy a s akou intenzitou je potrebné optimálne nabíjať akumulátor a kedy je možné využiť energiu uloženú v akumulátore.

Puma je tiež prvým vozidlom vo svojom segmente, ktoré ponúka otváranie dverí batožinového priestoru bez použitia rúk, komfort sedadiel s funkciou masáže bedier a praktické technológie.

Puma bude využívať 12 ultrazvukových snímačov, tri radary a dve kamery umiestnené okolo auta, ktoré patria do rodiny technológií Ford Co-Pilot360.

Predné a zadné sedadlá sa v závislosti od verzie modelu Puma dodávajú s odnímateľnými a umývateľnými poťahmi, takže interiér možno zachovať v stave novoty. Zákazníci si dokonca môžu prispôsobiť interiér pomocou rôznych farieb a dizajnov.

Medzi inovatívne funkcie patrí bezdrôtová nabíjacia podložka pre ľahké nabíjanie smartfónov počas jazdy. Pri nabíjaní preto nie je potrebné obsadiť jeden z dvoch USB vstupov nabíjacím káblom.

Zariadenia môžu zostať pripojené k jednému z najprepracovanejších infotaiment systémov – Ford SYNC 3 cez Bluetooth aj pri použití bezdrôtového nabíjania. Systém je kompatibilný s funkciami Apple CarPlay a Android Auto. Podporu zaisťuje 8-palcový stredový dotykový displej, ktorý možno ovládať pomocou gest priblíženia a posúvania.

Ford Puma obsahuje technológiu zabudovaného modemu FordPass Connect, takže vozidlo sa premení na mobilný prístupový bod Wi-Fi s možnosťou pripojenia až 10 zariadení. Systém umožňuje využívať širokú škálu praktických funkcií prostredníctvom mobilnej aplikácie FordPass, vrátane funkcie vyhľadávania vozidla a kontroly jeho stavu. Umožňuje skontrolovať hladinu paliva, stav poplašného systému, životnosť oleja a ďalšie komponenty, prípadne odomknúť dvere na diaľku. Modely vybavené sedemstupňovou automatickou prevodovkou dokážu na diaľku naštartovať motor.

Okrem toho, na digitálnom prístrojovom paneli s technológiou „24-bitových farieb true color“ sa zobrazujú detailné, intuitívnejšie obrázky a ikony s vysokým rozlíšením v plnofarebnom spektre, ktoré sú jasnejšie, menej unavujú oči a sú ľahšie čitateľné.

„Veríme, že Puma skutočne zarezonuje u vodičov v Európe,“ povedal prezident Ford Motor Europe – Stuart Rowley. „Maximálne sme sa snažili, aby sme zákazníkom poskytli požadovanú flexibilitu a doteraz najkrajšie auto.“

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →