Na autosalóne vo Frankfurte predstavili Thierry Bolloré, generálny riaditeľ Groupe Renault a Laurens van den Acker, šéf dizajnér, úplne nový Renault Captur, najnovšiu verziu najpredávanejšieho mestského SUV, s viac ako 1,5 miliónom kusov predaných vo viac ako 90 krajinách.
Nový Captur je postavený na platforme novej platforme CMF-B, vďaka ktorej ponúkne až 85 percent nových dielov, lepšiu aerodynamiku, nižšiu hlučnosť, vyšší komfort, nižšiu hmotnosť a tiež lepšiu hospodárnosť. Na rovnakej platforme je postavená aj nová generácia modelu Clio, u ktorej sa dizajnéri nechali veľmi výrazne inšpirovať. Captur je však s rozmermi 4288 mm na dĺžku, 1797 mm na šírku a 1 556 mm na výšku podstatne väčší a ponúkne aj viac vnútorného priestoru.
Oproti minulej generácii narástol o 110 mm na dĺžku a jeho rázvor sa rozšíril o 20 mm na 2639 mm. Vďaka tomu získajú cestujúcich na zadných sedadlách ďalších 17 mm pre kolená. Batožinový priestor pojme o 81 litrov viac a celkovo teda až 536 litrov, čím sa Captur podľa automobilky radí k premiantom v segmente. V kabíne je potom k dispozícii úložný priestor s objemom 27 litrov, ku ktorému prispievajú napríklad aj nové panely dverí, kde vtesnáte až 1,5 litrové fľaše.
Samotný interiér je dosť výrazne inšpirovaný modelom Clio, s ktorým zdieľa napríklad vertikálny panel infotainmentu a hlavný ovládací panel. Zaujímavou novinkou je však tzv. „Flying console,“ teda nová stredová konzola, na ktorej je umiestnený volič prevodovky. Táto konzola by mala prispieť k zlepšeniu ergonómie a súčasne by mala ponúknuť ďalší úložný priestor.
Captur dostal svetlomety s klasickým svetelným podpisom v tvare C, oplastovanie podbehov aj prahov, pretiahnutú zvažujúcu sa strechu a stĺpiky lakované v jej odtieni. Vďaka kombinácii 11 farieb karosérie, 4 kontrastných farieb strechy a troch rôznych špeciálnych balíčkov si môžu zákazníci auto prispôsobiť až do 90 rôznych kombinácií, čo by malo byť podľa automobilky v tomto segmente výnimočné. Zákazníci si navyše budú môcť priplatiť aj za kolesá s priemerom až 18 palcov a svetlomety s full-LED technológiou
Capture nezaostáva ani v ponuke bezpečnostných asistentov a chýbať teda nebudú systémy pre rozpoznávanie bezpečnostných značiek, aktívne núdzové brzdenie, tempomat, kamerový systém s pokrytím 360 stupňového okolia vozidla, atď.
Pod kapotou novej generácie budú osadené najnovšie benzínové a naftové motory, ktoré môžu byť spojené s 5 a 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým dvojspojkovým automatom EDC. V ponuke budú benzínové motory 1.0 TCe a 1.3 TCe, ktoré sú naladené na tri výkonové úrovne. Základný 1.0 litrový trojvalec TCe 100 bude dostupný s výkonom 100 k (160 Nm) a väčší 1.3 litrový motor bude k dispozícii v konfigurácii TCe 130 s výkonom 130 k (240 Nm) a vrcholná TCe 155 ponúkne výkon 155 k (270 Nm). Naftový agregát 1.5 dCi bude v ponuke pod označením Blue dCi 95 s výkonom 95 k (240 Nm) a Blue dCi 115 s výkonom 115 k(260 Nm).
Najväčšou novinkou je však plug-iny hybrid s označením E-Tech, ktorý sa predstaví budúci rok. Podľa dostupných informácií by sa malo jednať o 1.6 litrový benzínový motor, ktorý je doplnený dvoma elektromotormi a batériou s kapacitou 9,8 kWh. Na bežných cestách by mal hybridný Captur zvládnuť prejsť na elektrickú energiu až 45 km pri rýchlosti až do 135 km/h. V čisto mestskom režime by sa však mal dojazd zvýšiť až na pekných 65 km. Automobilka navyše dodáva, že Captur by mal byť prvým dostupným modelom s plug-in hybridným pohonom vo svojom segmente.