Hyundai Tucson N Line – fešák s apetítom

Otestovali sme nový Hyundai Tucson N Line, aby sme zistili, či dokáže konkurovať v čoraz konkurenčnejšom segmente SUV s ostatnými rivalmi.

Automobilka na to ide podobne ako pri iných športových úrovniach výbavy ponúkaných u konkurencie, ako sú napríklad Volkswagen Tiguan (R-Line), Ford Kuga (ST-Line) alebo Renault Kadjar (GT Line). Tucson N Line je tak už druhým modelom Hyundai po modeli i30, ktorý dostáva označenie značkou N.

Zvonku získala výbava N Line jedinečný vzhľad, aby sa podstatne odlíšila v porovnaní so zvyškom radu Tucson. Predná časť má elegantne vyzerajúci dizajn nárazníka, ktorý má rovnako ako jeho bratranec i30 N Line malé prvky „žraločieho zubu“, ktoré vyčnievajú z predného podnárazníku. Je tu aj nová mriežka, ktorá koreluje s tou pri modeli i30 N Line a v neposlednom rade denné LED svetlá v tvare bumerangu. Tucson N Line dostal antracitovú masku, čierne pozadie svetiel a čierne sacie otvory v nárazníku. Ten istý lak nájdete aj na spätných zrkadlách, rámoch okien či strešných nosičoch, ale aj na 19-palcových diskoch kolies a zadnom difúzore. Čierne akcenty pekne kontrastujú so žiarivo červenou karosériou.

Vo vnútri nájdeme navyše červené doplnky, ktoré vyzdvihujú inak kompletne čiernu kabínu. Sedadlá sú zdobené kombináciou umelej kože a Alcantary s doplnkom v tvare vtlačeného emblému edície „N“ a páka automatickej prevodovky na sebe tiež nesie znaky tejto línie. Úroveň tejto výbavy vám poskytuje všetko, čo potrebujete: vyhrievané predné i zadné sedadlá, vyhrievaný volant, bezkľúčový vstup, automatická dvojzónová klimatizácia, predné / zadné parkovacie senzory s 360º kamerami, elektrické otváranie kufra, zatmavené zadné sklá a veľa ďalších doplnkov. V sérii dostanete aj výkonnú aparatúru Krell s deviatimi reproduktormi či full-LED svetlá.

Nami testovaný model bol navyše vybavený elektrickou panoramatickou strechou, ktorá zasahuje až nad zadných pasažierov a predná časť je otváracia a taktiež výsuvná. Veľmi inteligentne sa ovláda a deti sú z nej nadšené. Na rozdiel od panoramatických striech v kombíkoch strednej triedy tu neznižuje miesto nad hlavou a po zatiahnutí hrubej čiernej clony je veľmi dobre tepelne odizolovaná.

Interiér Hyundaia Tucson, ani po modernizácii, nestratil nič zo svojich pôvodných kvalít. Stále je teda funkčný, priestranný a kvalitne spracovaný. Je však až na tých pár detailov rovnaký ako v ktoromkoľvek inom Tucsone a chýba tu trochu oživenia vo vrchnej časti palubnej dosky.

Usporiadanie prístrojovej dosky je skôr funkčné ako zvlášť zaujímavé, kvalita je v poriadku a osem-palcový systém infotaimentu s dotykovou obrazovkou je intuitívny na ovládanie. Priestor pre zadných pasažierov je v tejto triede celkom slušný ale stredné zadné sedadlo je príliš úzke pre dospelého. Pre rodinu s deťmi je však kabína veľmi priestranná. Zadné pozície neponúknu ani posuvnú lavicu ale umožňujú sklopiť operadlo viac do batožinového priestoru. Ten má objem 488l a pravidelné tvary, takže sa dá ľahko plnohodnotne využiť. Testovaný kúsok dokonca disponoval plnohodnotnou rezervou pod platom.

Prejdime ale pomaly k tomu, čo robí výbavu N Line zaujímavou. Pod kapotou testovaného kúsku sa nachádzala benzínová preplňovaná jednotka 1,6 T-GDi s výkonom 130 kW (177k), spojená so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Motor podáva svoje maximum pri 5500 ot/min s krútiacim momentom 265 Nm pri 1500 – 4500 ot/min. Tucson dokáže zdolať 100km/h za slušných 9 sekúnd a ani s dynamikou pri predbiehaní nad limitom dialničných rýchlostí nemá väčšie problémy. Menší problém má len dvojspojkový automat, ktorý občas dlho váha akú rýchlosť navoliť a kedy podradiť. Inak radí ako hladko, skoro ako klasický automat s hydromeničom. V štandardnom režime prevodovka motor trochu pocitovo trápi na spodnej hranici otáčkového spektra ale stačí prepnúť na režim Sport a všetko sa zmení. V tomto režime sme teda jazdili cca. 80% času, pretože len tu sa dá naplno využiť potenciál motora.

A tu je kameň úrazu – spotreba. Keď sme pri začiatku testu jazdili v režime Normal a skúšali ako úsporne vie motor ísť pri umiernenej jazde, nedostali sme sa pod hranicu 9,4l/100km. V režime Sport sme skončili pri svižnej až ostrej jazde na 11l/100km. Apetít mu teda nechýba ale odvďačí sa vám pružnosťou a pekným zvukom pri vyšších otáčkach. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 8,3 – 8,9 l/100 km. V dnešnej dobe je to však trochu veľa a poznám podobne výkonné benzínové jednotky, ktoré vedia jazdiť s oveľa nižšou spotrebou – aj v rovnako veľkom SUV.

V čom však Tucson N Line exceluje je jednoznačne podvozok. N Line dostalo do vienka tuhšie odpruženie, vpredu o osem a vzadu o päť percent. Tucson nesklame ani v zákrutách a to vďaka riadeniu, ktoré je rýchle a presné a podvozku, ktorý poskytuje optimálny pomer medzi tuhosťou a pohodlnou jazdou, nebúcha na nerovnostiach a vozidlo je stabilné aj pri manévroch vo vyšších rýchlostiach. Vyššie ťažisko sa však nedá oklamať a veľmi ľahko nájdete jeho limity. Kolesá sú obuté na pneumatikách Continental Conti Sport Contact 5 SUV s rozmermi 245/45 R19.

Náš testovaný model bol vo verzii 4×4, ktorú Hyundai nazýva HTRAC. Tradičné systémy pohonu všetkých štyroch kolies sú určené skôr do terénnych podmienok a vo všeobecnosti nie sú veľmi efektívne na klasické cesty. Hyundai skombinoval možnosti systému 4WD s výkonom a plnou účinnosťou pohonu predných kolies. Aj keď je systém AWD vždy aktívny, poháňaná je primárne predná náprava a zadná sa pripája podľa potreby. Je to cítiť aj pri prudkých výjazdoch zo zákruty a na displeji si viete navoliť zobrazenie aktuálneho pohonu. Môžete si však samozrejme zapnúť štvorkolku aj napevno.

Hyundai Tucson N Line s motorom 1,6 T-GDI, manuálom a pohonom predných kolies začína na cca. 27 tisíc eur. Za pohon 4×4, automat a motor 1,6 T-GDI 130 kW (177k) si priplatíte cca. 3 tisícky. Za najvyššiu výbavu N Line+ dáte celkovo 32700€ a za tieto peniaze dostanete extravagantné a veľmi dynamicky jazdiace SUV, ktoré bude všade stredobodom pozornosti.

Technické údaje Hyundai Tucson N Line + 1.6T-GDi 7AT
Typ motora: Zážihový
Valce / ventily: 4 / 16
Zdvihový objem (ccm): 1591
Najvyšší výkon (kW(k) / ot/min) 130 (177) / 6000
Najvyšší krút. moment (Nm / ot/min): 265 / 1500-4500
Prevodovka: 7.st. automatická
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 9,1
Spotreba kombinovaná – WLTP (l/100 km): 8,3 – 8,9
Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →