Škoda Kamiq Drive Plus 1.0 TSI 7DSG – Ideálny nielen pre mestský život

Škoda Kamiq už je na trhu od roku 2019 a počas krátkej doby si toto kompaktné SUV dokázalo nájsť svoje miesto na trhu. Skvele zachytil nastupujúcu obľubu zvýšených vozidiel a v ponuke doplnil svojich súrodencov – Fabiu a Scalu. Facelift, ktorý prišiel na konci minulého roka, priniesol len drobné zmeny a zrovnal štýl aj výbavu s ostatnými modelmi v ponuke. Kamiq však zostal v základe stále rovnako praktický – a to je fajn.

Zmeny po modernizácii nie sú na prvý, ba ani na druhý pohľad nijako dramatické. Napriek tomu pôvodnú verziu od tej modernizovanej ľahko spoznáte. Takže čo sa na prvý pohľad zmenilo? Samozrejme ako to tak býva, sú to predovšetkým predné svetlomety. Delenie na horný pás svetiel denného svietenia i blinkrov a stretávacie svetlá pod ním zostalo zachované. Dostalo ale modernejšiu techniku ​​s matrix LED svetlometmi a tretím párom sú ešte svetlá hmlové.

Iná je aj maska ​​chladiča, ktorá je opticky trochu širšia a dáva autu zas trochu iný, dospelejší výraz. Pozmenený výrez pre hlavné svetlá si ale všimnú asi len znalci. Možno aj tí budú ale trochu váhať vzadu, pretože sa tu udialo ešte menej zmien a pozornosť upútajú snáď len zahnuté odrazové svetlá. Toto je naozaj decentný facelift.

Možno si dokonca ani susedia nevšimnú, že jazdíte novým vozidlom, keď zvolíte rovnakú farbu. Rozhodne to ale neberiem ako mínus – Kamiq stále vyzerá moderne, a to je hlavné. Škoda to podľa môjho názoru na prospech veci nepreháňa ani s dávkou oplastovania, ktoré obvykle charakterizujú vozidlá SUV, hoci terénnych schopností majú pomenej.

Napríklad na bokoch chýbajú tak často využívané lemy blatníkov a prahov z čierneho plastu. Akési náznaky ochranných prvkov sú iba pod predným a zadným nárazníkom a pod prahmi dverí. A tak vyzerá Kamiq skôr ako akási „nakopnutá“ Scala, než plnohodnotné SUVčko.

Odporúčaný článok:  Mazda 3 Skyactiv G150 - takmer dokonalá

V interiéri je zmien oproti pôvodnému Kamiqu tiež celkom málo. Pokiaľ nepočítame použitie ekologickejších materiálov, potom možno spomenúť hlavne sériovo montovaný digitálny prístrojový štít a rad nových chytrých riešení. Nový je aj volant a vo výbave Drive Plus, s packetom Lodge, vyzerá Kamiq vo vnútri ako o triedu lepšie auto.

V tomto konkrétnom Kamiqu vyzerala kombinácia použitých materiálov aj tvar s výrazným bočným vedením skutočne príťažlivo. Ako som vyskúšal, chrbát z nich nebude bolieť ani po mnohých hodinách bez prestávky. Slovo Kamiq dokonca pochádza z inuitského jazyka a znamená výraz pre niečo, čo „padne ako uliate“ a to v prípade Kamiqu vystihuje kabínu úplne presne. Škoda len niektorých škrípavých pazvukov počas jazdy v ranných mínusových teplotách – než sa kabína ohriala, vydávala palubná doska záhadné zvuky.

Vnútri sa dočkáme hlavne novšieho systému infotainmentu, ktorý je prehľadný a jednoducho ovládateľný. Má veľa konfigurovateľných miest, a tak by mal po personalizácii vyhovovať snáď každému. Stále si tiež zachováva dotykové tlačidlá po stranách pre rýchlu voľbu do vybraných menu. Dôležitejšie ale je, že tu je samostatný panel pre ovládanie klimatizácie s fyzickými tlačidlami aj kruhovými ovládačmi. Tu ešte našťastie víťazí funkcia nad dizajnom.

Čo sa týka noviniek týkajúcich sa priestorov vzadu – tu si cestujúci môžu umiestniť svoje telefóny do kapsičiek na zadnej strane predných operadiel a drobnosti sa dajú upratať nielen do vreciek vo dverách, ktoré nie sú na rozdiel od mnohých konkurencie len symbolické, ale aj do novo pridaného boxu na stredovom tuneli. Vnútorné rozmery sa samozrejme počas modernizačných prác na tomto aute nezmenili. Aj naďalej tak poteší, že sa dozadu bez problémov posadia aj dospelí ľudia.

Odporúčaný článok:  Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Instyle 7DCT - Dostalo vlastnú tvár a lepšiu výbavu

Batožinový priestor má oficiálny objem 400 litrov, čo síce neznie úplne zle, ale pokiaľ vezmeme do úvahy, že kratšia Fabia poskytuje len o dvadsať litrov menej, je to trošku málo. Navyše nie je uprostred zadných operadiel otvor pre prestrčenie dlhších predmetov a je možné ich sklápať len v dvoch častiach, v pomere 40/60. Zato simply-clever riešení tu máme neúrekom a tu Škoda boduje absolútne najviac – sieťky, háčiky, oddeľovače, popruhy a iné zaujímavosti sú tu ako doma.

Poďme tiež trochu k technike. Na test sme dostali Kamiq so slabším trojvalcom 1.0 TSI s výkonom 85kW (115k) a klasickou sedemstupňovou prevodovkou DSG. Motor nie je žiadnou novinkou a už celkom dlho sa v celom koncerne osadzuje snáď do všetkého čo má štyri kolesá. Za tú dobu ho doladili takmer k dokonalosti a pre normálne jazdiacich vodičov je skvelou voľbou. Hneď po naštartovaní zaujme kultivovanosťou a tichom. Motor s nepárnym počtom valcov sa ani za studena veľmi nechveje a po zohriatí je na voľnobeh takmer nepočuteľný. Málokto by tipoval, že to nie je štvorvalec.

Výkonu má malý motor dosť na tak malé a relatívne ľahké auto, ktorým Kamiq so svojou váhou okolo 1300 kilogramov je. Zrýchlenie z 0-100km/hod za 10 sekúnd je tak akurát a samozrejme je nutné to brať s ohľadom na účel, pre ktorý tento model existuje a s vedomím, že žiadny športiak z neho ani vo verzii Monte Carlo nikdy nebol a nebude. Na každodenné mestské a prímestské poskakovanie ale naozaj nie sú potrebné stovky koní.

Okrem príjemného a kultivovaného prejavu ale budete mať toto TSI radi aj kvôli priaznivej spotrebe paliva. Ja som si napokon viacerými jazdami po diaľnici pokazil priemer na asi 6 litrov, ale tipujem, že dlhodobo sa väčšina áut bude držať o pár deci nižšie. A práve nízka spotreba a vysoká účinnosť motora je aj jednou z jeho nevýhod. Pretože sa v čase testu pohybovali teploty okolo bodu mrazu, zistil som, že Kamiku celkom trvá, než začne kúriť. Tu by sa hodilo príplatkové vyhrievané čelné sklo a volant. V našej výbave Drive Plus to boli iba sedačky…

Odporúčaný článok:  Honda HR-V Sport - klamanie telom

Jazdné vlastnosti tiež nejak nevybočujú z dobrého priemeru. Kamiq je pomerne tuhý a príjemne istý v zákrutách a jazdnej stabilite určite pomáha práve o niečo dlhší rázvor. Prekvapivo sa s autom dá aj trochu zábavne zviezť, pretože je poznať spomínaná nižšia váha . Občas si na väčších nerovnostiach trochu dupne od zadnej nápravy, ale nie je to nič dramatické.

Škoda Kamiq je aj po facelifte Ideálnym presúvadlom nielen pre mestský život. Vo výbave Drive Plus si vás získa nielen bohatou doplnkovou výbavou ale napríklad aj výhodnou zľavou, keďže z bežnej ceny vozidla si teraz odrátajte hotovostný bonus až 3 000€. Za základnú verziu so slabším motorom, vo výbave Drive Plus , dáte 21.310€ a tá už obsahuje všetko, čo bežný vodič potrebuje na každodenné jazdenie. Náš testovaný kúsok mal silnejší trojvalec a príplatkové packety ako Interiér Lodge, Assisted Drive, Navi Packet, či čiernu strechu a iné. Ten sa vyšplhal so základu 24.840€ na 28.659€. Štvorkolku nedostanete v žiadnej verzii ani výbave a či je to veľa, musí zhodnotiť každý sám.

Kamiq ani po facelifte neostal nič dlžný svojmu dobrému menu. V kombinácii s litrovým trojvalcom, slušným vnútorným priestorom a bohatou výbavou vo verzii Drive Plus, je ideálnym kandidátom na malé rodinné auto, ktoré nemusí byť len na posúvanie v meste ale zvládne aj výlety mimo neho.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →