Nissan Micra – majster ostrých hrán

Micra súčasnej – piatej generácie ma zaujala hneď po jej uvedení na trh. Dizajnéri jej prepožičali agresívny športový tvar, čím ju radikálne odlíšili od jej trochu „zženštilých“ predchodcov. V súčasnej ponuke však stále chýba výkonnejší motor, ktorý si toto auto priam pýta. Stačí mu 90k vznetový motor? Testujeme ho s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou v top výbave Tecna.

 Zvonku

Prednej časti auta okrem nápadnej masky v tvare pismena V dominujú rozmerné LED svetlomety zasahujúce ďaleko do bokov karosérie. Hmlovky sú pekne zakomponované do nápadne vystupujúcich časti predného nárazníka. Zboku zaujme sklopené predné okno, ktoré skoro bez zmeny uhla sklonu nadväzuje na prednú kapotu. Nádherné 17“ disky s pomerne nízkym profilom pneumatík (205/45 R17) vkusne dopĺňajú dynamický charakter auta. Vítam síce nie nový, ale v tomto prípade vhodný prvok v podobe zapustenej kľučky zadných dverí. Zadná časť neostáva zvyšku auta nič dlžná. Vyzdvihol by som výrazný spojler, zaujímavo vykrojené zadné svetlá, nezvykle tvarovaný zadný nárazník a umiestnenie hmlovky.

 

Vo vnútri

Kým exteriér nenechá chladného človeka uprednostňujúceho športový dizajn, s interérom bude spokojný aj ten, ktorý privíta aj nejakú tú štipku luxusu. Príjemne ma prekvapila mäkčená vrchná časť palubnej dosky, čo je v tejto triede skôr výnimkou. Hodnotne pôsobí aj jej predná časť potiahnutá umelou prešívanou kožou béžovej farby. Tento materiál je vkusne použitý aj na vnútornej strane dverí a v okolí riadiacej páky.

Športový volant má príjemne hrubý veniec, malý priemer a  kvalitné vypracovanie. Dobre na mňa pôsobil subtílny, ale vkusne umiestnený panel ovládania ventilácie s jednoúčelovými tlačidlami. 7“ displej infotainmentu dokonale vypĺňa veľkú jednoliatu plochu prednej časti palubnej dosky.

 

Spokojný som bol s prístrojovým panelom. Prehľadné a veľké ciferníky otáčkomera a rýchlomera sú doplnené ukazovateľom teploty chladiacej klapaliny a stavom paliva v nádrži. 5“ TFT displej v strede ovládaný tlačidlami na volante zobrazuje množstvo informácií palubného počítača.

Odporúčaný článok:  Mazda CX60 3.3 eSkyActivD 254k AWD – Jedinečne úsporná veľkoobjemovka

Sedadlá sú tvorené odolným textilným materiálom v kombinácii čiernej a béžovej farby, ktorá elegantne ladí s koženými prvkami v interiéri. Sú však na prvý pohľad pomerne malé, čo vo mne vzbudzuje obavy o pohodlie na dlhších cestách.

 

Za volantom

Moje obavy sa potvrdili iba čiastočne. Sedák je dostatočne dlhý a vďaka jeho sklonu podopiera stehná pomerne dobre. Operadlá sú v bedrovej časti príjemne tvarované, pri mojich 185 cm som však nebol spokojný s ich malou výškou.

Sedadlo do najnižšej polohy, volant do najvyššej a pritiahnutý maximálne k telu. Polohu za volantom som si našiel rýchlo, k ideálu jej však chýba možnosť ešte väčšieho rozsahu pozdĺžneho nastavenia volantu. Miesta na nohy je „tak akurát“, oceňujem zdvih a rozmiestnenie pedálov. Na druhej strane by som privítal rozmernejšiu a hlavne „oplastovanú“ opierku ľavej nohy. Pri dlhšej ceste mi chýbala lakťová opierka.

 

Prekvapil ma priestor v úrovni ramien a nad hlavou, ktorý sa pocitovo vyrovná autám nižšej strednej triedy. Výborný výhľad všetkými smermi trochu kazia malé spätné zrkadlá.

K ergonómii ovládacích prvkov nemám žiadne výhrady. Sú na dosah a logicky rozmiestnené. S infotainmentom sa zžijete za krátku chvíľu bez nutnosti študovania manuálu. Jeho displej poskytuje rýchlu odozvu a je čitateľný aj na priamom slnku. Ocenil som aj bezproblémovú podporu Android Auto a Apple Car Play.

 Jazda

Auto poháňa vznetový štvorvalcový agregát s objemom 1461 cm3, max. výkonom 66k W pri 4000 otáčkach a krútiacim momentom 220 Nm pri 2000 otáčkach. Za studena sú na voľnobehu cítiť vibrácie, ktoré sa po zahriatí motora dostanú na prijateľnú úroveň. Oceňujem slušnú úroveň odhlučnenia motora, keď o sebe dáva výraznejšie znať až po prekročení 2500 otáčok.

Odporúčaný článok:  Suzuki Swift 1.2 DualJet GLX - Maličký je iba spotrebou

 

Motor poskytuje autu iba dostatočnú dynamiku. Prejavuje sa plynulým, ale iba pozvoľným záťahom od približne 1800 do 4000 otáčok. Sekunduje mu prevodovka s dlhými prevodmi, na ktoré je potrebné si zvyknúť. Pri poctivom dodržiavaní mestkej 50-tky točí motor na treťom prevodovom stupni iba 1500 otáčok. To znamená, že je pri potrebe náhlej akcelerácie nutné podradiť na dvojku, alebo čakať a čakať… Podobne je to pri okreskovej 90-tke, kde motor točí rovanko 1500 otáčok.

Auto je skôr ako na dynamiku naladené na pohodlnú a nenásilnú jazdu s čo najnižšími nákladmi, čo sa mu mimoriadne darí. Priemernú spotrebu sa mi podarilo udržať na hodnote 4,7 l/100 km, pričom som jazdil svižne s miernym prekračovaním rýchlostných limitov.

Ťažší motor sa na jazdných vlastnostiach negatívne neprejavil. Auto sa v zákrutách nakláňa minimálne a správa sa pomerne dlho neutrálne. Prirodzenú nedotáčavosť však podľa mňa zbytočne skoro koriguje stabilizačný systém. Jednoduchá zadná náprava na rovnej vozovke odvádza svoju prácu dobre, na nerovnostiach v zákrute už zvykne odskakovať.

 

Radiaca páka manuálnej 5-stupňovej prevodovky má relatívne krátke a presné dráhy, no pri dorazoch pôsobí trochu gumovo. Ocenil som presné riadenie bez náznaku vôle okolo stredovej polohy a prirodzeným odporom v každej polohe volantu. Napriek „bubnom“ na zadnej náprave chválim dostatočný účinok bŕzd a ich presné dávkovanie.

Daňou za dizajn v podobe 17“ kolies je nižšia schopnosť podvozku filtrovať nerovnosti vozovky, ktorá dá Micra posádke auta pocítiť. Pri prevahe jázd v meste s poškodenými cestami by som volil skôr kolesá s vyšším profilom pneumatík. Na kvalitnej ceste sa však auto cíti ako ryba vo vode. Prekvapil ma na svoju triedu minimálny aerodynamický hluk aj pri rýchlosti 130 km/h. Obdivuhodná je aj nízka spotreba paliva aj pri diaľničných rýchlostiach (5,3 l/100 km). Na okreskách som bez snahy o úspornú jazdy dosahoval spotrebu 4,1 a v meste sa málokedy vyšplhala nad 6 litrov. Pri takejto spotrebe nie je malá 41-litrová nádrž nevýhodou, keďže na jedno tankovanie auto prejde skoro 900 km.

Odporúčaný článok:  Renault Espace Initiale Paris - labutia pieseň o priestore

V tabuľke nižšie uvádzam otáčky motora na piatom prevodovom stupni pri jednotlivých rýchlostiach:

Rýchlosť v km/h Otáčky za min.
100 1750
110 jemne pod 2000
120 2100
130 2300
140 2500

Praktická stránka, cena

Počet a objem odkladacích priečinkov je uspokojivý. Pri výške 185 cm si „za seba“ nesadnem, ale deti, prípadne pasažieri nižšej postavy nebudú mať s posedom problém. 300 – litrovému batožinovému priestoru chýbajú praktické „vychytávky“ ako háčiky, úchyty na sieť atď. Po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na slušných 1004 litrov.

Základná cena Nissanu Micra vo výbave Tecna s testovaným motorm 1.5 dCi je 16 410 EUR. V prípade testovaného auta sa cena so všetkými doplnkami a metalízou vyšplhala na 18 270 EUR. S prihliadnutím na maximálnu možnú výbavu túto sumu považujem za prijateľnú.

 

Verdikt

Nissan Micra vyniká dizajnom, ktorý sa navyše dá doplnkovými balíkmi prispôsobiť vkusu každého záujemcu. Použité materiály v interiéri aj vnútorný priestor vodiča posúvajú auto o úroveň vyššie. Celkovo ide o vydarený model bez väčších nedostatkov. Osobne by som mu však doprial výkoný benzínový motor, ktorých má Nissan v aliancii so značkou Renault dostatok.

 

Komentáře

One Comment on “Nissan Micra – majster ostrých hrán”

  1. Vdaka za pekny test, auto vyzera celkom zaujimavo aj s tym dieslom , kto ma troska dlhsi posun do roboty ako mesto by po nom mohol siahnut. Mne sa akurat nepaci design C stlpika. Ten Renault motor ma daco do seba ked to dava do aut aj Mercedes:)

Comments are closed.