Nový Peugeot Landtrek – zamieri mimo Európy

Značka Peugeot v týchto dňoch predstavuje nový Peugeot Landtrek (založený na Changan Kaicene F70, značky DongFeng ktorá vlastní výrazný podiel akcií PSA). Vozidlo zo segmentu pickupov má za úlohu posilniť medzinárodnú expanziu značky. Tento neustále sa vyvíjajúci segment predstavuje viac ako 2,4 milióna vozidiel predaných za rok vo svete. Peugeot Landtrek má všetko, čo je pre tento segment typické: ťažnú kapacitu 3,5 t, schopnosť jazdy v teréne, príslušnej technológie, bezkonkurenčnú robustnosť, ľahkú opraviteľnosť, pričom ponúka rozmanité spôsoby použitia.

Vďaka svojmu pozoruhodnému štýlu, výraznej modularite a nebývalej veľkosti nákladového priestoru zodpovedá potrebám náročnej klientely a okrem toho disponuje aj ďalšími prednosťami:

  • v ponuke budú benzínové aj naftové motory
  • dá sa objednať len podvozok s kabínou či jednoduchá alebo dvojitá kabína
  • verzia „workhorse“ alebo „multipurpose“
  • nepreberné množstvo prvkov príslušenstva pre profesijné i rodinné aktivity
  • ponúka rekordnú kapacitu a pokročilú modularitu s komfortom na úrovni SUV

Na konštrukcii vozidla spolupracovala značka Peugeot veľmi úzko s mnohými poprednými medzinárodnými dodávateľmi (Európa, Japonsko, USA …). Vďaka tomu vznikol úplne nový pick-up na úrovni najlepších medzinárodných štandardov trhu. Zadávacie podmienky značky sa okrem atraktívneho štýlu sústredili aj na robustnosť vozidla, pre vytvorenie funkčného a odolného pracovného nástroja, ktorý bude súčasne vhodný pre vonkajšie rekreačné aktivity.

Súčasne značka nepristúpila na žiadne kompromisy v otázkach spoľahlivosti vozidla, preto boli pri testovacích jazdách nabehnutí 2 milióny kilometrov na všetkých terénoch a za každého počasia.

Rozmery zodpovedajú štandardom trhu: dĺžka 533 cm pri verzii s dvojitou kabínou a 539 cm u verzie s jednoduchou kabínou, šírka je 192 cm. Zákazníci segmente pick-upov P2 vyžadujú skutočne veľkú prepravnú kapacitu a Peugeot Landtrek ponúka jeden z najväčších nákladových priestorov! Veľkosť nákladového priestoru, ktorý je základným koncepčným prvkom vozidla, umožňuje naložiť:

  • 2 Europalety v prevedení s dvojitou kabínou (nákladový priestor 163 cm × 160 cm × 50 cm a šírka medzi kolesami 122 cm),
  • 3 Europalety v prevedení s jednoduchou kabínou (nákladový priestor 243 cm × 160 cm × 50 cm a šírka medzi kolesami 122 cm).
  • Užitočné zaťaženie je vo všetkých prípadoch viac ako 1 t a u niektorých verzií môže dosiahnuť dokonca 1,2 t.
  • Okrem toho je nákladová časť osvetlená LED diódami a je vybavená zásuvkou 12 V pre pripojenie príslušenstva.
  • Povolená hmotnosť prívesu je 3 t, čím vozidlo dokáže zdolať najrôznejšie požiadavky z hľadiska použitia.
Odporúčaný článok:  Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet - Zarobené na úspech

K dispozícii je aj verzia „Workhorse“ s jednoduchou kabínou, ktorá môže byť v prevedení bez zadného nárazníka a sa zadkom výklopnou nadstavbou do uhla 180 °. Je určená pre prevážanie extrémnych a veľmi dlhých nákladov.

V koncesionárske sieti Peugeot bude pre nový Peugeot Landtrek k dispozícii celý rad príslušenstva na mieru, ktoré sú pre segment pick-upov veľmi dôležitá. Všetky prešli rovnakými testami a záťažovými skúškami ako prvky štandardnej výbavy, bez ohľadu na to, či plnia estetickú, praktickú, technickú alebo elektronickú funkciu. Zákazníci si tak môžu prispôsobiť svoj Peugeot Landtrek podľa potreby. V ponuke sú stúpačky, tepelne tvarovaná vaňa nákladového priestoru, presklená strecha, chrómovaný oblúk, alarm, ochranné rohože … Celkom bude k dispozícii viac ako 40 doplnkov príslušenstva!

Dizajn exteriéru dodáva vozidlu výraznú osobitosť. Dokonale zapadá do súčasnej produktovej rady značky Peugeot a zahŕňa všetky jej štýlové princípy: vertikálna masku chladiča s logom Peugeot uprostred a vertikálne LED svetlá (v závislosti od verzie). Štýl hliníkových kolies je prevzatý od ostatných vozidiel značky a je optimalizovaný tak, aby zaručoval vynikajúcu odolnosť pri intenzívnom používaní v teréne s pohonom 4 × 4 alebo pri jazde s veľkou záťažou, či jazde po diaľnici.

Interiér je prispôsobený segmentu pick-upov, dvojramenný volant je prevzatý z vozidla Peugeot 3008 a 10 „HD displej v hornej časti palubnej dosky sa inšpiroval od nového Peugeotu 508. Veľká pozornosť bola venovaná priestoru pre cestujúcich, ktorý prevzal od ostatných modelov značky Peugeot rad prvkov výbavy pre pokojné cesty vo všetkých podmienkach jazdy i záťaže.

Modulárna zadná lavica je v segmente P2 jedinečná, pretože ponúka možnosť sklopenia operadiel v pomere 60/40 alebo na 100%. Operadlá po sklopení unesú záťaž až 100 kg. Dve upevnenie Isofix ďalej zabezpečujú bezpečné zaistenie detských sedačiek. Vpredu je možné voliť medzi dvoma samostatnými sedadlami so stredovou lakťovou opierkou a trojmiestnu lavicou Multiflex. Tá je výsledkom odborných skúseností značky v oblasti úžitkových vozidiel. Lavica Multiflex ponúka možnosť sklopenia stredného operadla, čím sa vytvorí priestor pre lakťovú opierku / pracovný stôl alebo sklopenie stredného a bočného pravého operadla pre naloženie objemných predmetov s hmotnosťou až 75 kg.

Odporúčaný článok:  Modernizovaný Opel Astra pre rok 2020

Peugeot Landtrek ponúka komfortnú výbavu najnovšej generácie prevzatú od SUV tejto značky: pokročilú konektivitu (zásuvky USB, Bluetooth), automatickú dvojzónovú klimatizáciu, 10 „HD dotykový displej kompatibilný s Apple CarPlay ™ / Android Auto ™ a pevný disk s kapacitou 10 GB.

Bezpečnosť zaisťuje 6 airbagov a systém ESP s funkciami ako Hill Descent Control (systém umožňujúci udržať vozidlo vo veľmi nízkej rýchlosti a sústrediť sa len na riadenie, zaisťujúce ovládateľnosť a bezpečnosť v ťažkých situáciách), ASR (protišmykový systém) pre verzie 4 × 2 a 4 x 4;
Trailer Swing Control (asistenčný systém pre jazdu s prívesom) s ESP, ktorý sa aktivuje automaticky, akonáhle dôjde k náklonu. Vodič sa tiež môže spoľahnúť na Lane Departure Warning – zvukovú a vizuálnu výstraha pri opustení jazdného pruhu (podľa verzie).

Svetlá sú rovnako ako u ostatných vozidiel značky opatrená vo vyšších verziách vpredu aj vzadu LED diódami a vozidlo môže byť vybavené jednou až štyrmi kamerami pre uľahčenie manévrovania v meste i mimo neho. Off-road kamera (v spätnom zrkadle spolujazdca) a 360 ° panoramatický výhľad poskytujú vodičovi podporu pri prekonávaní prekážok alebo prejazde úzkych ciest. Kamery sa dajú tiež nastaviť tak, aby sa pri detekcii prekážok spúšťali automaticky.

Nový Peugeot Landtrek ponúka rad vhodných motorov prispôsobených potrebám používateľov, pre mesto, cesty, diaľnice alebo do terénu:

  • Dieselový motor s objemom 1,9 l a výkonom 150 k (350 Nm) a šesťstupňová manuálna prevodovka Getrag. Má reťazový rozvod pre optimalizáciu nákladov na údržbu. Valčekové vahadlá znižujú hluk, majú vyššie rýchlosti a menšie trenie pre menšie opotrebenie. Kombinovaná spotreba motora je 7,8 l / 100 km
  • Benzínový motor je preplňovaný agregát s objemom 2,4 l a výkonom 210 k (320 Nm). Spojený je s mechanickou prevodovkou Getrag, alebo šesťstupňovou automatickou prevodovkou Punch s manuálnym, športovým alebo Eco režimom.
Odporúčaný článok:  Škoda Karoq 2.0 TDI Sportline 4x4 DSG - Obľúbenec v Športovej Línii

Verzia 4 × 2 má pohon zadných kolies, ktorý je prenášaný prostredníctvom pozdĺžnej hriadele a diferenciálu umiestneného v zadnej náprave. Vzhľadom k tomu, že náklad spočíva na zadných kolesách, platí, že čím viac je vozidlo naložené, tým lepšia je trakcia. Pri verziách 4 × 4 sa pohon prednej nápravy spúšťa ovládačom, pomocou ktorého si vodič vybrať medzi dvoma režimami:

  • 4H (4 High speed): pre štandardné použitie 4 × 4,
  • 4L (4 Low speed) s nízkym prevodovým stupňom: vďaka redukčnej prevodovke z 2,7 na 1 sa zvýši krútiaci moment pri nízkej rýchlosti pre jazdu v teréne so zlou priľnavosťou alebo na strmých svahoch.
  • Zadný diferenciál je vybavený systémom eLocker s automatickým rozpojením, ktorý zaisťuje vyššiu trakciu, keď sa niektoré koleso pretáča.

Verzia 4 × 4 tak zaručuje vozidla Peugeot Landtrek univerzálnosť použitia v akýchkoľvek podmienkach a za každého počasia:

  • brodivosť: 600 mm,
  • predný nájazdový uhol: 29 ° alebo 30 ° (podľa verzie),
  • zadný nájazdový uhol: 27 ° alebo 26 ° (podľa verzie),
  • prechodový uhol: 25 °,
  • svetlá výška: minimálne 214 mm (16 „kolesá) alebo až 235 mm (17“ / 18 „kolesá).

Nový Peugeot Landtrek, ktorý sa dostane na trh na konci roka, bude spĺňať požiadavky segmentu P2, do ktorého vnesie odborné znalosti a know-how značky Peugeot. Vďaka flexibilite výrobných závodov skupiny PSA a výrobe čo najbližšie oblastiam predaja sa bude môcť nový Peugeot Landtrek efektívne a rýchlo prispôsobiť potrebám budúcich zákazníkov.

Najprv bude uvedený na trhy v Latinskej Amerike a subsaharskej Afrike a zatiaľ sa s uvedením vozidla na európske trhy neráta. Takýto pickup by však vedel dobre zamiešať kartami aj u nás na starom kontinente…

Zdroj textu a obrázkov: Tlačová správa Peugeot – voľný preklad

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →