Úplne nová generácia Audi A3 sa mala oficiálne predstaviť na ženevskom autosalóne ale pandémia koronavírusu nám dovolila sa s novinkou zoznámiť len online. Najprv sa predstavila ako päťdverový hatchback a včera bola oficiálne potvrdená tiež v karosárskej variante sedan.
Sedan, ktorý Audi označuje ak A3 Limusine, prichádza už v druhej generácii. Vozidlo má dĺžku 4495 mm, šírku 1816 mm, výšku 1425 mm a rázvor náprav je slušných 2636 milimetrov. V porovnaní s predchodcom je novinka o štyri centimetre dlhšia, dva centimetre širšia a o centimeter vyššia, pričom rázvor zostal zachovaný, rovnako ako aj objem batožinového priestoru, ktorý štandardne pojme 425 litrov.
Sedan tiež dostal výraznejšiu masku chladiča s mriežkou v tvare včelích plástov, na ktorú nadväzujú svetlomety, ktoré sú v najvyšších verziách vybavené technológiou Matrix LED s novými digitálnymi svetlami pre denné svietenie. Tie sú tvorené pixelovým poľom z 15 LED segmentov, ktoré možno ovládať a jednotlivým verziám modelu A3 dávajú ojedinelý svetelný dizajn.
Zvýšená zadná časť v porovnaní s predchodcom a veľký difúzor prospievajú aerodynamike a napríklad s motorom 2.0 TDI 110 kW (150k) dosahuje súčiniteľ aerodynamického odporu 0,25 cx, čo je v porovnaní s predchodcom o 0,04 priaznivejšie hodnota. K tomu okrem iného prispievajú dva elektricky ovládané moduly so žalúziami v otvore pre prívod vzduchu za maskou chladiča.
V interiéri nie je v porovnaní s hatchbackom skoro žiadna zmena. Štandardom je 10,1 „obrazovka multimediálneho systému a v sérii sú budíky s digitálnym displejom 10,5“. Pre vyššie verzie je displej uhlopriečkou 12,3 palca a tromi rôznymi režimami zobrazenia. Infotaiment MIB 3 prešiel rozsiahlym vylepšením a Audi tvrdí, že má teraz 10x vyšší výkon. Samozrejmosťou je pripojenie k internetu prostredníctvom štandardu LTE a wifi hotspot. Systém samozrejme podporuje aj Apple CarPlay, Android Auto, bezdrôtové nabíjanie telefónu a digitálny príjem rádia.
Nezabudlo sa ani na bezpečnostné a asistenčné systémy a už v štandarde dostáva A3 sedan asistenta pre vyhýbací manéver a adaptívneho asistenta riadenia, ktorý podporuje vodiča v priečnom aj pozdĺžnom smere. Asistent pre hospodárnu jazdu zase radí, kedy je vhodné zložiť nohu z plynového pedála, pretože sa blíži napríklad rýchlostné obmedzenie. Nechýba upozornenie na nebezpečenstvo pri vystupovaní či asistent pre sledovanie vozidiel prichádzajúcich zo strán.
Audi A3 vo verzii sedan bude na trh uvedené s dvoma pohonnými jednotkami. Benzínové agregáty zastupuje klasický 1.5 TFSI 110 kW (150k), ktorý možno párovať s novo vyvinutou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovým automatom S-tronic. Okrem technológie deaktivácie valcov je motor v kombinácii s automatom aj mild-hybridom, ktorému vypomáha 48V palubná sieť. Audi hovorí, že technológia, ktorá pomáha pri rozjazde a pridávaní plynu v nízkych otáčkach, ušetrí v každodennej prevádzke až 0,4 litra paliva na 100 km. Alternatívu zážihovému motoru tvorí naftové 2.0 TDI s rovnakým výkonom 110 kW (150k). To spolupracuje výhradne so sedemstupňovým automatom S-tronic. Okrem štandardného podvozku si môžete priplatiť za športový podvozok a podvozok s elektro-magneticky riadenými tlmičmi.
Predpredaj novinky sa začne v Nemecku v apríli 2020 a zákazníci môžu dostať prvé autá už v lete. Ceny začínajú na 29 800€ za verziu 35 TFSI. Neskôr pribudne aj slabšia verzia s cenou od 27 700€.