Audi A3 – novinka už aj ako sedan

Úplne nová generácia Audi A3 sa mala oficiálne predstaviť na ženevskom autosalóne ale pandémia koronavírusu nám dovolila sa s novinkou zoznámiť len online. Najprv sa predstavila ako päťdverový hatchback a včera bola oficiálne potvrdená tiež v karosárskej variante sedan.

Sedan, ktorý Audi označuje ak A3 Limusine, prichádza už v druhej generácii. Vozidlo má dĺžku 4495 mm, šírku 1816 mm, výšku 1425 mm a rázvor náprav je slušných 2636 milimetrov. V porovnaní s predchodcom je novinka o štyri centimetre dlhšia, dva centimetre širšia a o centimeter vyššia, pričom rázvor zostal zachovaný, rovnako ako aj objem batožinového priestoru, ktorý štandardne pojme 425 litrov.

Sedan tiež dostal výraznejšiu masku chladiča s mriežkou v tvare včelích plástov, na ktorú nadväzujú svetlomety, ktoré sú v najvyšších verziách vybavené technológiou Matrix LED s novými digitálnymi svetlami pre denné svietenie. Tie sú tvorené pixelovým poľom z 15 LED segmentov, ktoré možno ovládať a jednotlivým verziám modelu A3 dávajú ojedinelý svetelný dizajn.

Odporúčaný článok:  Nové hybridné Renaulty - Clio a Captur E-Tech

Zvýšená zadná časť v porovnaní s predchodcom a veľký difúzor prospievajú aerodynamike a napríklad s motorom 2.0 TDI 110 kW (150k) dosahuje súčiniteľ aerodynamického odporu 0,25 cx, čo je v porovnaní s predchodcom o 0,04 priaznivejšie hodnota. K tomu okrem iného prispievajú dva elektricky ovládané moduly so žalúziami v otvore pre prívod vzduchu za maskou chladiča.

V interiéri nie je v porovnaní s hatchbackom skoro žiadna zmena. Štandardom je 10,1 „obrazovka multimediálneho systému a v sérii sú budíky s digitálnym displejom 10,5“. Pre vyššie verzie je displej uhlopriečkou 12,3 palca a tromi rôznymi režimami zobrazenia. Infotaiment MIB 3 prešiel rozsiahlym vylepšením a Audi tvrdí, že má teraz 10x vyšší výkon. Samozrejmosťou je pripojenie k internetu prostredníctvom štandardu LTE a wifi hotspot. Systém samozrejme podporuje aj Apple CarPlay, Android Auto, bezdrôtové nabíjanie telefónu a digitálny príjem rádia.

Nezabudlo sa ani na bezpečnostné a asistenčné systémy a už v štandarde dostáva A3 sedan asistenta pre vyhýbací manéver a adaptívneho asistenta riadenia, ktorý podporuje vodiča v priečnom aj pozdĺžnom smere. Asistent pre hospodárnu jazdu zase radí, kedy je vhodné zložiť nohu z plynového pedála, pretože sa blíži napríklad rýchlostné obmedzenie. Nechýba upozornenie na nebezpečenstvo pri vystupovaní či asistent pre sledovanie vozidiel prichádzajúcich zo strán.

Odporúčaný článok:  Ford Focus ST Line - prikovaný na cestu

Audi A3 vo verzii sedan bude na trh uvedené s dvoma pohonnými jednotkami. Benzínové agregáty zastupuje klasický 1.5 TFSI 110 kW (150k), ktorý možno párovať s novo vyvinutou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovým automatom S-tronic. Okrem technológie deaktivácie valcov je motor v kombinácii s automatom aj mild-hybridom, ktorému vypomáha 48V palubná sieť. Audi hovorí, že technológia, ktorá pomáha pri rozjazde a pridávaní plynu v nízkych otáčkach, ušetrí v každodennej prevádzke až 0,4 litra paliva na 100 km. Alternatívu zážihovému motoru tvorí naftové 2.0 TDI s rovnakým výkonom 110 kW (150k). To spolupracuje výhradne so sedemstupňovým automatom S-tronic. Okrem štandardného podvozku si môžete priplatiť za športový podvozok a podvozok s elektro-magneticky riadenými tlmičmi.

Predpredaj novinky sa začne v Nemecku v apríli 2020 a zákazníci môžu dostať prvé autá už v lete. Ceny začínajú na 29 800€ za verziu 35 TFSI. Neskôr pribudne aj slabšia verzia s cenou od 27 700€.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →