Kia Picanto 1.0 T-GDi X-Line – Žihadlo do mesta

Kia prišla s malým, ale veľmi šikovným a dobre vybaveným mestským autom, ktoré poteší svojim príjemným výkonom, fantastickou spotrebou a tiež 7-ročnou zárukou.

Kia Picanto sa v súčasnosti pýši vynikajúcou pozíciou na trhu, pretože je to malý a cenovo dostupný automobil a patrí medzi jedny z najlacnejších aj napriek tomu, že v nedávnej dobe pristúpila Kia k mierne zvýšeným cenám, ktoré sú v súlade s trendom v celom automobilovom priemysle, nielen na Slovensku. Predtým bola cena Kia Picanto nižšia ako 10 000 eur, zatiaľ čo v súčasnosti sa pohybuje od 11 690 eur.

Na slovenskom trhu sú dostupné štyri stupne výbavy pre Kiu Picanto – Silver, Gold, GT-Line a X-Line. Okrem toho je k dispozícii aj výber z troch typov motorizácie, a zákazník si môže vybrať medzi manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Najslabšia motorizácia s automatickou prevodovkou je k dispozícii za cenu od 12 690 €, zatiaľ čo verzia s motorom 1.0 T-GDi vyjde na 17 390 €, pričom je dostupná iba s najvyššími stupňami výbavy GT-Line a X-Line. Najvýkonnejší motor sa nedá kombinovať s automatickou prevodovkou, ale manuálna prevodovka a spojka Kie sú výborné na prácu a aj ich samotnú výdrž.

Kia Picanto ponúka v základnej výbave manuálnu klimatizáciu, palubný počítač s LCD displejom veľkosti 2,6″ (v prípade manuálnej prevodovky) alebo 4,2″ (v prípade automatickej prevodovky), výškovo nastaviteľný volant, denné svietenie s tradičnými žiarovkami, svetelný senzor pre automatické prepínanie medzi dennými a stretávacími svetlometmi, 14-palcové oceľové disky s plastovými krytmi, rádio s podporou Bluetooth, AM/FM/DAB a dvoma reproduktormi, asistent rozjazdu do kopca a diaľkové ovládanie centrálneho zamykania.

Stupeň výbavy Gold poskytuje podstatne viac prvkov v porovnaní so základnou výbavou, a X-Line je už úctyhodne vybaveným autom. Okrem funkcií ako manuálna klimatizácia, palubný počítač a diaľkové ovládanie centrálneho zamykania obsahuje aj pokročilé prvky ako je aktívny asistent udržiavania v strede jazdného pruhu, systém sledovania pozornosti vodiča a automatické núdzové brzdenie, ktoré dokáže rozpoznať autá aj chodcov.

Stupeň výbavy X-Line obsahuje navyše aj tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadné kotúčové brzdy, LED denné svietenie, LED zadné a hmlové svetlá, 16-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, zadnú parkovaciu kameru s dynamickým navádzaním, zadné parkovacie senzory, automatickú klimatizáciu, bezkľúčový prístup a štartovanie vozidla tlačidlom. V tejto výbave nájdeme navigačný systém s 8” dotykovým LCD displejom, USB-A vstup, 6 reproduktorov, Apple CarPlay/Android Auto a bezdrôtovú nabíjačku mobilu.

Stupeň výbavy X-Line sa v mnohých ohľadoch podobá na stupeň GT-Line, avšak má aj svoje vlastné estetické prvky, ako napríklad ozdobnú chrómovú lištu pod oknami, športový kožený volant a hlavicu radiacej páky, hliníkové pedále a vonkajšie chrómované kľučky dverí.

Odporúčaný článok:  Renault Arkana E-Tech Engineered Full Hybrid 145 - Funguje na F-jednotku

Rovnako ako exteriér poteší aj interiér. Aj keď je malý a jednoduchší, ergonómia je dobre premyslená a materiály použité na povrchu sú kvalitné. Detaily sú precízne a celkový dojem je sympatický. Dizajnéri sa síce nesnažili vytvoriť luxus, ale interiér budí dojem, že vydrží v dobrom stave aj po mnohých rokoch používania.

Sedenie v zadnej časti auta patrí medzi najjednoduchšie na trhu a neponúka žiadne odkladacie priestory alebo komfortné prvky. Určite však potešia elektrické ovládania okien. Priestorové podmienky sú obmedzené, ale napriek tomu sa vzadu pohodlne usadia dve osoby, ktoré majú dostatok miesta na pohodlnú jazdu. Menšou nevýhodu môže byť fakt, že operadlo stredového sedadla sa nedá sklopiť do lakťovej opierky.

Jazdné vlastnosti modelu Picanto sú veľmi príjemným prekvapením. Riadenie, pohon a podvozok sú precízne nastavené, čo z neho robí zábavné a agilné malé auto. Picanto exceluje využitím svojich malých rozmerov a nízkej hmotnosti. S benzínovým motorom s výkonom 74 kW máte pocit, akoby mal motor omnoho väčší výkon. Avšak nie len výkon, ale aj krútiaci moment, ktorý je dostupný už od nízkych otáčok , a prispieva k jeho impozantným jazdným vlastnostiam. Motor poskytuje dostatočnú silu už pri štarte.

Odporúčaný článok:  Škoda Karoq 2.0 TDI Sportline 4x4 DSG - Obľúbenec v Športovej Línii

Radenie rýchlostí v modeli Picanto je veľmi dobré. Po uvoľnení spojky sa takmer nikdy neobjavia trhnutia a v meste môžete plynulo jazdiť na trojke bez väčších problémov v rozmedzí 30 až 70 km/h, čo pokrýva takmer celé mestské spektrum. Ak sa vydáte na diaľnicu, pri rýchlosti 100 km/h a zaradenou päťkou motor pracuje na optimálnej hladine 2100 ot./min a vy môžete bezpečne a prehľadne jazdiť aj predchádzať.

Pri teste som zistil, že jazdné vlastnosti modelu Kia Picanto sú vzhľadom na jeho malé rozmery a nízku hmotnosť veľmi dobré. Motor s výkonom 74 kW má dostatok sily a krútiaceho momentu, aby zvládol jazdu bez problémov v mestskom aj medzimestskom prostredí. Prevodovka umožňuje plynulé radenie rýchlostí, čo robí jazdu pohodlnou a bezpečnou.

Auto má však tendenciu nedotáčať sa pri rýchlejšej jazde, takže je dôležité byť opatrný a pri jazde s cestujúcimi prispôsobiť svoju jazdu tomuto nedostatku. Pri mojom testovaní som zaznamenal priemernú spotrebu benzínu 6,0 l/100 km. Pri pokuse dosiahnuť čo najnižšiu spotrebu som dokázal jazdiť v priemere 5,3 litrov na 100 kilometrov v meste. Myslím si, že je možné jazdiť ešte o niečo šetrnejšie,

Trochu ma sklamali svetlomety, ktoré sú slabé a to stretávacie aj diaľkové. Denné svietenie je síce dizajnovo pekné a využíva LED technológiu, ale ostatné svetlá sú klasické žiarovky. Ako odporcovi štart stop systému mi prekážalo zhasínanie motoru v nevhodných momentoch a spôsoboval mi zdržania.

Odporúčaný článok:  Opel Corsa - miluje mesto

Po týždňovej skúsenosti s Kia Picanto 1.0 T-GDi X-Line sa môžem považovať za fanúšika tohto malého žihadla. Hoci mi jej dizajn spočiatku nevyhovoval, po jej mnohých pozitívach sa dokážem stotožniť aj s jej vzhľadom. Ak plánujete kúpiť si malé auto, mali by ste zvážiť kúpu Kia Picanto, najmä preto,že budúcnosť týchto vozidiel v nasledujúcich rokoch nevyzerá veľmi sľubne a ich vývoj sa pre automobilky nevypláca. Okrem toho, silným argumentom v prospech kúpy je záruka na vozidlo trvajúca až 7 rokov alebo 150 000 km, záruka na lak na 5 rokov, záruka na hrdzavenie na 12 rokov a aktualizácia máp na 7 rokov. Kia Picanto dokáže svoje mierne nedostatky vyvažovať pozitívnymi vlastnosťami, ktoré rozhodne prevýšia negatíva.

Technické špecifikácie Kia Picanto 1.0 T-GDi

  • Motor preplň. benzínový R3, 998 cm3
  • Výkon 74 kW (100 k) pri 6 000 ot./min.
  • Krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000ot./min.
  • Pohon a podvozok: 5-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu torzná priečka.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
  • Pneu. 195/45 R16.
  • Batožinový priestor 255/1 010 dm³
  • Rozmery: 3 595 × 1 625 × 1 500 mm,
  • Rázvor 2 400 mm,
  • Pohotovostná/celková hmotnosť 1 057/1 450 kg,
  • Objem nádrže 35 l.
  • Najvyššia rýchlosť 180 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,3 s
  • Spotreba (WLTP) 5,0 – 5,5 l/100 km
  • Emisie CO2 114 – 124 g/km
Komentáře