Ford Ranger Wildtrak – posledná objemovka

Aktuálna generácia Fordu Ranger bola prvým vozidlom značky, ktorý bol pod heslom „One Ford“ vyvinutý v jednej verzii pre celý svet s výnimkou Severnej Ameriky. V Európe sa uchytil, a za minulé roky bol jedným z najpredávanejších vozidiel svojho druhu v Európe. Keďže má Ranger veľkú konkurenciu v podobe Nissan Navara, Toyota Hillux, Volkswagen Amarok či Mitsubishi L200, Ford neváhal a upgradovali aj Ranger v poslednej edícii Wildtrack. Nový Ranger už totiž zaklopal na dvere salónov a verzia Raptor ohúrila aj veľa slovenských nadšencov…

Ranger sa predáva v troch verziách – ako dvojmiestny Single Cab, 2 + 2 miestny Super Cab a päťmiestny Double Cab. Testovali sme posledný menovaný vo výbave Wildtrak, ktorá má masku chladiča v čiernej farbe a čalúnenie sedadiel v kombinácii koža/textília. A k tomu emblémy WildTrak na čalúnení a kobercoch. Jeho korba disponuje ložnou plochou až 1549 x 1560 mm a má maximálnu nosnosť 1 096 kg. Navyše ako jediný v Európe predávaný terénny pick-up dokáže ťahať príves o celkovej hmotnosti až 3 500 kg.

Aj predtým rýdzo úžitkové vozy sa snažia komfortom v kabíne priblížiť osobnom autám a Ranger nie je výnimkou. V tomto duchu bol pomerne významne prepracovaný interiér. Kaplnka prístrojov aj stredový panel dostali novšie displeje a infotaiment dostal najnovší upgrade Sync 3 s podporou AndroidAuto a Apple Carplay. Prístroje majú pekné zobrazenie, aj keď kombinácia klasického tachometra a dvoch digitálnych mini-displejov nie je občas úplne prehľadná a neponúka veľké možnosti personalizácie.

Čo zostalo už od prvej verzie, to sú tvrdé plasty. Síce sa dobre čistia a v aute ako je toto sú vhodné na údržbu ale sú trochu náchylné na poškriabanie. Veľkoryso sú pojaté odkladacie priestory – schránka v stredovej konzole pojme až šesť malých fliaš či plechoviek a schránka pred spolujazdcom zhltne aj klasický 16″ notebook aj s príslušenstvom. Do druhého radu sedadiel sa pohodlne usadia traja dospelí, ktorí sa môžu tešiť na dostatok priestoru v priečnom aj pozdĺžnom smere. Pod a aj za zadnou lavicou sa nachádza ďalší odkladací priestor.

Osobným autám sa Ranger v plnej výbave vyrovná aj v ponuke asistenčných systémov. Nechýba mu napríklad automatická výstraha (či korekcia) pri opustení jazdného pruhu, čítanie dopravných značiek, cúvacia kamera, asistent pre rozjazd do kopca, systém strážiaci vodičovu bdelosť, atď.

Auto má stále rebrinový rám ale Ford citeľne zapracoval aj na komforte. Svetlá výška je na úrovni 229 mm a Ranger sa pýši tiež pôsobivou schopnosťou prekonávať vodné toky – hodnota brodivosti je až 800mm. Ale aj s prázdnou korbou na ceste z vás nevytrasie dušu, naopak rad nerovností odfiltruje až prekvapivo dobre. Tu je rozdiel v nastavení podvozku oproti predchádzajúcej generácii naozaj znateľný. Už to nie je len auto primárne na prácu. Dá sa pokojne používať v meste a na klasických cestách, kde príde vhod veľmi vysoký posed a rozhľad v premávke. Vďaka veľmi dobrej čitateľnosti karosérie sa tiež dobre parkuje a ani vám nepríde, že má dĺžku cez 5 300 mm a šírku so zrkadlami cca 2 200mm.

Kto ale potrebuje s rangerom pracovať v teréne, môže až do rýchlosti 120 km/h prepínať medzi režimami 4×2 a 4×4 ovládačom na stredovej konzole. Pre naozaj náročný terén je tu ešte redukovaný prevod a elektronická uzávierka zadného diferenciálu (na želanie je možné mať aj klasickú mechanickú uzávierku).

Po poslednej modernizácii sa znížila aj spotreba motorov. Tie sú stále dva – zážihové 2.2 TDCi vo variantoch 96 a 118 kW a päťvalcový agregát 3.2 TDCi 147 kW. Na výber je šesťstupňová manuálna aj automatická prevodovka. Testovali sme tú najsilnejšiu verziu, ktorá si má priemerne povedať o 8,8 litrov nafty na 100 kilometrov. Týždenný test zvládol Ranger s priemerom 10,5L/100 km a jedinú výhradu by som mal len k automatickej prevodovke, ktorá podľa stále pri rozjazdoch občas „skočí“ a niekedy váha pri predbiehaní s preradením. Ale to je len malá výtka inak rokmi overenému vozidlu, ktoré sa nestratí v žiadnej situácii.

Kto teda túži po relatívne veľkom pickupe s poriadnym motorom, ktorému nechýba objem a sila má poslednú možnosť. Klasický 5-valec s nezameniteľným zvukom totiž končí a v novom modeli ho nahrádza 2.0 EcoBlue BiTurbo s 10-stupňovým automatom.

K tomu všetkému je potrebné ešte spomenúť aj prijateľné ceny aktuálne výbehového modelu, ktoré vo výbave Limited začínajú na 33.800€ a Wildtrak kúpite už od 35.480€.

Terénu a mestskej džungli zdar….

Technické údaje Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi
Typ motora: Zážihový
Valce / ventily: 5 / 20
Zdvihový objem (ccm): 3196
Najvyšší kombinovaný výkon (kW(k) / ot/min) 147 (200) / 3000
Najvyšší krút. moment benz.mot.(Nm / ot/min): 470/1500-2750
Prevodovka: 6-st. automatická
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 10,6
Spotreba kombinovaná – WLTP (l/100 km): 8,6-11,3
Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →