O tom že Retro prvky dizajnu sú na vrchole obľúbenosti svedčí množstvo automobilov navrhnutých v tomto štýle. Inak tomu nie je ani pri vozidle Honda e. Jeho štýl je tak retrospektívne futuristický že Honda svojich záujemcov na stránkach upozorňuje obrovským nápisom: Toto nieje koncept!!! Honda avizuje príchod tohto šikovného malého elektromobilu na náš trh v druhej polovici roka 2020.
Zarytí nadšenci Hondy iste v okamihu zaregistrovali dizajnové prvky príbuzné modelom z dávnejšej histórie značky. Priznám sa, nie som skalný fanúšik značky Honda, no model e ma dizajnovo a parametrami natoľko uchvátil, že som sa v duchu pristihol pri myšlienke na predobjednávku tohto vozidla pre seba. Honda e bude ponúkaná v piatich farbách, dvoch výkonových variantách, troch stupňoch výbavy a dostala už aj slovenskú cenovku. Ja osobne by som si z ponuky farieb vybrať vôbec nevedel, lebo vozidlo vyzerá vo všetkých farbách veľmi sviežo a príťažlivo. Na výber je sýta žltá, dve príplatkové metalízy (modrá a oceľovo šedá) a dve perleťové farby (biela a čierna), ktoré sú taktiež za príplatok.
Nedá mi nespomenúť dizajn auta, ktorý síce čerpá z retro prvkov, no úplne zabudol na tradične vyhliadajúce línie vozidla. Spätné zrkadlá boli z aerodynamických dôvodov nahradené vonkajšími kamerami ktoré prenášajú obraz situácie za vami do dvoch monitorov na bokoch palubnej dosky. Z podobných dôvodov sa z karosérie porúčali aj klasické kľučky. Honda e ich má do karosérie plynulo zapustené a skryté, pri príchode vodiča s kľúčom k vozidlu sa kľučky vysunú dvere je možné otvoriť.
Za zmienku stojí aj vnútorné bezrámové zrkadlo, ktoré je taktiež displejom zobrazujúcim obraz spätnej kamery. V interiéri prísne panuje vízia Hondy o elektrifikácii mestskej dopravy do roku 2030. Palubná doska pôsobí jednoducho a je z veľkej časti tvorená dotykovými obrazovkami zobrazujúcimi všetky potrebné informácie.
Honda sľubuje že model e bude dynamický, skvele ovládateľný a nezaprie športovú históriu značky. Pre kompaktné mestské vozidlo je netradičným riešením umiestnenie elektromotora nad zadnú nápravu s nezávislým zavesením a zároveň prenos sily na zadné kolesá. Model e má mať skvelé vyváženie hmotnosti na nápravy 50:50 a nízko položené ťažisko. Tieto fakty predurčujú, že toto auto bude veľmi agilné. Použitá ultraľahká batéria má uvádzanú kapacitu 35,5 kWh, čo zaisťuje dojazd cez 200 kilometrov. Výrobca udáva výkon elektromotora u slabšej verzie 100 kW a u silnejšej verzie až 113 kW a krútiaci moment 315 Nm, ktorý rozhodne tohto drobca nebude zaraďovať do kategórie „korytnačiek“, ale medzi malé a zábavné autá.
Toto vozidlo natoľko uchvátilo nielen nás, ale aj skúseného holandského závodníka seriálu cestných vozidiel FIA WTCR Toma Coronela, že mu zapožičal svoju tvár pre reklamnú kampaň a momentálne ho testuje. Toma sme kontaktovali a poskytol nám exkluzívne zábery, ktoré nájdete iba u nás.
Na príchod tohto štýlového drobca sa každopádne veľmi tešíme a zároveň dúfame, že čoskoro budeme mať možnosť ho pre Vás otestovať aj my.
Galéria: