Honda e – Toto nieje koncept!!!

O tom že Retro prvky dizajnu sú na vrchole obľúbenosti svedčí množstvo automobilov navrhnutých v tomto štýle. Inak tomu nie je ani pri vozidle Honda e. Jeho štýl je tak retrospektívne futuristický že Honda svojich záujemcov na stránkach upozorňuje obrovským nápisom: Toto nieje koncept!!! Honda avizuje príchod tohto šikovného malého elektromobilu na náš trh v druhej polovici roka 2020.

Čistý a prehľadný dizajn panuje nielen v prednej, ale aj v zadnej časti Hondy e.

Zarytí nadšenci Hondy iste v okamihu zaregistrovali dizajnové prvky príbuzné modelom z dávnejšej histórie značky. Priznám sa, nie som skalný fanúšik značky Honda, no model e ma dizajnovo a parametrami natoľko uchvátil, že som sa v duchu pristihol pri myšlienke na predobjednávku tohto vozidla pre seba. Honda e bude ponúkaná v piatich farbách, dvoch výkonových variantách, troch stupňoch výbavy a dostala už aj slovenskú cenovku. Ja osobne by som si z ponuky farieb vybrať vôbec nevedel, lebo vozidlo vyzerá vo všetkých farbách veľmi sviežo a príťažlivo. Na výber je sýta žltá, dve príplatkové metalízy (modrá a oceľovo šedá) a dve perleťové farby (biela a čierna), ktoré sú taktiež za príplatok.

Predná maska vozidla pôsobí jednoduchým dojmom. Predné svetlomety zahŕňajú po obvode krúžky denných a smerových svetiel, v strede sa nachádza projektor stretávacích a diaľkových svetiel. Na prednej kapote sa nachádza veľmi dobre situované veko nabíjacieho konektoru.

Nedá mi nespomenúť dizajn auta, ktorý síce čerpá z retro prvkov, no úplne zabudol na tradične vyhliadajúce línie vozidla. Spätné zrkadlá boli z aerodynamických dôvodov nahradené vonkajšími kamerami ktoré prenášajú obraz situácie za vami do dvoch monitorov na bokoch palubnej dosky. Z podobných dôvodov sa z karosérie porúčali aj klasické kľučky. Honda e ich má do karosérie plynulo zapustené a skryté, pri príchode vodiča s kľúčom k vozidlu sa kľučky vysunú dvere je možné otvoriť.

Bočná časť Hondy e ponúka zaujímavý pohľad na chýbajúce spätné zrkadlá a zapustené kľučky dverí.

Za zmienku stojí aj vnútorné bezrámové zrkadlo, ktoré je taktiež displejom zobrazujúcim obraz spätnej kamery. V interiéri prísne panuje vízia Hondy o elektrifikácii mestskej dopravy do roku 2030. Palubná doska pôsobí jednoducho a je z veľkej časti tvorená dotykovými obrazovkami zobrazujúcimi všetky potrebné informácie.

Honda e ponúka minimalistický no zároveň prehľadný kokpit.

Honda sľubuje že model e bude dynamický, skvele ovládateľný a nezaprie športovú históriu značky. Pre kompaktné mestské vozidlo je netradičným riešením umiestnenie elektromotora nad zadnú nápravu s nezávislým zavesením a zároveň prenos sily na zadné kolesá. Model e má mať skvelé vyváženie hmotnosti na nápravy 50:50 a nízko položené ťažisko. Tieto fakty predurčujú, že toto auto bude veľmi agilné. Použitá ultraľahká batéria má uvádzanú kapacitu 35,5 kWh, čo zaisťuje dojazd cez 200 kilometrov. Výrobca udáva výkon elektromotora u slabšej verzie 100 kW a u silnejšej verzie až 113 kW a krútiaci moment 315 Nm, ktorý rozhodne tohto drobca nebude zaraďovať do kategórie „korytnačiek“, ale medzi malé a zábavné autá.

Pôsobivé technické parametre a zaujímavé ovládanie pomocou jedného pedálu.
Dôležitým parametrom v dnešnej uponáhľanej dobe je rýchlosť nabíjania batérie. Na 80% kapacity by mala byť batéria dobitá už za 30 minút.

Toto vozidlo natoľko uchvátilo nielen nás, ale aj skúseného holandského závodníka seriálu cestných vozidiel FIA WTCR Toma Coronela, že mu zapožičal svoju tvár pre reklamnú kampaň a momentálne ho testuje. Toma sme kontaktovali a poskytol nám exkluzívne zábery, ktoré nájdete iba u nás.

Na príchod tohto štýlového drobca sa každopádne veľmi tešíme a zároveň dúfame, že čoskoro budeme mať možnosť ho pre Vás otestovať aj my.

Galéria:

Komentáře