Honda ZR-V e:HEV Sport – Športovejšia ako by ste čakali

Značka Honda doteraz vo svojom porftfóliu modelov ponúkala dvojicu SUV. Mali sme na test menšiu HR-V a väčší model CR-V očakávame v našej redakčnej garáži už čoskoro. V minulom roku ale japonská automobilka uviedla na trh ešte tretí model ZR-V, ktorý akoby zapĺňa medzeru medzi spomínanými modelmi. Aká je teda nová Honda ZR-V?! Poďme sa na to pozrieť…

Model ZR-V prichádza s typický uhladeným designom, ktorý majú ostatné aktuálne modely značky. Na ZR-Včku ma však zaujala celkom veľká maska chladiča so šesťuholníkovým tvarovaním a veľké zadné svetlomety s prepracovanou grafikou. Celkovo hodnotím design Hondy ZR-V veľmi pozitívne, obzvlášť v testovanej modrej farbe a výbave Sport, ktorá prináša množstvo čiernych detailov.

Zboku ZR-V zaujme nadčasovou kombináciou hladkých neprerušovaných povrchov, ktoré splývajú s presnými medzerami medzi panelmi a presne definovanými detailmi. Nerušivý vzhľad, začínajúci vpredu cez štíhle svetlomety s jasne definovanými osobitnými svetlami a veľkou štylizovanou mriežkou chladiča, pokračuje po čistých bokoch a vrcholí výrazným zadným nárazníkom a zadnými svetlami, ktoré sú úhľadne integrované do výklopných dverí.

V interiér novej Hondy ZR-V sa to hemží elganciou a kvalitnými materiálmi. ZR-V má veľmi dobrú ergonómiu ovládania a Honda tu naďalej, tak ako aj do svojich ostatných vozidiel, dáva samostatné ovládače pre klimatizáciu aj pre všetky podstatné funkcie vozidla. Japonská automobilka tiež ušla veľký kus cesty aj vo vývoji multimediálneho systému.

Najnovší systém je už veľmi celkom použiteľný, keďže podporuje Apple CarPlay a Android auto (dokonca bezdrôtovo) a ponúka všetko potrebné. Chcelo by to snáď iba väčšie prepojenie z vozidlom a nastavenie asistenčných systémov, ktoré tú úplne chýba a musíte ho loviť v menu palubného PC na volante. Displej je tiež, rovnako ako napríklad v Civicu, dosť náchylný na otlačky prstov.

Odporúčaný článok:  Citroen C3 Aircross – schopný sympaťák

Nechýba ani virtuálny kokpit, ktorého prevedenie sa líši podľa výbavy. My tu máme iba polovičné riešenie, kde pravú časť obsadil klasický budík s ručičkou a ľavá strana je vykreslená na displeji, kde môžete meniť niektoré zobrazenia. Neurazí – nenadchne.

Kabína ZR-V sa pýši aj dobrou priestornosťou na predných aj zadných sedačkách. Predné sedačky sú veľmi dobre tvarované a aj napriek absencii nastavenia bedrovej opierky, sa mi v nich sedelo pohodlne aj na dlhších trasách. Trochu horšie je to však s prepravou batožiny. ZR-V nemá praktické zadné sedadlá Honda Magic Seats a konštruktéri trochu uprednostnili priestor pre posádku pred priestorom pre batožinu.

Je zaujímavé, že v tomto modeli nie sú k dispozícii práve „magické zadné sedadlá“, ktoré Honda umiestnila do radu iných svojich vozidiel. Tie zásadným spôsobom zvyšujú variabilitu nákladového priestoru, pretože je pri nich možné napríklad sedák vyklopiť nahor.

Takže aj keď sa na zadné sedadlá pohodlne usadia dve dospelé osoby, o deťoch nehovoriac, tak kufor má objem iba 380 litrov, plus ďalších 10 litrov v schránke pod podlahou, čo nie je veľkosť, ktorá by vám umožnila s pokojným svedomím pomýšľať na zbalenie celej rodiny na dovolenku. Civic paradoxne ponúkne batožinových litrov až 404. Pozitívne ale je, že po sklopení operadiel zadných sedadiel vzniká rovná plocha a 1322 litrov priestoru.

Naopak výbava vozidla je už od základu špičková. Už v základnej výbave Elegance disponuje Honda ZR-V napríklad bezkľúčovým odomykaním a štartovaním, multimediálnym systémom s navigáciou, duálnou automatickou klimatizáciou, parkovacími senzormi, zadnou kamerou, LED svetlometmi či pokročilým systémom podpory riadenia Honda Sensing. Testovaná výbava Sport potom pridáva už spomínané čierne detaily, bezdrôtové dobíjanie telefónu, elektrické veko kufra či zatmavené sklá. Škoda len, že v tejto výbave nie je vyhrievanie volantu, ktoré by sa v zime viac než hodilo.

Odporúčaný článok:  Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 8AT - Leví kráľ dizajnu

Verzie Sport a Advance majú navyše dvojitý výfuk, ktorý je zakončený lešteným chrómovým rámčekom s vysokým leskom a stredovým modrošedým lemom, ktorý dodáva zadnej časti vozidla ďalšiu hĺbku a unikátny vzhľad.

Technicky je Honda ZR-V zhodná Civicom a o pohon sa teda stará výhradne hybridné ústrojenstvo, ktoré sa skladá z dvojlitrového štvorvalca (ktorý dosahuje špičkovú tepelnú účinnosť až 41 %), elektromotora, generátora, lítium-iónovej batérie s kapacitou 1,05kWh a prevodovky e-CVT s fixným prevodom. Aj v ZR-V má toto riešenie systémový výkon 135 kW (184k), solídny krútiaci moment 315Nm a tri odlišné režimy fungovania. Buď je hnací elektromotor napájaný priamo z batérie, alebo spaľovací motor dodáva energiu do generátora, ktorý ju opäť pošle do elektromotora, alebo blokovací mechanizmus spojky vytvorí priame prepojenie medzi benzínovým motorom a kolesami.

Hondu ZR-V teda ženie vpred predovšetkým elektromotor a benzínový motor sa priamo zapája len vo vyšších rýchlostiach. Vďaka tomu, že prím tu hrá elektromotor, je jazda neuveriteľne plynulá a reakcie na plynový pedál sú takmer okamžité. Hybridný systém je navyše mimoriadne úsporný – dlhodobá priemerná spotreba sa aj pri svižnejšom jazdení bude držať okolo 6 l na 100 km. Pri šetrnejšom zaobchádzaní v režime ECO a pri pohybe mimo diaľnice sa môžete priblížiť aj štyrom litrom, čo znamená, že vám 57-litrová nádrž vystačí aj na tisíc kilometrov dojazdu.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod je otázkou 7,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 173 km/hod a hybridné ústrojenstvo má dostatok síl aj na diaľnici či v prudkom kopci na okreske, vďaka výkonnému elektromotoru. Normálnosť, ako keby spaľovacieho motora, jazde dodávajú virtuálne rýchlostné stupne, ktoré vcelku vydarene maskujú neprirodzené vytáčanie motora pri prudšom zrýchľovaní. Trochu tu chýba ešte zopár koní navyše, nakoľko ZR-V je predsa len o dosť ťažšie auto ako Civic. Celkovo však hodnotím hybridný systém od Hondy veľmi kladne a patrí podľa mňa medzi tie vôbec najlepšie na dnešnom trhu.

Odporúčaný článok:  Hyundai Bayon 1.2MPi Family- Ako stvorený pre každého

Napriek tomu, že ZR-V samozrejme nie je tak obratné ako nižší Civic, nové SUV tiež veľmi ochotne mení smer, dobre tlmí a skvele komunikuje s vodičom. Honda sa môže pochváliť aj presným a komunikatívnym riadením a veľmi dobre dávkovateľnými brzdami, ktoré aj napriek primárnej rekuperácii zaberajú veľmi plynulo. To čo s týmto SUV dokážete vykúzliť na okreskách, nechá nejedno načipované TDi v zahanbení. ZR-V, tak ako aj Civic, opäť ukazuje, že ani elektrifikácia nie je prekážkou pre zážitok za volantom bežného vozidla.

Čo sa ceny týka, tak japonská novinka začína vo výbave Elegance na 39.990 €, za testovanú verziu Sport dáte od 41.790€ a vrcholná verzia Advance, ktorá pridá napríklad adaptívne predné svetlomety a panoramatická otvárateľnú strechu a 12 reproduktorovú audiosústavu Bose, kúpite od 43.990€. Či je to veľa alebo akurát, musíte posúdiť sami. Nakoniec konkurencia na trhu je veľká a cenovo nie je ZR-V ani zďaleka úplne na vrchole.

Honda ZR-V je vlastne, pre Hondu tak typicky príjemne fungujúce SUV, ktorému ani nie je veľmi čo vytknúť. Má kvalitný a úsporný hybridný systém, skvelé jazdné vlastnosti a pekný interiér. Snáď len ten menší batožinový priestor a neprítomnosť Magic Seats môže niekomu chýbať.

Technické špecifikácie:

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →