Nový Mitsubishi Eclipse Cross v plug-in hybridnom prevedení príde aj k nám

Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation uvádza na japonský trh model Eclipse Cross v plug-in hybridnom prevedení (PHEV) a taktiež modernizovaný variant s klasickým benzínovým motorom. Nový prepracovaný model bude druhým plug-in hybridným zástupcom v modelovej ponuke Mitsubishi, potvrdzujúcim zasadenie automobilky o technológie PHEV, sprevádzané aj príslušnými investíciami.

Eclipse Cross je crossover-SUV s jedinečným štylistickým stvárnením a dynamickými jazdnými schopnosťami. Na trh bol uvedený v roku 2017 pri príležitosti stého výročia založenia automobilky Mitsubishi Motors a pýšil sa štýlovými tvarmi kupé a dobrou jazdnou dynamikou. Po prepracovaní sa dynamické vlastnosti SUV posúvajú na novú úroveň, zatiaľ čo vozidlo ako také získalo uhladenejšie tvary. Mitsubishi vôbec po prvý krát predstavuje nový variant PHEV so systémom pohonu 4WD s dvojicou elektromotorov, prevzatým z modelu Outlander PHEV, ktorý je najpredávanejším modelom typu PHEV na svete.

Predbežné objednávky na nový ECLIPSE CROSS začala spoločnosť MMC v Japonsku prijímať od polovice októbra a teraz zdvojnásobila pôvodné predajné ciele po tom, čo sa počas šiestich týždňov predalo 2 000 vozidiel.

Predĺžená karoséria upravená podľa dizajnovej koncepcie „Daring Grace“ zaujme prepracovanou prednou aj zadnou časťou s elegantným a vycibreným vzhľadom, rovnako tak ako vylepšenou dynamikou SUV pri pohľade spredu aj zozadu. V prednej časti vozidla je možné vidieť ďalšie vývojové varianty dynamického štítu (Dynamic Shield), vyjadrujúce dynamické jazdné schopnosti SUV aj schopnosť bezpečne ochrániť všetkých na palube. Dizajn prednej časti završuje modernizované usporiadanie svetiel s ostrejším športovým vzhľadom. Charakter SUV potvrdzujú ochranné kryty pod predným aj zadným nárazníkom.

Elegantný a súčasne športový vzhľad je typický aj pre zadnú časť vozidla. Dvojité delené zadné sklo z predchádzajúceho modelu návrhári zjednodušili na jednodielne sklo v prospech elegantného štylistického stvárnenia, pôvabnejšej podoby a lepšieho výhľadu smerom dozadu. Pre Eclipse Cross charakteristické zadné svetlá s trojrozmerným efektom sú teraz o niečo vyššie, a teda aj nápadnejšie a zároveň viditeľnejšie z väčšej diaľky. Z robustných panelov karosérie a nárazníkov srší pevnosť a sila. Spojením so šesťuholníkovým motívom, pripomínajúcim náhradné koleso na zadnej časti vozidla, je vyjadrená odolnosť SUV a schopnosť zvládať všetky nástrahy vozovky.

Odporúčaný článok:  Mazda2 Hybrid - Sobáš z rozumu

Vo vnútri kabíny sa vo vyšších výbavách objavuje nový čierny interiér so sedadlami čalúnenými kombináciou reliéfneho materiálu na báze velúru a umelej kože. Výrobca ďalej v prípade koženého čalúnenia ponúka okrem tradičnej čiernej aj svetlo šedé prevedenie. S farbou čalúnenia kvalitného interiéru v športovom duchu sú zladené aj výplne dverí.

Špecifický rad žiarivých farieb „Diamond“ od MMC zahŕňa dva varianty lakovania karosérie – červenú Diamond a po novom aj bielu Diamond. Odtieň karosérie v druhom prípade vyžaruje biely perleťový lesk s jemným nádychom kovu naznačujúcim vitalitu, ako aj očarujúcu a vyzretú eleganciu.

Nový Eclipse Cross prevzal z modelu Outlander PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicou elektromotorov. Použitá architektúra zahŕňa jeden predný a jeden zadný výkonný elektromotor, veľkokapacitnú batériu sústavy pohonu a spaľovací motor 2,4 litra MIVEC, čím zabezpečuje rýchle, tiché a zároveň dynamické zrýchľovanie, ktoré je pre elektromobily typické.

Batéria sústavy pohonu s kapacitou 13,8 kWh umožňuje čisto elektrický dojazd 57,3 km (podľa WLTP), a tak by k väčšine jázd v rámci každodenného dochádzania mala postačovať elektrina.

K dispozícii sú tri jazdné režimy:

  • v režime EV slúžia na pohon vozidla elektromotory, čerpajúce elektrickú energiu z batérie sústavy pohonu
  • sériový hybridný režim využíva zážihový motor na generovanie elektriny pre elektromotory, ktoré poháňajú vozidlo
  • paralelný hybridný režim zase využíva zážihový motor priamo na pohon vozidla za asistencie elektromotorov. Vďaka automatickému prepínaniu medzi týmito režimami v závislosti na jazdných podmienkach si môže vodič vychutnávať radosť z elektrického pohonu v najrôznejších prostrediach.
Odporúčaný článok:  Peugeot a Total vyvíjajú "Le Mans Hypercar"

Palubná zásuvka s výkonom až 1500 W môže napájať elektronické zariadenia a spotrebiče pri pobyte vonku a poslúži taktiež ako spoľahlivý zdroj elektrickej energie v núdzových situáciách. Vozidlo môže plniť úlohu akumulátora poháňajúceho celú domácnosť za pomoci uloženej elektriny – zariadenia typu V2H5 sa tu pripájajú k portu pre rýchlonabíjanie. Keďže si vozidlo dokáže vyrábať elektrinu samo, po úplnom nabití a natankovaní môže bežnej domácnosti zabezpečiť dostatok energie až po dobu 10 dní.

Vďaka vysokej tuhosti karosérie a optimalizácii zavesenia predných aj zadných kolies sa ešte zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), čo sa odrazilo v lepšom jazdnom správaní v súlade so zámermi vodiča a v prospech pohodlnejšej a tichšej jazdy.

Prevedenie PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonom 4WD na báze dvoch elektromotorov so schopnosťou ľubovoľne rozdeľovať hnaciu silu medzi predným a zadným elektromotorom bez strát v prevodovom ústrojenstve. Systém podporuje mimoriadnu úroveň kontroly riadenia, zatáčania aj brzdenia, kedy využíva agilnú odozvu – pre elektromobil charakteristickú. Konštruktéri modelu Eclipse Cross ďalej optimalizovali rozloženie hmotnosti medzi nápravami a znížili ťažisko vozidla umiestnením vysokokapacitnej batérie sústavy pohonu pod podlahou približne uprostred vozidla. Výsledkom úprav je ešte pohodlnejšia jazda s príkladnou stabilitou riadenia.

Benzínové prevedenie je vybavené systémom S-AWC s integrovanou aktívnou kontrolou stáčania vozidla okolo zvislej osi (AYC) pre úpravu brzdnej sily medzi kolesami na ľavej a pravej strane v prospech precízneho zatáčania; ďalej je tu systém ABS a aktívne riadenie stability (ASC) pre reguláciu brzdnej sily v rámci elektronicky riadeného pohonu 4WD pre optimálne rozdeľovanie hnacej sily medzi predné a zadné kolesá. Vďaka integrovanému riadeniu uvedených systémov je zabezpečené mimoriadne stabilné správanie vozidla plne v súlade so zámermi vodiča. To v spojení s optimálne nastaveným systémom odpruženia prepožičiava modelu ECLIPSE CROSS vysokú mieru stability a precízne jazdné správanie pre každodenné používanie, ako aj lepšiu ovládateľnosť na klzkých cestách.

Odporúčaný článok:  Mazda2 Skyactiv-G 90 AT - Ohnivá atmosféra

Pre majiteľov ECLIPSE CROSS sú pripravené rôzne jazdné režimy v závislosti od stavu vozovky a jazdných podmienok.

  • Režim Normal prináša prirodzené nastavenie riadenia a stabilitu pre najrôznejšie jazdné situácie.
  • Režim Snow usiluje o stabilitu pohybu vozidla na klzkých povrchoch, ako sú napr. zasnežené cesty.
  • Režim Gravel je zárukou vynikajúcej ovládateľnosti a stability na nespevnených povrchoch.
  • ECLIPSE CROSS vo verzii PHEV taktiež disponuje režimom Tarmac pre ešte lepšie schopnosti a stabilitu v zákrutách, najmä na suchých spevnených povrchoch pre radosť z riadenia so zvýšeným pocitom bezpečia.

Prémiový systém ozvučenia MPSS (Mitsubishi Power Sound System), ktorý MISUBISHI MOTORS navrhlo špeciálne pre ECLIPSE CROSS, zahŕňa osem reproduktorov vysokej kvality vrátane špecifického odladenia a rozmiestnenia s ohľadom na tvary vozidla. Predné reproduktory s kužeľovou ozvučnicou zo sklených vlákien s povrchovou úpravou pomocou vákuovo naparovaného hliníka, predné stredopásmové tweetery s kužeľovou ozvučnicou z uhlíkových vlákien, resp. koaxiálne dvojcestné reproduktory v zadných dverách v kombinácii s výškovými reproduktormi sprostredkujú dokonalý akustický zážitok.

Nový systém navigácie SDA (Smarthone Link Display Audio) s podporou pripojenia inteligentných telefónov ponúka praktické funkcie vrátane navigovania prostredníctvom vstavaných máp a podpory dopravných informácií VICS. Súčasťou základnej výbavy všetkých prevedení je technológia Apple CarPlay – múdrejší a bezpečnejší spôsob, ako používať zariadenie iPhone počas šoférovania. Pre všetky prevedenia je taktiež k dispozícii technológia Android AUTOTM – jednoduchší spôsob, ako používať aplikácie zo zariadenia Android na cestách. Palubný displej infotainmentu sa zväčšil na 8″ v prospech lepšej čitateľnosti aj ľahšieho ovládania.

Na slovenský trh sa nový ECLIPSE CROSS dostane začiatkom apríla 2021.

https://youtu.be/n5mx6aBhfxY
Zdroj: TS Mitsubishi Slovensko
Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →