Renault Express Van – V jednoduchosti je úžitok

Renault Express Van je nová malá dodávka, ktorá má v koncernovej ponuke prevziať úlohu úžitkovej verzie Dacie Dokker, ktorá už nie je v ponuke a po ktorej všetky malé a veľké firmy smútili. Novinku sme vyskúšali s najsilnejším naftovým motorom dCi 95. Dacia Dokker bola veľmi obľúbená malá dodávka, a to predovšetkým vďaka skvelému pomeru cena a úžitková hodnota. Navyše nevyzerala vôbec zle a lacno, nakoľko značka Dacia ide kvalitou míľovými krokmi dopredu. Napriek tomu sa Dokker svojho nástupcu nedočkal a jeho rolu práve preberá Renault Express.

Express tejto kategórii ponúka hneď dve varianty patriace do segmentu malých dodávok. Z Kangoo urobil Renault takú lepšiu a luxusnejšiu verziu, ktorá môže konkurovať novému VW Caddy či dodávkam od koncernu Stellantis. Aj preto Kangoo dostalo najmodernejšiu podvozkovú platformu CMF, všetky možné asistenčné systémy a možnosť unikátneho riešenia Open Sezame bez pravého B stĺpika. Naproti tomu Express, ponúkaný iba v úžitkovej verzii Van a v krátkom variante, vyšiel na upravenej platforme práve spomínanej Dacie Dokker.

Na prvý pohľad dáva Express jasne najavo svoju príslušnosť k značke Renault. Predovšetkým novou maskou, ktorá sa v rámci možností a s ohľadom na výrobnú jednoduchosť, priblížila aktuálnej tvári značky. Zmieriť sa musíte s čiernymi nárazníkmi aj zrkadlami, lakované diely totiž ani nie sú v ponuke. Na druhej strane v tejto kategórii to ani nie je príliš žiadané. Napriek tomu v kombinácii so striebornou metalízou vyzerá nový Express veľmi dobre. Hliníkové kolesá tu nehľadajte, kúpite ich však za príplatok ale iba k benzínovému motoru.

Odporúčaný článok:  Mazda CX-60 e-SkyActiv D254 - Šesťvalec! Zadokolka! Nafta!

Veľa dobre vyzerá Express aj vo vnútri, a to predovšetkým vďaka úplne novej prístrojovej doske. Tá je síce výhradne z tvrdých plastov, vyzerá však moderne a nemám k nej výhrady ani z hľadiska ergonómie a dostatku odkladacích miest. Uzatvárateľná priehradka je nad kaplnkou prístrojov, pred spolujazdcom (až v druhej výbave Cool) a dá sa do nej „pricvaknúť“ mobilný telefón, ktorý viete použiť ako navigáciu. Nad slnečnými clonami je klasická polička a taktiež dvere majú dostatočne veľké kapsy na nápoje a drobnosti.

Navigácia so stredne veľkým displejom a konektivitou Apple CarPlay aj AndroidAuto je vždy len za príplatok. Zatiaľ čo vodič má okolo seba dosť miesta, spolujazdec je mierne utláčaný. Pokiaľ by si pasažieri chceli trochu viac skloniť operadlo, tak nastane problém, pretože to nedovolí plechová prepážka. Jedinou možnosťou je posunutie sedadla dopredu, nohy ale potom narážajú na prístrojovku.

Odporúčaný článok:  SsangYong REXTON - stará škola SUV

Nákladový priestor sa ponúka výhradne v jednom dĺžkovom variante a ponúkne slušných 3,3 kubických metrov objemu. Prístup do neho zozadu zaisťujú asymetricky delené krídlové dvere, vpravo sú z boku posuvné. Manipulácia s nimi je veľmi jednoduchá, čo je dôležité pri každodennom používaní. Vo dverách sú vrecká, no ich zmysel tu tak trochu uniká (možno na nejaké náhradné žiarovky a podobne).

Express s motorom dCi uvezie podľa výbavy 656 až 698 kg a brzdený príves dokonca až do 1200kg. Dĺžka nákladového priestoru je takmer dva metre (1915 mm), maximálna šírka 1416 mm, resp. 1170 mm medzi podbehmi. Výška je obvyklých 1246 mm. V základe dostanete na boku úplne holé plechy, podlaha je však veľmi dobre oplastovaná. Pokiaľ by ste chceli drevený obklad, či ochranu bokov, musíte si samozrejme priplatiť. Na podlahe je šesť kotevných prvkov a na bokoch ďalšie dva. Vnútri je len jedna relatívne slabá lampička, LED osvetlenie je taktiež za príplatok.

Express je v základnej verzii ponúkaný so zážihovým štvorvalcom TCe so 100k výkonu a dvoma verziami naftovej 1.5ky so 75 resp. 95k, ktorú sme mali pod kapotou. Je to presne to dCi-čko, ktoré si pamätáme z minulosti. Tiché, relatívne dynamické a pružné, ale hlavne mimoriadne úsporné. Aj so zaťažením totiž jazdí na hranici 6 litrov / 100km. Tento motor je však najdrahšou alternatívou, takže väčší podiel zrejme budú mať benzínové a slabšie naftové verzie. Napriek tomu, že Express vychádza technicky z Dokkeru, na podvozku sa evidentne zapracovalo a je teraz výrazne kultivovanejší. Po ceste Express Van neposkakuje dokonca ani prázdny, nieto ešte naložený.

Odporúčaný článok:  SsangYong MUSSO Grand - luxus na prácu

Dokker od Dacie bol vo svojej dobe cenová bomba. Renault Express začína tiež na veľmi dobrej cenovke 12 460 € vo výbave Business, naftové motory začínajú s 1000€ príplatkom. Nami testovaná najsilnejšia verzia vo vyššej výbave Cool bola za slušných 14 760 € + príplatky za 8“ displej s navigáciou a niečo navyše. Komplexnosť cenníka a množstvo príplatkových vecí je tu naozaj veľmi veľká a určite si viete nakonfigurovať Expres priamo na mieru.

Renault Express Van je jednoduchá, spoľahlivá a reprezentačne vyzerajúca malá dodávka na každodenný pracovný život. Verím, že ich bude vídať na cestách veľa, nakoľko cenovo aj technicky na momentálnom trhu nemá veľkú konkurenciu…

Celú galériu fotiek nájdete tu: Renault Express Van

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →