MG5 Electric Excite – Kombík elektrickej doby

Elektrické MG5 Electric nemá na našom trhu prakticky žiadnu konkurenciu. Ak si odmyslíme Peugeot E308SW, ktorý však na náš trh ešte len príde, tak ide o celkom unikátny kombík. Pozrime sa teda nat to, akú má reálnu spotrebu a dojazd a aj na to, čo nás na tomto aute veľmi príjemne prekvapilo…

Značka MG vstúpila na Slovenský trh relatívne nedávno, no veľmi rýchlo si tu ale vybudovala silné postavenie, a to predovšetkým vďaka kompaktným SUV modelom ZS a HS, ktoré priniesla značka do európy s miernym oneskorením. Pri modeli MG5 sa tiež nejedná o žiadnu horúcu novinku, pretože jeho technika je staršia ako tá v modeli MG4, ktorý značka na našom trhu uviedla ešte skôr.

Vozidlo bolo prvýkrát predstavené už v roku 2017, pričom na čínskom (domácom) trhu je dostupný pod označením Roewe Ei5.Značka Roewe totiž rovnako ako MG patrí pod krídla čínskeho koncernu SAIC Motor. Pod označením MG5 EV bolo vozidlo predstavené v roku 2020 a v roku 2021 potom prešiel modernizáciou, pričom na Slovenský trh vstúpil už s touto faceliftovou tvárou. A vyzerá stále k svetu…

Uzavretú prednú masku, ktorá celkom jasne prezrádza elektrický pohon, lemujú po bokoch relatívne úzke LED svetlomety, ktoré síce nemajú funkciu vyrezávania premávky, no svietia nadpriemerne dobre ako v stretávacom, tak v diaľkovom režime. Ten je navyše automatický, aj keď by možno mohol mať bystrejšie reakcie v zákrutách.

Uprostred predného nárazníka sú dvierka nabíjacej zásuvky a po stranách vidíme len naznačené nasávacie otvory. Prednú kapotu zdobí decentné logo MG a pod ňou sa nachádza obrovský kus plastu, ktorý zakrýva celý elektrický pohon a kabeláž. Zostali len nutné otvory na dolievanie kvapalín a kontrolu 12V batérie. Ak by však zákazník chcel, vie si priplatiť za takzvaný „frunk“ s úložným priestorom aspoň na nabíjacie káble.

Z profilu zaujme neobvykle vysoká stavba, ktorá evokuje terénnejšie schopnosti. Opak je však pravdou a má to jednoduché vysvetlenie. MG5 sa totiž v iných kútoch sveta predáva aj s čisto spaľovacími motormi. Na prestavbu spaľovacieho vozidla na elektromobil tak bolo evidentne nutné v podlahe uvoľniť trochu miesta na baterku a tak sa podvozok jednoducho pridvihol. Batéria však svetlú výšku nezvýšila a tak mierne trčí pod vozidlom.

Odporúčaný článok:  Peugeot 508SW 1.6 Plug-in Hybrid 225k - Hybridne a rýchlo

Odhliadnuc od tohto, MG5 Electric pôsobí ako elegantný kombík s jednoduchou bočnou linkou a decentným dizajnom. Okná a kľučky lemujú chrómované rámčeky, podbehy vypĺňajú „iba“ 16-palcové zliatinové kolesá a na streche sú praktické pozdĺžne nosiče. Dizajn starej školy, no niekoho práve toto poteší.

Sympaticky decentná je tiež zadná časť s LED združenými svetlami a spojlerom predlžujúcim líniu strechy.
Dolu nehľadajme žiadnu koncovku výfuku a tak tu dostali miesto odrazové svetlá a akýsi náznak difúzoru. Karosériu testovaného vozidla zdobila krásna červená metalíza Diamond Red, za ktorú sa pripláca 600€. Bez príplatku je klasicky štandardná biela.

Na klasickú koncepciu ukazuje MG5 aj v interiéri. Zatiaľ čo MG4 má minimalistický a viac futuristický dizajn, tu máme klasickú koncepciu interiéru. To znamená možno až príliš veľký stredový tunel a klasickú kaplnku na prístroje, hoci v tej je digitálny kokpit. Nie sú to teda klasické analógové prístroje, no koncepcia je klasická – v strede väčší displej a po bokoch segmentové číslice a stupnice. Neurazí, funkcií a informáciíí ponúka viac ako dosť, no nastavenie intenzity osvetlenia by si zaslúžilo vylepšiť. Aj pri najnižšom jase displej stále svieti viac ako by bolo potrebné.

Čo sa týka samotného prevedenia interiéru, je vidieť, že sa tu trochu šetrilo na materiáloch. To je samozrejme pri elektromobile v tejto cenovej kategórii pochopiteľné a sú tu teda väčšinou použité tvrdšie plasty. No tie sú na miestach, kde sa ich bežný používateľ nedotýka a tam, kde sa dotýkame, sú väčšinou použité buď mäkčené plasty, alebo eko-koža.

K samotným sedadlám nemáme žiadne výtky, tie sú celkovo pohodlné, majú príjemné polstrovanie, slušné bočné vedenie a aj napriek absencii bedrovej opierky sa v nich pohodlne sedí aj dlhšiu dobu. Zadná lavica má síce celkom vysoko ukotvený sedák, no napriek tomu plne nepodopiera celé stehná a problém tak budú mať skôr vyšší jedinci. Pri výške 186 cm som si ale zvládol pohodlne sadnúť sám za seba. Vzadu si potom síce nemôžem úplne strčiť nohy pod prednú sedačku. Teda aspoň keď ju mám tak nízko, ako mi to vpredu vyhovuje.

Odporúčaný článok:  Hyundai IONIQ 6, 239 kW, 4x4, Premium - Aerodynamiku má v malíčku

Batožinovému priestoru chýba elektronické otváranie, takže je potrebné ho otvárať manuálne. Celých 479 litrov možno považovať za štandardnú hodnotu, práve pri podobne veľkých kombíkoch s alternatívnym pohonom. Zároveň vyzerá ako celkom dobre využiteľný, pretože má pravidelný tvar. Má však tiež trochu vyššiu nákladaciu hranu, takže niektoré ťažšie veci sa doň budú horšie posúvať.

Stredová konzola disponuje úložnými priestormi v dvoch úrovniach a zaujme tiež modrou farbou vytvorená linka vo dverách a palubnej doske, pripomínajúca ambientné osvetlenie. Len škoda, že sa niekomu z dizajnového tímu tak páčili lesklé čierne plasty, ktoré fungujú ako magnet na prach a odtlačky.

Infotainment je tu takmer rovnaký ako v prípade MG4 a rovnako vyzerá aj stredový displej s uhlopriečkou 10,25″ iSmart Lite, ktorý má príjemnú grafiku a aj niekoľko fyzických tlačidiel pre rýchly prístup a nastavenie hlasitosti.

Jedna vec ma ale prekvapila, a to nie príjemne – v tomto aute totiž chýba automatická klimatizácia. Je tu iba manuálna, podobne ako je tomu v modeli MG ZS. Škoda, pretože nájsť tú správnu teplotu a intenzitu fúkania je pri tejto digitálnej klíme takmer nadľudský výkon. Fúkanie na okno sa nedá kombinovať s fúkaním cez stredové výduchy a fúkanie na nohy má výduchy úplne nevhodne – priamo na kotníky, ktoré už po pár kilometroch budú odmŕzať.

V stredovej konzole nájdeme otočný volič „prevodovky“ – teda vlastne volič pre jazdu vpred alebo vzad. Nad ním sú ale ešte dve páčky, kde tá ľavá mení jazdný režim a pravá upravuje intenzitu rekuperácie, označovanú ako KERS. Inšpirácia F1 je tu zjavná… 🙂

O pohon MG5 Electric sa stará trojfázový synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi rotora a „vlásenkovým“ vinutím cievok statora v ôsmich vrstvách, ktoré zvyšuje účinnosť až o 30% v porovnaní s konvenčnými elektromotormi. MG oficiálne uvádza účinnosť až 97,5 % a maximálne otáčky dosahujú 15 000ot./min. K dispozícii je v dvoch výkonových variantoch, má uctyhodný krútiaci moment 280Nm a elektrický kombík s ním zrýchli na stovku za slušných 8,3 sekundy. Najvyššia rýchlosť je až 185 km/hod.

Základná výbava Emotion ponúka batériu s kapacitou 50,3 kWh a má výkon 130 kW (177 koní). Testovaná verzia Excite potom síce dostala batériu s vyššou kapacitou 61,1 kWh, tá však napája rovnaký elektromotor naladený na nižší výkon 115 kW (156 koní). Svoj elán MG5 Electric nestráca ani pri pružnom zrýchlení, kedy je cítiť prednosti elektromotora a ani predbiehanie tak nie je adrenalínovým športom.

Odporúčaný článok:  Peugeot 308SW 1.6 Hybrid 225k e-EAT8 GT - Opäť elektrinou nadopovaný lev

Čo sa týka spotreby, tak tu MG5 Electric vôbec nesklamalo, za čo vďačí aj svojej karosérii. Väčšina elektromobilov je totiž SUV a vyššej stavby a tu práve benefituje MG5 z karosérie kombi. Podotknem, že pri takmer polovici jázd, v rámci testovacieho týždňa, bolo auto obsadené 4-5 cestujúcimi a nevynechávali sme ani diaľnice. Celkový priemer po najazdení takmer 800km sa ustálil na hodnote 15,8kWh/100km. Pri používaní klimatizácie a absencii tepelného čerpadla je to úplne v poriadku. V zimnom období sa spotreba zrejme s kúrením vyšplhá na hodnoty okolo 20kWh/100km, no taktiež je to veľmi dobrý priemer vo svete EV.

Palubná nabíjačka má výkon 11 kW, takže pri Wallboxe budete nabíjať z 10 na 100 percent zhruba 5,4 hodiny. Rýchlonabíjanie striedavým prúdom je možné pri maximálnom výkone 87 kW, vďaka čomu by nabitie z 10 na 80 percent malo trvať 35 minút. Batériu je navyše možné prostredníctvom infotainmentu predhriať, čo by malo proces urýchliť. MG5 Electric tiež umožňuje nastaviť si limit pre nabíjanie batérie do 80%, čím sa šetrí jej životnosť.

Čo sa týka jazdných vlastností v zákrutách, tak v MG5 Electric je cítiť mäkšie naladenie, ktoré je skôr komfortnejšie, čo znamená, že ani v zákrutách jazdné vlastnosti nemožno rozhodne označiť za športové. V prípade tohto auta to ale vôbec nie je na škodu, pretože na normálnu pokojnú jazdu je to úplne ideálne.

MG5 Electric je na poli elektrických vozidiel zaujímavým úkazom. Je to pomerne priestranné kombi s bohatou výbavou a množstvom zaujímavých funkcií, vrátane možnosti napájať externé zariadenia prostredníctvom funkcie V2L. Rovnako ako pri iných modeloch značky, sa aj tu zákazník môže spoľahnúť na sedemročnú záruku a asistenčné služby. Cena testovaného vozidla na hranici 38.000€ síce stavia MG5 proti ťažkej konkurencii kombíkov so spaľovacími motormi, no vo svete elektrických vozidiel je to viac než dobrá ponuka.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →