MG ZS 1.0TGi Exclusive 6AT – Predsudky stranou, eurá tiež

Opäť tu máme po čase na test základný model značky MG, v najvyššej možnej konfigurácii a s automatickou prevodovkou. V západnej Európe sa už modely MG predávajú niekoľko rokov a k nám značku pôvodne priviezol dovozca Mitsubishi a dnes už má značka MG vlastného importéra pre Slovenský trh. Tieto vozidlá zaobstaráte aktuálne u trinástich predajcov naprieč celou republikou.

Kompaktný crossover MG ZS mieri svojou koncepciou napríklad proti mestským SUV ako Nissan Juke, Mazda CX-3, Peugeot 2008, Renault Captur, či takej Škode Kamiq. Minimálne cenou ich však všetky pošle do kúta. Poďme sa však pozrieť, či aj ostatnými vlastnosťami…

MG ZS dizajnovo pripomína veľa áut a vlastne je to jedno, pretože dnes urobiť niečo úplne originálne už prakticky nejde. Dizajn je teda prvoplánovo zameraný na známe a moderné tvary a za svoj zovňajšok sa teda rozhodne nemusí hanbiť. Ako celok dizajn funguje veľmi dobre a obzvlášť pekné je MG ZS vo farbe, ktorú sme mali na testovanom vozidle.

Hneď po prvom zasadnutí do ZSka musím uznať, že tu sa napriek pôvodu absolútne nešetrilo. Interiér ide s dobou a jednoduché tvary pôsobia celkom honosne a príjemne. Zasadnutie na miesto vodiča môže najskôr trochu sklamať, pretože volant je možné nastaviť iba výškovo. V dôsledku to ale vôbec neprekážalo, dobrú polohu som si aj s výškou 186cm našiel pomerne rýchlo.

Ďalšie mierne rozladenie priniesol hlavný displej infotainmentu, ktorý extrémne náchylný na otlačky prstov a nereaguje na dotyk tak dobre ako jeho drahší konkurenti. Navyše jeho grafika je veľmi strohá a pre niektoré funkcie, ako napríklad vnútornú cirkuláciu vzduchu, musíte klikať hneď niekoľkokrát.

Ovládanie rozhrania infotainmentu je tiež zvláštne, nakoľko chýba tlačidlo ktoré by vás v menu vrátilo späť. Takto je nutné odchod z nejakého podmenu ukončovať stlačením fyzického ovládača „domov“, ktoré vás vráti do základnej ponuky. Parkovacie kamery, vrátane 360-stupňového rozhľadu, majú slabšie rozlíšenie, no sú použiteľné a za to patrí pochvala.

Odporúčaný článok:  Opel Mokka 1.2 - Štýlovka po nemecky

Klimatizácia je, navzdory nastavovaniu cez dispej, iba manuálna a operuje len so stupnicou chlad-teplo a automatické udržiavanie teploty tu tedachýba. Automatickú klimatizáciu nedostanete ani v tejto najvyššej verzii Exclusive a má ju až model HS. Do štandardnej výbavy ZS však paradoxne patrí aj pomocník na schádzanie prudkých svahov a jeho tlačidlo nájdete za radiacou pákou, rovnako ako tlačidlo na vypínanie systému stop-štart.

Tiež na kombinovanej digitálnej prístrojovke by som radšej videl klasické ručičky, než pomerne malé digitálne číslice a rôzne zakrivené stupnice. Človek si však zvykne a v konečnom dôsledku je to celkom prehľadné. Navyše MG v tejto kategórii ponúka napríklad monitorovanie stavu 12V batérie, nezávislé monitorovanie tlaku v pneumatikách, či takú funkciu ako zobrazenie teplôt jednotlivých kolies.

Na predných aj zadných sedadlách nájdete dostatok priestoru. Použité materiály prevyšujú svojím prevedením aj kvalitou hociktorých lepších európskych konkurentov. Na zadných sedadlách však chýbalo osvetlenie, rovnako tak ho nenájdete ani v priehradke spolujazdca. Sedadlá sú veľmi mäkko čalúnené, pohodlné a nie je problém ani po dlhšej jazde.

Batožinový priestor poskytne 448 litrov, čo je v tejto triede úplne dostačujúca hodnota a tiež dobré tvarovanie. Nechýba tu dvojitá podlaha, kde je miesto na plnohodnotné rezervné koleso, no chýba tu akýkoľvek háčikový/kotviaci program, takže tašky s nákupmi budú v zákrutách lietať hore-dolu. Tiež tu napríklad úplne chýba 12V zásuvka a nutné je počítať s tým, že nákladová hrana je vo výške 80 cm nad zemou. Naopak potešia sklopné delené operadlá zadných sedadiel, aj keď sú bez lakťovej opierky v strede.

Svetelná technika pozostáva v tejto výbave z Bi-LED svetlometov, ktoré svietia nadmieru výkonne, hlavne v diaľkovom režime, kde majú skutočne dlhý dosvit. Chýba im však funkcia automatického prepínania diaľkových svetiel a taktiež logika automatického svietenia cez deň je zvláštna. Po naštartovaní sa svetlá vždy automaticky zapnú a je nutné ich pootočením páčky svetiel prepnúť na denné svietenie.

Odporúčaný článok:  Mazda CX-60 e-SkyActiv D254 - Šesťvalec! Zadokolka! Nafta!

Testovaný preplňovaný trojvalec 1.0TGi je celkom zaujímavý motor. Poskytuje výkon 81kW (111k) a maximálny krútiaci moment 160Nm v rozmedzí 1800-4700 otáčok za minútu. Je treba vyzdvihnúť tichú prevádzku a to ako po naštartovaní, tak vo vyšších otáčkach. Rovnako netrpí žiadnymi nežiaducimi vibráciami, pretože sa jedná snáď o jediný litrový motor v tejto cenovej kategórii s vyvažovacím hriadeľom.

Trojvalec je spojený buď s manuálnou šesťrýchlostnou prevodovkou alebo, ako v našom prípade, so šesťstupňovou automatickou prevodovkou klasickej koncepcie z dielne značky Aisin. Štandardom pre obe dostupné motorizácie ZSka je vždy iba pohon prednej nápravy..

Použité turbo je pomerne malé, čo je cítiť v nízkych otáčkach, kedy motor na plyn reaguje len veľmi pozvoľne. Motor razantnejšie ožíva až nad cca. 2000 otáčok za minut, kde už je záťah rovnomerný. Naša spotreba paliva sa po 700 najazdených kilometroch ustálila na hodnote 7,2 l/ 100km, pričom pri troche snahy je možné jazdiť mimo mesta ľahko pod 7 litrami a rozhodne nebudete brzdou prevádzky. V meste, so zapnutým Štart/Stop, ktorý však nie je z tých najbystrejších, sa viete dostať aj niekde na hranicu 6,5 litra.

Horšie je to s jazdou po diaľnici. Pri rýchlostiach medzi 110-120km/hod. sa môžeme baviť o spotrebe okolo 7,5 litra, pri tempomatových 130km/hod. už v plnom obsadení aj ľahko nad 8 litrov. Vyššia stavba ZSko doslova brzdí a jazda napríklad 150km/hod. už nie je veľmi príjemná. Motor v diaľničnom tempe nemá dostatok sily, čo je vidieť aj na neustálom podraďovaní zo 6. na 5. rýchlostný stupeň, pri akomkoľvek miernom stúpaní a ťažká noha na plynovom pedáli len navýši spotrebu.

Odporúčaný článok:  Peugeot e-208 Allure Pack - Elektrická karkulka

Riadenie je pomerne ľahké, posilňovač si vodiči môže nastaviť niekde hlboko v menu a to dokonca až v troch úrovniach. Podvozok je jednoduchý bez akýchkoľvek možností nastavenia tuhosti tlmičov, no bol som milo prekvapený tým, ako sa tento crossover po Slovenských cestách pohybuje komfortne. Model ZS sa chová sebaisto a nie je napriek svojej vysokej stavbe náchylný ani na bočný vietor. Mäkko sa pohupuje a úplne uvoľnene pohlcuje diery a rôzne priečne nerovnosti.

V zákrutách sa síce ZSko viac nakláňa a celkovo dáva prednosť plynulému jazdnému štýlu, čo plne vystihuje poslanie menšieho rodinného SUV. Podvozok je navyše dobre odhlučnený, neozývajú sa z neho žiadne dunivé zvuky, kamienky ani búchanie. Tuhšie tlmiče sú skvelo utlmené v dorazoch, takže na zlom povrchu tiež vôbec nebúchajú.

S modelom MG ZS dostanete veľa pridanej hodnoty a skvelé auto, pri rozumných nákladoch na jeho obstaranie. Ponúka slušnú základnú a príplatkovú výbavu a veľmi solídne materiály aj dielenské spracovanie. Ak k tomu pripočítame komfortné jazdné vlastnosti a priestrannú kabínu, môže sa MG ZS stať horúcim favoritom pri výbere nového malého mestského crossoveru. Na druhú stranu je nutné počítať s malými nedostatkami ako sú citlivosť dotykového displeja, chýbajúce osvetlenie, manuálna klimatizácia alebo len výškovo nastaviteľný volant, ktoré sú ale vykúpené nižšou obstarávacou cenou.

MG ZS aktuálne kúpite už od 15.990€ v akcii, za výbavu Essential s atmosférickým štvorvalcom 1.5 DVVT a manuálnou prevodovkou. Za testovaný kúsok v najvyššej výbave Exclusive, ktorá ako jediná ponúka automatickú prevodovku dáte 21.010€ a za farbu dáte 600€ navyše. Priplatiť sa dá napríklad aj taký packet Style s elegantným velúrovým prevedením sedadiel z Alcantary, s červeným prešívaním a vyšitým monogramom MG ZS za 950€. Čo viac dodať? Skúste si porovnať ceny s konkurenciou…

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →