Nový Renault Trafic je stredná dodávka, ktorá konkuruje typu Ford Tourneo Custom a VW Transporter. Táto generácia bola prvýkrát uvedená na trh v roku 2014 a Renault tento model koncom minulého roka modernizoval. Stredne veľký Trafic sa tak v základe dočkal full-LED svetiel a novej motorizácie, či EDC prevodovky.
Renault je nielen kľúčovou značkou osobných automobilov na európskych trhoch ale má aj veľmi dobré postavenie na trhu medzi ľahkými úžitkovými vozidlami. Do roku 2017 bol dokonca najžiadanejšou značkou v tejto kategórii v Európe a do dnes stále drží prvú pozíciu v kategórii dodávok. Zmien je pri tejto modernizácii toľko, že výrobca hovorí o novej medzigenerácii.
Na prvý pohľad by sa to ani nemuselo zdať, pretože sa Trafic v rámci modernizácie po vzhľadovej stránke až toľko nezmenil. Čo už sa dá vymyslieť v prísne definovanej kategórii zameranej na maximálne využitie priestoru. Technických zmien je ale predsa len dosť.
Hneď zvonku zaujme osvetlenie. Trafic sa totiž dočkal full-LED svetlometov, ktoré sú dokonca súčasťou štandardnej výbavy, podobne ako u malého Clia. Podľa Renaultu poskytnú v prípade stretávacích svetiel o 35% väčšie pokrytie a u diaľkových dokonca o 50%. Dopĺňa ich nová maska chladiča, ktorá berie inšpiráciu v osobných modeloch Renault. K dispozícii sú hneď štyri karosárske varianty, s nákladným priestorom o objeme až 8,6 m3.
Tiež interiér zostal skoro rovnaký ako doteraz, vrátane sedadiel. Šedé plasty však konečne nahradili krajšie čierne a celkovo vyzerá interiér luxusnejšie a komfortnejšie ako tomu bolo doteraz. V edícii Spaceclass máme dokonca celokožené sedadlá v troch radoch. K dispozícii je vo vnútri až 90 litrov odkladacích priestorov. V závislosti na karosárske variante môžete prevážať predmety dlhé až 4,15 metra.
Na palube pojem priestor už vo verzii L1H1P2 naberá na význame. Sedadlá sú dostatočné priestranné, plne modulárne a otáčateľné, aby vám a vašim spolucestujúcim dokázali poskytnúť čo najväčšie pohodlie. Každé sedadlo má vlastné lakťové opierky či nastavenie sklonu. Čo sa týka batožiny, vďaka veľkorysému úložnému priestoru aj za tretím radom, nemusíte robiť žiadne kompromisy. Veľké presklenné plochy s posuvnými oknami vzadu, klimatizovaná a presvetlená kabína pomocou LED svetiel, úložné priestory, modularita – to všetko prispieva k pocitu pohodlia. K tomu si doplňte posuvný a výškovo nastaviteľný stolík a môžete po ceste pracovať s počítačom alebo len tak s deťmi hrať karty počas dlhšej cesty na dovolenku. Trafic je tiež vybavený niekoľkými 12V a USB zásuvkami na pripojenie smartphonov, herných konzol a tabletov a vzadu nájdeme aj 110W zásuvku na 230V pre klasickú nabíjačku.
Vďaka multimediálnym systémom a službám Media Nav Evolution a R-LINK Evolution môžete byť vždy on-line. Disponujú funkciou zrkadlenia smartphonu cez Android Auto i Apple CarPlay. Škoda len trochu neprehľadného menu a ergonómie tlačidiel. To je ale vec názoru a stávajúcim zákazníkom Renaultu to zrejme takto vyhovuje.
Po stránke motorizácie je tu konečne návrat k dvojlitrovému štvorvalcu, ktorý plne nahrádza doterajšiu udýchanú jedna šestku. Tá ani s dvojitým preplňovaním na dvojliter veľmi nestačila a v porovnaní s doterajšou zhodne výkonnou verziou modelu Trafic došlo k zníženiu spotreby paliva o 0,6 l na 100 km.
Motor vo verzii so 107 kW (145k) a 350 Nm už vie s vozidlom pekne zacvičiť. V kabíne je motor slušne odhlučnený a na cestách v kombinácii diaľnic s okresnými cesty si vzal nejakých 7,6 l / 100 km. Na diaľnici potom spotreba vystúpila k ôsmim litrom. Motor veľmi dobre spolupracuje s príplatkovú dvojspojkovou prevodovkou EDC so šiestimi stupňami, ktorá radí pekne hladko a logicky. Dokonca ani smerom dolu nebolo cítiť trhnutie ako tomu u dvojspojky býva.
Je vidieť, že v segmente dodávok sa starostlivo načúva skúsenostiam používateľov a nie inak tomu bolo aj v prípade tejto modernizácie. Renault Trafic je svojou technikou a spracovaním horúcim kandidátom na osobnú a úžitkovú prepravu aj u nás. Veľmi priestorný a dôkladne prepracovaný dizajn interiéru inšpirovaný osobnými vozidlami, motor s objemom 2,0 l a automatická prevodovka u neho vytvárajú ideálneho spoločníka na všetkých vašich cestách.
Technické údaje | Renault Trafic Passnger dCi 145 EDC6 |
Typ motora: | Vznetový |
Valce / ventily: | 4 / 16 |
Zdvihový objem (ccm): | 1997 |
Najvyšší kombinovaný výkon (kW(k) / ot/min) | 107 (145) / 3500 |
Najvyšší krút. moment benz.mot.(Nm / ot/min): | 350/1500 |
Prevodovka: | 6-st. automatická |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): | 13 |
Spotreba kombinovaná – WLTP (l/100 km): | 6,9 |