Automobilka Hyundai v pondelok v Českej republike v Novošoviciach začne výrobu nového modelu Hyundai i30. Modelový rad bude mať nový dizajn, vyspelé funkcie z oblasti konektivity a na želanie tiež elektrifikovaný čiastočne hybridný pohon s napätím 48V, ktorý má za úlohu znižovať spotrebu paliva.
Všetky tri karosárske verzie – i30 hatchback, fastback aj kombi – majú po aktuálnej modernizácii nový dizajn a nové prvky výbavy. Nový dizajn je odvážny a elegantný, predná časť je charakterizovaná moderným výrazom, ktorý vozidlo vizuálne rozširuje. Širšiu masku chladiča zdobí výrazne trojrozmerná mriežka umocňujúca dynamický vzhľad. Moderný štýl završujú nové, štíhlejšie svetlomety, na želanie s technikou LED.
Stupeň výbavy N Line, ktorý je inšpirovaný ostrým „Nkom“, má teraz vozidlo k dispozícii pre všetky karosárske verzie. Modernizovaný bol aj dizajn interiéru. Nový model i30 je ponúkaný s troma novými farbami karosérie: Dark Night, Silky Bronze a Sunset Red. Z doterajších farieb zostáva v ponuke šesť odtieňov: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver a Olive Grey.
V interiéri nájdeme prepracovaný dizajn palubnej dosky a vo vyššej výbave aj 7-palcový digitálny prístrojový panel a 10,25-palcový displej infotaimentu s navigáciou. K dispozícii bude tiež 5 farieb čalúnenia sedadiel a možnosť výberu poťahov. Tie môžu byť látkové, kombinácia látky a kože alebo kožené.
Najvýraznejšou zmenou modernizovaného modelu i30 však bude nová ponuka motorizácii. Pribudol atmosférický benzínový štvorvalec 1,5 DPi s výkonom 81kW (110k), ponúkaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Benzínový preplňovaný motor 1,0 T-GDI s výkonom 88kW (120k) bude k dispozícii s novou 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Doteraz bola táto motorizácia dostupná výhradne so 6-stupňovým manuálom.
Najväčšou novinkou je však 1,0 T-GDI s výkonom 88kW (120k) a mild-hybridnou technológiu, ktorý je k dispozícii ako so automatom, tak aj so 6-stupňovým inteligentným manuálom (IMT). IMT odpojí motor od prevodu potom, čo vodič uvoľní plynový pedál. To umožňuje vozidlu šetriť palivo v dvoch možných úrovniach takzvaným „plachtením“ v závislosti od aktuálnych podmienok. Pri prvej úrovni beží motor na voľnobeh a pri druhej úrovni sa motor dočasne vypne, aby sa ušetrilo ešte väčšie množstvo paliva.
V ponuke naďalej zostáva turbodiesel 1,6 CRDi s výkonom 85kW (115k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Silnejší turbodiesel 1,6 CRDi 100kW (136k) je teraz so štandardne 48 V mild-hybridnou technológiou a tiež je k dispozícii ako s manuálnou, tak aj automatickou prevodovkou.
Najzaujímavejší je však vrchol ponuky motorov v podobe benzínového štvorvalca 1,5 T-GDI s výkonom 117kW (160k), ktorý má opäť 48 V mild-hybridnú technológiu a je k dispozícii aj so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou IMT alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Modernizovaný Hyundai i30 sa začne na Slovensku predávať v lete a oficiálny cenník bude známy v júni.