Novinka Mazda MX-30 – ide do predaja

Mazda tento týždeň odhalila kompletný slovenský cenník napäto očakávaného elektrického crossoveru MX-30 s unikátnymi zadnými dverami, ktoré sa otvárajú proti smeru jazdy.

Doteraz sme poznali len cenovku úvodné edície First Edition, ktorá je nastavená na cenu 34.440€. Teraz však konečne vieme aj ceny ostatných variantov. Tá základná príde podľa zverejneného cenníka na 33.990€ a najvyššia na 38.190€ bez príplatkových opcií.

V základnej výbave GT však nehovoríme o žiadnej „sociálnej edícii“. Zahŕňa 18 „kolesá z ľahkých zliatin, diódové svetlomety, multimediálny systém s 8,8“ obrazovkou, kožený volant a sedem airbagov. Nechýba ani head-up displej, adaptívny tempomat, stráženie mŕtveho uhla, automatické prepínanie tlmených a diaľkových svetiel, predné a zadné parkovacie senzory alebo rádio s ôsmimi reproduktormi.

Za stupeň GT Plus si priplatíte 800€, pričom za túto sumu výbavu rozširujú ostrekovače predných svetlometov, elektricky vyhrievané a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, vyhrievanie predných sedadiel aj volantu, bezkľúčový vstup či odmrazovanie stieračov.

Odporúčaný článok:  KIA EV6 GT - 585 elektrizujúcich koní

Pre tento stupeň je potom k dispozícii niekoľko výbavových paketov. Luxury Modern pridá adaptívne diódové svetlomety, zatmavené zadné bočné sklá, čalúnenie kombinujúci látku s umelou kožou alebo elektricky ovládané sedadlo vodiča s pamäťou, zatiaľ čo Luxury Vintage ponúka to isté, len s odlišne riešeným čalúnením. Premium zase poskytne kamerový systém sledujúci okolie vozidla, sledovanie pozornosti vodiča a hudobný systém Bose s 12 reproduktormi.

Ak by ste chceli zvoliť úvodnú First Edition za 34.440€, tak jej výbava vychádza zo základného stupňa GT. Naviac má však špecifické detaily interiéru aj exteriéru, adaptívne diódové svetlomety, čalúnenie kombinujúci látku s umelou kožou, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou alebo napríklad vyhrievané predné sedadlá.

Všetky ponúkané varianty Mazdy MX-30 sa spoliehajú na to isté pohonné ústrojenstvo. Automobilka mu hovorí e-Skyactiv, pričom v jeho útrobách pracuje elektromotor s výkonom 105 kW a krútiacim momentom 265 N.m. Energiu čerpá z batérií s kapacitou 35,5 kWh, ktorá váži 310 kilogramov a umožní dojazd približne 200 kilometrov (podľa metodiky WLTP). Použitie takto malého akumulátora Mazda vysvetľuje zameraním vozidla, zachovaním zábavných jazdných vlastností a zodpovedným prístupom k emisiám.

Tešíme sa na prvé MX-30tky v premávke. Aktuálny cenník Mazdy MX-30 nájdete TU.

Odporúčaný článok:  Opel Astra Electric - Ľahká váha jazdí za málo

Zdroj: TS Mazda Slovensko

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →