Hyundai i20N – najmenšie ostré „N-ko“ je tu

V poradí tretí ostrý model Hyundai na európskom trhu dorazil s výkonom 204 koní, manuálnou prevodovkou a samosvorným diferenciálom.

Model i20 N sa stal tretím vozidlom športovej divízie značky na európskom trhu a zaradí sa k aktuálnej ponuke i30 N a i30 N Fastback. Vzhľadovo sa od svojich súrodencov príliš nedištancuje a je upečený podľa rovnakého receptu. To znamená – agresívnejšie nárazníky, väčšie 18-palcové kolesá, výrazné zadné krídlo a pochopiteľne aj možnosť signifikantného svetlo modrého laku Performance Blue. i20 N má tiež zadný difúzor, väčšiu koncovku výfuku, dvojfarebné lakovanie a nové zadné svetlá.

Aj tento model Hyundai ozdobil červeným lemovaním nárazníkov a prahov. Vo vnútri na vás čakajú športové sedadlá s výrazným bočným vedením, iná grafika digitálneho prístrojového štítu a už známe aspekty v podobe prepínačov jazdných režimov na volante (ktorý je prevzatý z modelu i30N) a špeciálna hlavica radiacej páky.

Odporúčaný článok:  Peugeot 308 GT 1.2PureTech – Žabí princ je krásny aj bez bozku

K pohonu bude slúžiť preplňovaný štvorvalec 1.6 T-GDI s výkonom 150 kW (204 koní) v rozmedzí 5500 až 6000 otáčok, s krútiacom momente 275 Nm medzi 1750 až 4500 otáčkami za minútu. Disponuje technológiou CVVD, teda regulovaním otváraním a zatváraním ventilov v závislosti na prevádzkových podmienkach. Motor poháňa predné kolesá a je spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá pochádza zo sériových modelov no tu má i20N aspoň zosilnenú spojku.

Pre nádejných jazdcov sú pripravené funkcie ako vyrovnávanie otáčok, čo je vlastne taký automatický medziplyn a tiež Launch Control pre čo najrýchlejší štart z miesta. Na želanie je k dispozicii aj elektronický diferenciál m-LSD. Aj v i20 N je možné konfigurovať si jazdný režim Custom, kde si nastavíte reakcie a zvuk motora, výfuku, riadenia a činnosti systému ESC. Vozidlo zrýchli z nuly na stovku za 6,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km / h.

Odporúčaný článok:  Ženevský autosalón 2020 - definitívne zrušený

Malý ostrý hatchback dostal dodatočne vystužený rám s viacerými zvarmi, nové pružiny a tlmiče, väčšie brzdy (320 mm kotúče vpredu) a vylepšené riadenie. Rovnako ako v prípade iných modelov rady N, aj i20 N je pripravený na športovú jazdu na okruhu, ale aj na bežnú, každodennú jazdu ulicami miest. Za 23.390 € je malé „N-ko“ skutočne mimoriadne atraktívna ponuka. K dispozícii by mal byť už v priebehú Júna…

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →