V poradí tretí ostrý model Hyundai na európskom trhu dorazil s výkonom 204 koní, manuálnou prevodovkou a samosvorným diferenciálom.
Model i20 N sa stal tretím vozidlom športovej divízie značky na európskom trhu a zaradí sa k aktuálnej ponuke i30 N a i30 N Fastback. Vzhľadovo sa od svojich súrodencov príliš nedištancuje a je upečený podľa rovnakého receptu. To znamená – agresívnejšie nárazníky, väčšie 18-palcové kolesá, výrazné zadné krídlo a pochopiteľne aj možnosť signifikantného svetlo modrého laku Performance Blue. i20 N má tiež zadný difúzor, väčšiu koncovku výfuku, dvojfarebné lakovanie a nové zadné svetlá.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2021/05/Hyundai-i20-N-15-1024x683.jpg)
Aj tento model Hyundai ozdobil červeným lemovaním nárazníkov a prahov. Vo vnútri na vás čakajú športové sedadlá s výrazným bočným vedením, iná grafika digitálneho prístrojového štítu a už známe aspekty v podobe prepínačov jazdných režimov na volante (ktorý je prevzatý z modelu i30N) a špeciálna hlavica radiacej páky.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2021/05/Hyundai-i20-N-2-1024x683.jpg)
K pohonu bude slúžiť preplňovaný štvorvalec 1.6 T-GDI s výkonom 150 kW (204 koní) v rozmedzí 5500 až 6000 otáčok, s krútiacom momente 275 Nm medzi 1750 až 4500 otáčkami za minútu. Disponuje technológiou CVVD, teda regulovaním otváraním a zatváraním ventilov v závislosti na prevádzkových podmienkach. Motor poháňa predné kolesá a je spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá pochádza zo sériových modelov no tu má i20N aspoň zosilnenú spojku.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2021/05/Hyundai-i20-N-1-1024x683.jpg)
Pre nádejných jazdcov sú pripravené funkcie ako vyrovnávanie otáčok, čo je vlastne taký automatický medziplyn a tiež Launch Control pre čo najrýchlejší štart z miesta. Na želanie je k dispozicii aj elektronický diferenciál m-LSD. Aj v i20 N je možné konfigurovať si jazdný režim Custom, kde si nastavíte reakcie a zvuk motora, výfuku, riadenia a činnosti systému ESC. Vozidlo zrýchli z nuly na stovku za 6,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km / h.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2021/05/Hyundai-i20-N-7-1024x683.jpg)
Malý ostrý hatchback dostal dodatočne vystužený rám s viacerými zvarmi, nové pružiny a tlmiče, väčšie brzdy (320 mm kotúče vpredu) a vylepšené riadenie. Rovnako ako v prípade iných modelov rady N, aj i20 N je pripravený na športovú jazdu na okruhu, ale aj na bežnú, každodennú jazdu ulicami miest. Za 23.390 € je malé „N-ko“ skutočne mimoriadne atraktívna ponuka. K dispozícii by mal byť už v priebehú Júna…