Ford Focus prichádza ako Hybrid

Nový elektrifikovaný Focus EcoBoost Hybrid má o 17 percent nižšiu spotrebu paliva, prináša nové komfortné prvky a online technológie. Mild hybridný systém vďaka technológii deaktivácie valca znižuje spotrebu paliva (- 17 % oproti predošlej verzii) a zvyšuje jeho výkon.

Nový Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost Hybrid a sofistikovanou 48-voltovou mild hybridnou technológiou má výkon 155 koní a emisie CO2 na úrovni 93 g/km (NEDC), t. j. o 17 % menej v porovnaní s predchádzajúcou verziou vybavenou 1,5-litrovým zážihovým motorom EcoBoost s výkonom 150 koní so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (NEDC). Okrem novej elektrifikovanej pohonnej jednotky ponúka vylepšený Focus aj prémiový zážitok pre vodiča vďaka novému prístrojovému panelu s 12,3-palcovým LCD displejom s farbami „true color“ a vylepšené možnosti pripojenia a vlastníctva, ktoré prináša modem FordPass Connect v štandardnej výbave – vrátane inovatívnej technológii upozornenia na miestne nebezpečenstvo, ktorá bude k dispozícii neskôr tento rok.

Nový variant Focus Edition (v iných krajinách Európy – Ford Connected) prináša bohatú štandardnú výbavu pre firemných a súkromných vodičov vrátane bezdrôtovej nabíjacej podložky a navigácie pre hlasom aktivovaný systém SYNC 3 s 8-palcovou dotykovou obrazovkou.

Focus je aj naďalej v ponuke v štýlovej verzii Focus Titanium, ako crossover Focus Active inšpirovaný SUV, športový Focus ST-Line a luxusný Focus Vignale, a to ako päťdverový hatchback, kombi a vo vybraných krajinách aj ako štvordverový sedan – v závislosti od variantu. Pohonné jednotky EcoBoost Hybrid sú dostupné v celom modelovom rade.

Focus sa pripojí k osobným vozidlám Ford Puma, Kuga a Fiesta, ako aj k úžitkovým modelom Ford Transit a Transit Custom a ponúkne mild hybridnú technológiu s nižšou spotrebou paliva. Spoločnosť Ford sa zaviazala ponúkať elektrifikovanú verziu každého osobného vozidla, ktoré uvedie na trh v Európe. Do konca roku 2021 spoločnosť rozšíri svoje portfólio elektrifikovaných vozidiel v Európe na 18 a v ponuke budú mild hybridné, plne hybridné, plug-in hybridné aj elektrické vozidlá s akumulátorom.

Odporúčaný článok:  Hyundai Santa Fe PHEV - Luxusne a úsporne

Focus EcoBoost Hybrid je k dispozícii aj vo verzii s výkonom 125 koní. V 1,0-litrovom zážihovom motore Ford EcoBoost je štandardný alternátor nahradený integrovaným štartérom/generátorom poháňaným remeňom (BISG), ktorý umožňuje rekuperáciu energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora. 48-voltový akumulátor sa nachádza pod sedadlom predného spolujazdca, takže mild hybridná pohonná jednotka neznižuje objem batožinového priestoru ani priestor v kabíne.

Systém BISG funguje aj ako elektromotor, ktorý spolupracuje so spaľovacím motorom a využíva uloženú energiu na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na napájanie elektrického príslušenstva vozidla. Inteligentný, samoregulačný, mild hybridný systém nepretržite monitoruje spôsob používania vozidla a určuje, kedy a s akou intenzitou je potrebné optimálne nabíjať akumulátor, a kedy je možné využiť energiu uloženú v akumulátore pomocou jednej z dvoch stratégií:

· Funkcia zvýšenia krútiaceho momentu využíva funkcionalitu elektromotora systému BISG a krútiaci moment zvyšuje až o 24 Nm, čím sa znižuje množstvo práce, ktorú musí vykonať zážihový motor a prispieva k emisiám CO2 od 93 g/km podľa normy NEDC (115 g/km podľa normy WLTP) a spotrebe paliva od 4,1 l/100 km podľa normy NEDC (od 5,1 l/100 km podľa normy WLTP).

· Funkcia dodatočného krútiaceho momentu využíva funkcionalitu elektromotora systému BISG na zvýšenie celkového krútiaceho momentu, ktorý dodáva pohonná jednotka, až o 20 Nm nad úroveň samostatného zážihového motora pri plnom zaťažení – a pre optimalizovaný výkon je k dispozícii až o 50 % vyšší krútiaci moment pri nižších otáčkach.

Systém BISG umožnil konštruktérom spoločnosti Ford znížiť kompresný pomer 1,0-litrového motora EcoBoost a použiť väčšie turbodúchadlo zaisťujúce vyšší výkon, a to vďaka obmedzeniu oneskorenia funkcie turbodúchadla, ktoré taktiež otáča motorom rýchlejšie pre trvalú odozvu turbodúchadla.

V režime Sport, ktorý patrí do množiny voliteľných jazdných režimov modelu Focus, môžu vodiči okamžite upraviť charakteristiky systémov vrátane odozvy plynového pedála, elektronického posilňovača riadenia a stabilizačného systému, aby si užili ešte pútavejší zážitok z jazdy, ktorý plne využíva dodatočných 50 Nm krútiaceho momentu poskytovaného elektromotorom.

Odporúčaný článok:  Ford Focus Active 1.0 EcoBoost mHEV - Kráľ podvozkov na diéte

Výkonnejší systém BISG umožňuje aktiváciu automatického vypínania a štartovania motora v modeli Focus EcoBoost Hybrid v širšom spektre scenárov, aby sa dosiahla ešte väčšia úspora paliva. Systém dokáže naštartovať motor už za 350 milisekúnd a funkcia vypnutia so zaradeným prevodovým stupňom môže vypnúť motor pri jazde zotrvačnosťou do zastavenia, aj keď je vo vozidle zaradený prevodový stupeň a zošliapnutý spojkový pedál. Možno ju nastaviť tak, aby sa aktivovala pri rýchlosti 15 km/h, 20 km/h alebo 25 km/h. Okrem toho sú pohonné jednotky pre Focus EcoBoost Hybrid kvôli úspore paliva vybavené technológiou deaktivácie valca, ktorá je k dispozícii pre 1,0-litrové zážihové pohonné jednotky EcoBoost.

Technológia deaktivácie valca ešte viac znižuje spotrebu paliva a dokáže automaticky vypnúť jeden z valcov motora za podmienok, keď nie je potrebný plný výkon, napríklad pri jazde zotrvačnosťou alebo pri jazde s ľahkou nohou na plyne. Systém dokáže deaktivovať alebo opätovne aktivovať jeden valec za 14 milisekúnd bez kompromisu ohľadne výkonu alebo kultivovanosti. Zákazníci si môžu vybrať 1,5-litrový vznetový motor EcoBlue s pokročilou osemstupňovou automatickou prevodovkou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Jazdu so zdokonaleným Focusom uľahčujú nové technológie vrátane 12,3-palcového digitálneho prístrojového panela a neskôr tento rok aj technológia upozornenia na miestne nebezpečenstvo.

Plne konfigurovateľný LCD prístrojový panel využíva technológiu 24-bitových farieb „true color“ a zobrazuje detailné, intuitívnejšie obrázky a ikony s vysokým rozlíšením v celom farebnom spektre, takže sú jasnejšie, menej unavujú oči a sú ľahšie čitateľné. Vodič si taktiež môže podľa osobných preferencií zvoliť, ktoré informácie uprednostní pri zobrazovaní.

Odporúčaný článok:  Peugeot 308SW 1.6 Hybrid 225k e-EAT8 GT - Opäť elektrinou nadopovaný lev

12,3-palcový digitálny prístrojový panel je v modeli Focus EcoBoost Hybrid vybavený aj jedinečným motívom a jasnou grafikou, aby mal vodič informácie o spotrebe elektrickej energie. Možno sledovať, koľko elektrickej energie vyprodukoval mild hybridný systém, či sa energia aktuálne vracia späť do akumulátora alebo sa využíva na zníženie spotreby paliva či zvýšenie výkonu. Zakrivené horné okraje obrazovky sú vyrobené technológiou voľného tvarovania, ktorá bola pôvodne vyvinutá na výrobu optických šošoviek. Tvar obrazovky prispieva k plynulému dizajnu interiéru, zatiaľ čo obvody zabudované do celého povrchu displeja umožnili dizajnérom vyformovať displej do tvarov, ktoré presahujú tradičný obdĺžnikový dizajn.

V štandardnej výbave sa nachádza modem FordPass Connect, takže vodiči v modeli Focus budú môcť po prvýkrát využívať výhody voliteľného systému upozornenia na miestne nebezpečenstvo. Táto technológia dokáže informovať vodiča o nebezpečnej situácii na ceste pred vozidlom, aj keď nehodu nevidno kvôli zákrute alebo iným vozidlám. Výstrahy funkcie upozornenia na miestne nebezpečenstvo sa poskytujú nezávisle od satelitného navigačného systému a pochádzajú od miestnych orgánov, záchranných služieb a údajov z iných vozidiel pripojených ku „cloudu“.

Upozornenia na nebezpečenstvá vrátane prác na ceste; pokazených vozidiel; zvierat, chodcov a objektov na vozovke, a dokonca aj na nebezpečné podmienky, sa do vozidla prenášajú bezdrôtovo, takže vodič má k dispozícii pokročilé výstrahy o situácii mimo zorného poľa. Technológia FordPass Connect umožňuje zákazníkom ovládať niektoré funkcie vozidla na diaľku z ľubovoľného miesta prostredníctvom smartfónu a aplikácie FordPass. Okrem toho, že vodiči si môžu naplánovať rýchlejšie a menej stresujúce cesty pomocou aktualizovaných informácií Live Traffic pre voliteľný navigačný systém, môžu ovládať funkcie uzamykania/odomykania dverí, diaľkového štartovania pre modely Focus s osemstupňovou automatickou prevodovkou, funkciu lokalizácie a stavu vozidla, a skontrolovať úroveň paliva, stav poplašného systému, tlak v pneumatikách, životnosť oleja a ďalšie.

Zdroj: TS Ford Slovensko
Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →