Nový Opel Mokka sa konečne odhalil

Elektrická, bezemisná a energická, to je úplne nová Mokka. Opel predstavuje druhú generáciu svojho najpredávanejšieho kompaktného vozidla – výkonnú a úplne novú Mokku, v ktorej sa dokonale spája potešenie z jazdy s modernosťou. Nový model je schopný bezemisnej elektrickej jazdy, je vysoko účinný a ešte kompaktnejší než doposiaľ – dokonale vyladený pre mestské cesty rovnako ako bezpečnú jazdu po diaľnici.

Napriek mierne dlhšiemu rázvoru náprav (o 2 mm) je nová Mokka o 12,5 cm kratšia než jej predchádzajúca generácia a zároveň ponúka podobne veľký batožinový priestor – s objemom až 350 litrov. Jej celková dĺžka len 4,15 metra významne uľahčuje manévrovanie a parkovanie v mestských a prímestských zónach. Dizajn novej Mokky prekvapí ohromujúcimi proporciami a uchvacujúcou precíznosťou celkového odvážneho vzhľadu, ktorý charakterizujú krátke previsy a široký pevný postoj až po tie najmenšie detaily. Nováčik vyniká aj ako prvý model, ktorý prináša budúcu charakteristickú tvár značky – masku Opel Vizor – a plne digitálny kokpit novej generácie s označením Pure Panel. Nie sú v ňom žiadne analógové displeje ani trendové zbytočnosti v podobe dekoratívnych animácií: zážitok je čistý a jasný, poskytované informácie sa zameriavajú na to, čo je naozaj potrebné. Vo vodorovne roztiahnutom prístrojovom paneli sú integrované dva širokouhlé displeje, pričom ten pred vodičom má veľkosť až 12 palcov. Na zaistenie intuitívneho používania a nepretržitého sústredenia vodiča na cestu však dizajnéri spoločnosti Opel ponechali aj niektoré ovládacie tlačidlá na obsluhu dôležitých funkcií, aby vodičom zabránili v riskantnom skúmaní vedľajších ponúk.

Nová Mokka pokračuje v tradícii značky Opel prinášať inovatívne technológie z vyšších tried širokému spektru zákazníkov. Patria k nim pokročilé systémy, ako je napríklad adaptívny tempomat ACC, ktorého funkcia automatického spúšťania a vypínania motora prispieva k tomu, že pokojný vodič zostane pokojný aj v premávke s dopravnými zápchami a prečká ich nielen s chladnou hlavou, ale dokonca s veselou mysľou. Jeho elektrická Mokka-e totiž dokáže automaticky prispôsobiť prevádzku podľa pohybu vozidla pred sebou bez toho, aby vodič musel zošliapnuť plyn či brzdový pedál. Okrem toho je tu systém aktívneho udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, ktorý automaticky udržiava novú Mokku uprostred jazdného pruhu. Technológie vyššej triedy ponúka aj systém osvetlenia vozidla; dominujú mu adaptívne, a teda neoslňujúce maticové svetlomety IntelliLux LED® so 14 prvkami, ktoré sú v tejto kategórii vozidiel unikátom. Všetky varianty modelu Mokka sú štandardne vybavené svetlami LED vpredu i vzadu, elektrickou parkovacou brzdou a systémom rozpoznávania dopravných značiek. V ponuke je aj 180-stupňová panoramatická zadná kamera.

Odporúčaný článok:  Opel Insignia GSi - posledná svojho druhu

Nová Mokka je postavená na novej verzii vysoko efektívnej „multienergetickej“ modulárnej platformy CMP od spoločnosti Opel. Tento ľahký a efektívny modulárny systém ponúka maximálnu flexibilitu pri vývoji vozidla a umožňuje použitie čisto elektrického pohonu, ako aj spaľovacích motorov. Zákazník tak má na výber. Konštruktérsky tím v nemeckom Rüsselsheime sa zvlášť zameral na to, aby na jednej strane výrazne znížil hmotnosť vozidla – v tomto smere sa mu podarilo ušetriť až 120 kg v porovnaní s modelom predchádzajúcej generácie – a na druhej strane, aby zvýšil tuhosť karosérie – elektrická verzia s nízko položenou integrovanou konštrukciou akumulátora takto získala až o 30 % viac torznej tuhosti. Výhody sú zrejmé: nová Mokka spotrebuje podstatne menej energie, pričom je omnoho citlivejšia a obratnejšia a prináša väčšie potešenie z jazdy.

Po prvý raz v histórii značky Opel bude nová Mokka od prvého dňa v ponuke aj s plnoelektrickým variantom. Elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) dodáva maximálny krútiaci moment 260 Nm, ktorý je k dispozícii okamžite pri rozjazde, pričom k vynikajúcim vlastnostiam patria rýchle reakcie, obratnosť a dynamika. Vodiči majú na výber tri režimy jazdy – bežnú jazdu „Normal“, ekologickú jazdu „Eco“ a športovú jazdu „Sport“, podľa toho, či hľadajú skôr optimálnu vyváženosť alebo maximálne potešenie z jazdy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 150 km/h, aby sa zachovala energia uložená v akumulátore s kapacitou 50 kWh a zabezpečil sa dojazd. Štandardným vybavením je systém rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s kapacitou 100 kW, ktorý umožňuje nabitie akumulátora do 80 % kapacity už za 30 minút. Dojazd modelu Opel Mokka-e v čisto elektrickom režime je 322 km podľa postupu WLTP1 pri bežnom režime jazdy (Normal), kým ekologický režim (Eco) umožňuje vodičovi dosiahnuť až maximálny možný dojazd. Či sa rozhodnete nabíjať prostredníctvom nástennej nabíjačky, vysokorýchlostného nabíjania alebo pomocou kábla z domácej elektrickej zásuvky, nová Mokka-e je pripravená na všetky možnosti nabíjania, od jednofázového po trojfázové pri kapacite 11 kW. Presvedčivá je aj osemročná záruka na akumulátor.

Odporúčaný článok:  Nová Kona Electric - dostala nový čistý dizajn a viaceré vylepšenia

Mokka je zároveň prvý model, na ktorom sa predstavuje nezameniteľná nová predná maska značky, tzv. Opel Vizor, ktorá sa tiahne popod kapotu naprieč celou prednou časťou vozidla. Opel Vizor je elegantný modul, ktorý integruje hlavné prvky značky do jednoliateho horizontálneho usporiadania. Patria k nim najmä maticové svetlomety najnovšej generácie IntelliLux LED® a charakteristické svetlá na denné svietenie LED s typickou siluetou krídel, ktoré uprostred masky hrdo preruší legendárny blesk Opel. Maska Opel Vizor, ktorú vymyslel tím združený okolo hlavného dizajnéra Marka Adamsa, bude zdobiť všetky modely značky vyrobené v priebehu 20. rokov 21. storočia.

Táto filozofia pokračuje aj v interiéri, kde je ústredným bodom tzv. Pure Panel, v ktorom sa opakuje dizajnový zámer vonkajšej masky Opel Vizor. Cestujúcich vo vozidle privítajú dve širokouhlé obrazovky s uhlopriečkami 10 a 12 palcov. Centrálny displej je úmyselne naklonený smerom k vodičovi a vetracie otvory sú zatlačené do úzadia, aby sa vodič lepšie sústredil na jazdu. Pure Panel poskytuje vodičovi najnovšie technológie a najdôležitejšie informácie, pričom tu nie sú žiadne dráždivé podnety. Pôsobivo prečistený je aj dizajn stredovej konzoly: vďaka elektrickej parkovacej brzde a novej elektrickej radiacej páke nenarušuje čistotu jej dizajnu žiadny vystupujúci prvok. Všetky ovládacie prvky a moduly sú elegantne integrované.

Nová Mokka prichádza do segmentu B so špičkovými inováciami, ktoré ešte donedávna ponúkali iba luxusné vozidlá. Spoločnosť Opel je lídrom v oblasti osvetľovacej techniky. Všetky varianty modelu Mokka sú vybavené najnovšou generáciou svetiel LED – od svetiel na denné svietenie s typickou grafikou značky Opel až po predné hmlové svetlá. Absolútnym vrcholom v tomto segmente sú adaptívne maticové svetlomety IntelliLux LED®, ktoré obsahujú celkovo 14 prvkov. Rovnako ako v prípade modelov Opel Insignia, Opel Astra a nového modelu Opel Corsa, aj v novej Mokke umožňuje systém osvetlenia jazdu s nepretržite zapnutými diaľkovými svetlami. Aby sa zabránilo oslneniu ostatných vodičov, jednotlivé prvky LED sa dokážu v priebehu milisekúnd rozsvietiť alebo stlmiť tak, že protiidúce vozidlá alebo vozidlá idúce pred vozidlom Mokka „vyrežú“ zo svetelného kužeľa. Vzadu bola na výber iba technológia LED, čo umožnilo návrhárom zvoliť veľmi úzke, pretiahnuté svetlá, ktoré umocňujú dojem precíznosti a kvality.

Odporúčaný článok:  Po stopách nemeckých športiakov – Stuttgart-Zuffenhausen

Vynikajúce konštrukčné riešenie sedenia môžeme charakterizovať ako par excellence, ako je pre značku Opel typické. V ponuke sú rôzne individuálne nastaviteľné ergonomické sedadlá s možnosťami nastavenia v šiestich smeroch. Objednať sa dá športový interiér čalúnený materiálom Alcantara aj klasický celokožený interiér – čo je pre vozidlo nižšej triedy veľmi nezvyčajné. Zákazníkov určite poteší aj kožené vyhrievané sedadlo vodiča s perforovaným povrchom a masážnou funkciou.

Vodič a spolujazdec si môžu položiť smartfón do odkladacej priehradky v stredovej konzole, kde sa kompatibilné telefóny bezdrôtovo nabíjajú. Gumený koberček zabraňuje kĺzaniu zariadení. Nová zostava informačno-zábavného systému zabezpečuje dokonalé prepojenie a zábavu vodičovi aj všetkým cestujúcim vo vozidle Mokka. K dispozícii sú multimediálne systémy Multimedia Radio a Multimedia Navi so sedempalcovou farebnou dotykovou obrazovkou a systém Multimedia Navi Pro s 10-palcovou farebnou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlíšením. Monitory sú integrované do nového panela Pure Panel od spoločnosti Opel a ideálne umiestnené smerom k vodičovi.

Multimediálne systémy kompatibilné so systémami Apple CarPlay a Android Auto majú integrovanú funkciu ovládania hlasom. Nová Mokka ponúka tiež službu OpelConnect. Vďaka LIVE navigácii2 s aktuálnymi dopravnými informáciami a priamemu spojeniu s poruchovou službou a systémom tiesňového volania eCall môžu byť vodiči aj cestujúci počas cesty úplne pokojní. Ak sa v prípade nehody aktivujú airbagy alebo predpínače bezpečnostných pásov, systém eCall sa automaticky spojí s miestnym strediskom tiesňového volania.

Zákazníci sa môžu tešiť na veľmi energickú, zábavnú a svižnú Mokku novej generácie. Predávať sa bude koncom leta 2020 a u predajcov bude v ponuke začiatkom roku 2021. Nový model bude okrem elektrického pohonu v ponuke aj s mimoriadne účinnými vznetovými a zážihovými motormi.

Zdroj: TS Opel Slovensko
Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →