Nový Hyundai i10 – nový „veľký drobec“

Spoločnosť Hyundai predstavuje novú generáciu modelu i10 ešte pred jeho výstavnou premiérou na septembrovom medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte. Najnovší prírastok do rodiny modelov radu “i” (okrem i10 aj i20 a i30) sa vyznačuje novým dizajnom, konektivitou a balíkom pokročilých bezpečnostných systémov. Od svojho uvedenia v roku 2008 sa model i10 výrazne podieľal na úspechoch spoločnosti Hyundai v Európe. Rovnako ako predchádzajúca generácia modelu, aj nový i10 je navrhnutý, vyvinutý a vyrobený v Európe.

V porovnaní so svojím predchodcom má úplne nová i10-tka vylepšené proporcie: má zníženú strechu o 20 mm a karosériu širšiu rovnako o 20 mm. Vozidlo môže byť navyše vybavené novo navrhnutými voliteľnými 16-palcovými zliatinovými diskami kolies.

Široká predná mriežka mu dodáva športový charakter, okrúhle LED denné svetlá nadväzujú na dedičstvo predchádzajúcej generácie i10. V zadnej časti dve vodorovné ryhované línie narúšajú hladký povrch auta.  Zboku pôsobí nový i10 čistým a hladkým dojmom a jeho tvar naznačuje snahu o dosiahnutie maximálneho vnútorného priestoru. Trojuholníkové výplne vizuálne zdôrazňujú šírku vozidla a zvýrazňujú polohu kolies. C-stĺpik má tvar písmena X a zvýrazňuje zakomponovaný emblém modelu i10. 

Odporúčaný článok:  Modernizovaný Hyundai i30 - zahájenie výroby

Zákazníci si budú môcť vybrať z 10 základných farieb exteriéru a pribudne možnosť dvojfarebnej strechy – či už čiernej alebo červenej. Celkovo teda bude k dispozícii až 22 farebných kombinácií exteriéru. 

V priestrannosti interiéru nadväzuje nový i10 na predchádzajúcu generáciu tohto modelu. Interiér je k dispozícii až v štyroch farebných prevedeniach.  Hyundai i10 bude k dispozícii v štvor- aj päťmiestnom prevedení. Vďaka zvýšenému rázvoru kolies sa priestor pre cestujúcich zlepšil. 

Znížená bočná línia vpredu (-11 mm) a vzadu (-13 mm) poskytuje vodičom lepší výhľad na cestu z oboch strán. V kombinácii s menším prekrytím C-stĺpika – 11,9 ° v porovnaní s 13,1° v predchádzajúcej generácii i10 – majú vodiči pri parkovaní lepšiu viditeľnosť. Vďaka objemu 252 litrov má i10 jeden z najväčších batožinových priestorov v segmente s nakladacou plochou, ktorá je položená nižšie, čo uľahčuje nakladanie batožiny do kufra.  Nový Hyundai i10 môže byť vybavený aj zadnou parkovacou kamerou.

Odporúčaný článok:  Hyundai Tucson Hybrid - vesmírna odysea

Nová generácia i10 disponuje konektivitou, ktorá ju radí k lídrom v segmente. Všetky pokročilé technologické funkcie sú integrované do 8-palcového farebného dotykového displeja, ktorý patrí k najväčším v segmente. Podporuje Apple CarPlay a Android Auto a zaručuje tak bezproblémovú integráciu mobilných telefónov. Bezdrôtové nabíjanie smartfónov zasa znamená, že vodiči sa nemusia báť vybitia batérie v svojich ani počas dlhých ciest. 

Úplne nový i10 má jeden z najkomplexnejších bezpečnostných balíkov vo svojej triede a je vybavený najnovšími aktívnymi bezpečnostnými a asistenčnými funkciami Hyundai SmartSense, ktoré spĺňajú najvyššie európske bezpečnostné normy. 

Systém na predchádzanie čelným zrážkam (FCA) využíva multifunkčnú kameru na detekciu nielen automobilov, ale aj chodcov pred vozidlom. Asistent prepínania diaľkových svetiel (HBA) je zasa navrhnutý tak, aby automaticky prepínal medzi diaľkovým a stretávacím svetlom, a poskytoval optimálne osvetlenie cesty. Medzi ďalšie bezpečnostné prvky, ktoré sú k dispozícii v úplne novom modeli i10, patrí asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, monitoring únavy vodiča (DAW) a inteligentná detekcia maximálnej povolenej rýchlosti (ISLW).  

Odporúčaný článok:  Ženevský autosalón 2020 - definitívne zrušený

Úplne nový Hyundai i10 bude k dispozícii s dvoma motormi: 1,0-litrový MPi 3-valec s výkonom 67 konských síl a max. krútiacim momentom 96 Nm, a tiež s 1,2-litrovým 4-valcom MPi s výkonom 84 koní a krútiacim momentom 118 Nm. 

Oba motory budú k dispozícii buď s 5-stupňovou manuálnou alebo 5-stupňovou automatizovanou manuálnou prevodovkou, ktorá v porovnaní s tradičnou automatickou prevodovkou zvyšuje účinnosť vďaka svojej nízkej hmotnosti a zníženému treniu. Nechýba ani funkcia Stop and Go (ISG.

Tento „veľký drobec“ bude predstavený na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte (IAA) v septembri 2019.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →