Nové Mercedes-Benz GLE a AMG GLE kupé

Nové GLE kupé od značky Mercedes-Benz a Mercedes-AMG spája športové vlastnosti a eleganciu kupé s technikou nového konštrukčného radu veľkých prémiových vozidiel SUV. V čase uvedenia na trh budú najprv k dispozícii výkonné šesťvalcové dieselové motory vo verzii 350d a 400d. Spolu s novým náhonom na všetky kolesá 4MATIC so systémom Torque on Demand, ako aj o 60 mm kratším rázvorom kolies v porovnaní s modelom GLE SUV poskytnú príjemný zážitok z dynamickej jazdy.

Ako verzia s benzínovým motorom sa v čase uvedenia na trh bude ponúkať model Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ kupé. Už teraz sa pripravuje aj verzia s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete, ktorá bude mať praktickejší dojazd s lokálne menším množstvom emisií ako pri modeli GLE SUV.

Nové Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ kupé (kombinovaná spotreba paliva: 9,3 l/100 km; kombinované emisie CO2: 212 g/km)2 v sebe spája športovú eleganciu a mohutný výkon so schopnosťami pre jazdu v teréne a dynamickým dizajnom. Pôsobivú agilnosť zaručuje 3,0-litrový radový šesťvalcový motor s výkonom 320 kW (435 k) so 48-voltovou technológiou, plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ a 9-stupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.

Odporúčaný článok:  Honda CR-V Hybrid – tichá cesta do budúcnosti

Lepšia dynamika jazdy sa dosahuje aj zásluhou jazdných programov špecifických pre AMG, ako aj podvozka so vzduchovým pružením AMG RIDE CONTROL+ a elektromechanickou stabilizáciou nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL. Obloženie chladiča špecifické pre AMG vizuálne zdôrazňuje príslušnosť k rodine modelov AMG. Kupé orientované na výkon okrem toho ponúka všetky výhody SUV – veľa miesta pre cestujúcich a batožinu, rozsiahlu bezpečnostnú výbavu, ako aj suverénnu trakciu aj na vlhkom alebo pieskovom podklade alebo v zimných cestných podmienkach.

Nové GLE kupé sa na verejnosti prvýkrát ukážu na medzinárodnej výstave automobilov vo Frankfurte (12. – 22.09.2019). K obchodníkom sa dostanú na jar 2020.

Mercedes‑AMG GLE 53 4MATIC+ kupé
Valce/usporiadanie6/R
Zdvihový objem (cm³)2 999
Výkon (kW/k) – spaľovací motor320/435
pri 1/min6 100
Výkon EQ Boost (kW/k)16/22 k
Max. krútiaci moment Spaľovací motor (Nm)520
pri 1/min1 800 – 5 800
Max. krútiaci moment EQ Boost (Nm)250
Spotreba paliva kombinovaná (l/100 km)9,3
Kombinované emisie CO₂ (g/km)212
Trieda efektívnostiC
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)5.3
Maximálna rýchlosť (km/h)250
Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →