Nový Opel Mokka, ktorý sa už čoskoro objaví aj na slovenskom trhu, bude mať pod karosériou nielen akumulátory a elektromotor, ale tiež vyspelé spaľovacie motory.
Hoci má nová Mokka o niečo dlhší rázvor (+2,0 mm), je o 12,5 cm kratšia než predošlý model. Novinka ponúka pohodlné cestovanie piatim pasažierom a pre ich batožinu je pripravený priestor s objemom až 350 litrov. Pri celkovej dĺžke len 4,15 m sa s týmto vozidlom ľahko manévruje a parkuje, dokonca aj v rušnom centre veľkomesta.

Pripravovaná novinka je prvým zástupcom svojej značky, ktorý predstaví novú „tvár“ všetkých modelov značky (Opel Vizor) a uvedie i tzv. digitálny kokpit (Opel Pure Panel). Na palubnej doske natiahnutej do šírky sa vynímajú dva veľké displeje, pričom ten hlavný sa nachádza priamo pred vodičom. Nová Mokka bude vedieť ovládať hlavné funkcie stále tlačidlami a gombíkmi namiesto vyberania z menu na displeji.
Po prvýkrát sa Mokka profiluje aj ako športovo ladený model, a to vďaka stupňu výbavy GS Line – táto výbava štandardne obsahuje napríklad leštenú masku Vizor, čierne exteriérové ozdobné prvky (namiesto chrómovaných), exkluzívne čalúnenie, zliatinové disky kolies s čiernym lakovaním či dvojfarebné lakovanie strechy a vozidlo pri odomykaní víta svojho majiteľa zablikaním červených LED svetiel.

Opel už dlhé roky prináša vo svojich sériových modeloch špičkové technológie a aj nová Mokka, samozrejme, ide touto cestou, takže do jej výbavy patrí napr. adaptívny tempomat (ACC) alebo systém aktívneho udržiavania vozidla v jazdnom pruhu (ALP). Na záujemcov ďalej čakajú skvelé adaptívne maticové svetlomety IntelliLux LED® so 14 svetelnými prvkami, ktoré sú unikátom v tejto triede vozidiel. Všetky verzie modelu Mokka ponúkajú v rámci štandardnej výbavy LED svetlá vpredu a vzadu, elektrickú parkovaciu brzdu a systém rozpoznávania dopravných značiek. K dispozícii je tiež zadná parkovacia kamera s uhlom záberu 180 stupňov.
Nová Mokka využíva inovovanú verziu PSA koncernovej CMP platformy (Common Modular Platform). Táto platforma má malú hmotnosť a vďaka svojej modulárnej koncepcii umožňuje jednoduchú integráciu elektrického pohonu i tradičných spaľovacích motorov – podľa želania zákazníka. Vývojári motorov z Rüsselsheimu sa na jednej strane snažili znížiť hmotnosť vozidla (pričom sa im podarilo ušetriť na váhe až 120 kg oproti predchádzajúcej generácii), no na druhej strane dokázali zvýšiť tuhosť karosérie.
Mokka dostane aj nové motory, ktoré tiež poskytne koncern PSA. Výkonová škála zážihových a vznetových motorov siaha od 74 kW/100 k do 96 kW/130 k. Spoločným znakom všetkých agregátov je nízka spotreba (predbežné údaje podľa NEDC: kombinovaný cyklus 3,8 – 4,8 l/100 km, emisie CO2 100 – 111 g/km).
- Základným motorom je 1,2-litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 74 kW/100 k v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
- Ďalším v rade je 1,2-litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 96 kW/130 k. Napriek vyššiemu výkonu je spotreba veľmi nízka, či už sa hliníkový motor skombinuje so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Na výborných parametroch zážihových motorov má veľkú zásluhu systematická snaha konštruktérov znížiť ich vnútorné trecie straty na minimum. Turbodúchadlo reaguje veľmi spontánne, takže už pri nízkych otáčkach poskytuje motor vysoký krútiaci moment. Konkrétne 1,2-litrový preplňovaný motor s výkonom 74 kW sa môže pochváliť najvyšším krútiacim momentom 205 Nm, pričom vyše 95 percent tejto hodnoty je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok od 1 500 do 3 750 min-1. Výkonnejší 1,2-litrový preplňovaný motor (96 kW) dodáva najvyšší krútiaci moment 230 Nm, pričom najmenej 95 percent tejto hodnoty je tiež k dispozícii v rozmedzí otáčok od 1 500 do 3 750 min-1. Tieto parametre sú zárukou svižnej a zároveň hospodárnej jazdy.
Mokka dostane aj šetrný 1,5-litrový turbodiesel CDT. Dvojicu zážihových motorov totiž dopĺňa živý turbodiesel s objemom 1,5 l a výkonom 81 kW/110 k, ktorý je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Krútiaci moment turbodiesla vrcholí na hodnote 250 Nm. Predbežné údaje o spotrebe podľa NEDC v kombinovanom cykle: 3,8 l/100 km, emisie CO2 100 g/km.
Motory modelu Mokka | 1,2 Turbo | 1,2 Turbo | 1,2 Turbo | 1,5 CDTI |
Výkon (kW/k pri ot./min) | 74/100 pri 5 000 | 96/130 pri 5 500 | 96/130 pri 5 500 | 81/110 pri 3 500 |
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 205 pri 1 750 | 230 pri 1 750 | 230 pri 1 750 | 250 pri 1 750 |
Emisná norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Prevodovka | MT6 | MT6 | AT8 | MT6 |
Predbežné údaje o spotrebe paliva podľa NEDC (l/100 km)1 | ||||
V meste Mimo mesta Kombinovaná CO2 (g/km) | 5,5 4,0 4,6 l/100 km 104 g/km | 5,3 4,0 4,5 l/100 km 103 g/km | 5,9 4,2 4,8 l/100 km 111 g/km | 4,4 3,4 3,8 l/100 km 100 g/km |

Nadšenci elektromobility si budú môcť objednať novú Mokku aj ako elektromobil Mokka-e. Modulárna platforma CMP umožňuje jednoduchú integráciu rôznych systémov pohonu.
O elektrickej verzii sa dozviete viac na https://www.opel.sk/vozidla/mokka-models/mokka-e/prehlad.html
Zdroj: TS Opel Slovensko