Nový Renault Arkana mieri do Európy

Renault už onedlho aj na európskych trhoch rozšíri ponuku o SUV kupé s názvom Arkana. To prvýkrát debutoval v roku 2018 v Rusku, kde sa o rok neskôr začalo tiež predávať. Už od tej doby sa hovorilo o tom, že tento model rozšíri tiež európsku ponuku tejto značky.

Francúzska automobilka už totiž oficiálne oznámila, že model Arkana bude ponúkať tiež v západnej Európe. Štart predaja je naplánovaný na prvú polovicu roka 2021.

Európska ponuka motorov bude v zložení troch pohonných jednotiek, pričom všetky vsadia aj na hybridný pohon. Dve z nich (TCe 140 a TCe 160) budú mildhybridné benzínové štvorvalce 1.3 TCe s 12V palubnou sieťou, čo bude v portfóliu Renault novinka. E-Tech Hybrid 140 potom bude full-hybridom (rovnaká jednotka sa už objavila v modeli Clio).

Hlavným rozdielom medzi oboma modelmi bude interiér. Ten v prípade európskeho prevedenia využije dva digitálne displeje, jeden v kaplnke prístrojov a druhý pre multimediálny systém. Riešenie s voľne stojacou obrazovkou pre infotainment (7 „alebo 9,3“ podľa verzie) už naznačil sesterský Samsung XM3 pre juhokórejský trh, zatiaľ čo ruský model má jednoduchšie riešenie s obrazovkou multimediálneho systému zakomponovanou do palubnej dosky.

Odporúčaný článok:  Renault Austral Iconic Esprit Alpine Mild Hybrid 160 Auto - Dlhý názov, no skvelá výbava

Arkana sa radí do kategórie kompaktných SUV. Na dĺžku meria 4568 mm a jej rázvor činí 2720 mm, čo je o 90 mm viac ako v prípade Capturu. Športové ambície potom ďalej zdôrazní ponúkaná varianta RS Line. Batožinový priestor mimochodom ponúkne objem 513 litrov, respektíve 438 litrov pri verzii E-Tech Hybrid.

Vyspelejší základ umožní ponúknuť vedľa elektrifikovaných verzií aj tie najmodernejšie bezpečnostné systémy. K dispozícii bude asistent pre jazdu po diaľniciach a v kolónach, kombinujúci funkcie adaptívneho tempomatu s funkciou stop & go a asistenta pre udržiavanie v jazdnom pruhu. Ďalej tu nájdeme sledovanie mŕtveho uhla, rozpoznávanie dopravných značiek s výstrahou proti prekročeniu rýchlosti, kamerový systém sledujúci okolie vozidla alebo aktívny parkovací asistent pre paralelné, šikmé i vertikálne parkovanie.

Renault Arkana pre európske trhy bude vyrábaný v juhokórejskom závode Busan, po boku už spomínaného Samsungu XM3.

Odporúčaný článok:  Nová Honda JAZZ - hybrid v základe
Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →