Peugeot a Total vyvíjajú „Le Mans Hypercar“

Pri príležitosti 88. ročníka pretekov 24 hodín Le Mans, spoločnosti PEUGEOT a TOTAL oficiálne oznámili zahájenie projektu s názvom Le Mans HYPERCAR  (LMH). S novou érou prichádzajú v hlavnej kategórii týchto vytrvalostných pretekov aj nové predpisy, ktoré sú plne v súlade so stratégiou oboch spoločností, zameranou na prechod na nové zdroje energie.

Pre kategóriu LMH sa tieto dve spoločnosti rozhodli na základe niekoľkých kritérií. Jedným z nich bola aj určitá voľnosť, pokiaľ ide o navrhovanie aerodynamiky.  Aj vďaka tomu sa mohli s pomocou štúdia PEUGEOT Design využiť v tomto koncepte pre značku typické dizajnové prvky.  

Táto spolupráca už prebieha a preto sa pri príležitosti konania pretekov 24 Hours Le Mans 2020 predstavujú prvé skice, ukazujúce základné dizajnové prvky a rešpektujúce nové nariadenia, najmä pokiaľ ide o rozmery.

PEUGEOT, v spolupráci so spoločnosťou TOTAL, zároveň zahájil vývoj elektrického hybridného modelu patriaceho do kategórie HYPERCAR, ktorý bude mať ikonický dizajn, označovaný ako “Neo Performance”. Bude mať maximálny výkon 500 kW a pohon všetkých štyroch kolies. Po úvodných vývojových fázach, v ktorých vznikli štúdie, zamerané na základnú koncepciu auta,  aerodynamiku a architektúru pohonného agregátu, padlo definitívne rozhodnutie, uprednostňujúce elektrickú architektúru a hybridný pohon.  Do týchto vývojových fáz sa zapojili všetky technické oddelenia divízie PEUGEOT SPORT.

PEUGEOT SPORT týmto robí ďalší významný krok smerom k prechodu na nové zdroje energie, ktorý potvrdzuje aj modelový rad výkonných hybridných automobilov PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Jeho prvým predstaviteľom bude nový PEUGEOT 508, ktorý ponúkne slušných 360 koní, pohon všetkých štyroch kolies a emisie CO2 len 46 g.

Zdroj: TS Peugeot

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →