Nová generácia modelu Astra prišla s rovnakým základom ako má Peugeot 308, ale nemecká automobilka si ho pomerne výrazne upravila. Astru novej generácie sme tentokrát vyskúšali s benzínovým trojvalcom 1,2 Turbo a automatickou prevodovkou. A hneď v tej najvyššej výbave GS s príplatkovým packetom Ultimate…
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6317-1024x576.jpg)
Najnovšie modely značky Opel dostávajú dizajnový jazyk, ktorý je inšpirovaný konceptom Opel Vizor. Astra má ostré tvary svetlometov aj grafiku denného svietenia a rovnako tak má pomerne ostro rezané tvary karosérie bez zbytočných výstrelkov. Zboku je na pohľad pekný, výrazne sklonený C-stĺpik karosérie a vzadu vysoko umiestnené brzdové svetlo, ktoré je vertikálne orientované.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6232-1024x576.jpg)
V interiéri stavia Astra – na rozdiel práve od tristo osmičky – na fyzické tlačidlá a ovládače, ktorými sa ovládajú tie často používané funkcie ako napríklad kúrenie a klimatizácia (teplota aj intenzita vetráka, deaktivácia klimatizácie), vnútorná cirkulácia vzduchu, odhmlievanie čelného skla či vyhrievanie toho zadného.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6296-1024x576.jpg)
Tlačidlá sú aj pre vyhrievanie čelného skla, vyhrievanie predných sedadiel a volantu alebo prístup do menu infotainmentu, ktorý sa veľmi podobá tomu z aktuálnych modelov Peugeot. Jeho grafika je takmer nezmenená, rovnako ako samotné fungovanie a štruktúra menu. Niektoré funkcie možno nájsť jednoducho a rýchlo, inokedy však budete chvíľu tápať. Pre ovládanie hlasitosti je u Astry klasické otočné koliesko a za toto má u mňa Opel Astra rozhodne palec hore.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6268-1024x576.jpg)
Stále sa neubránim porovnaniu s Peugeotom 308. Klimatizácia má napríklad v tomto nemeckom aute samostatný ovládací panel a v tom je jeho veľká výhoda. Astra má aj úplne inú palubnú dosku, na rozdiel od Peugeotu nepoužíva tzv. i-Cockpit, ale klasické riešenie, kedy je prístrojový štít na tradičnom mieste za volantom. V najvyššej výbave si môžete priplatiť za head-up displej, ktorý je mimochodom perfektne čitateľný. Špecificky tvarovaný je volant, na ktorom sú tiež fyzické tlačidlá a v spodnej časti zaujímavo dizajnované tretie rameno. Podobný motív sa objavuje aj pri spomínanom treťom brzdovom svetle, či prelise prednej kapoty.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6295-1024x576.jpg)
Pohľad do cenníka novej Astry prezrádza, že ponuka motorizácií je celkom rozmanitá. Pre pohon slúžia benzínové trojvalce 1.2 s výkonom 81kW/110k alebo 96kW/130k, dieselový štvorvalec 1.5 96kW/130k a nakoniec Plug-in hybridný agregát s výkonom 133kW/180k, ktorý by mal doplniť ešte výkonnejší variant vo verzii 180kW/225k a neskôr snáď aj verzia s čisto elektrickým pohonom. Plug-in hybrid sme už otestovali, je príjemne dynamický, vie byť aj veľmi tichý, ale so svojou cenovkou zrejme nebude patriť k najpredávanejším. Test Astry PHEV si môžete prečítať TU.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6311-1024x576.jpg)
Na titul najlepšieho výberu v ponuke motorizácií skôr ašpiruje práve testovaný benzínový trojvalec s výkonom 96kW/130k, v spojení s automatickou 8-stupňovou prevodovkou. Že ide o trojvalec podľa zvuku ľahko spoznáte, no jeho dynamika je veľmi slušná. 130 koní a 230 Nm nemá s autom vážiacim cca. 1,3 tony žiadny problém. Technické údaje sľubujú zrýchlenie z 0 na 100 km za 9,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 210 km/h, no Astra poteší najmä svojou pružnosťou už od 1500 ot./min.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6286-1024x576.jpg)
Nakoniec, motor je vďaka automatickej prevodovke držaný vždy v optimálnych otáčkach, kde má dostatok krútiaceho momentu aj výkonu. Predbehnúť na okresnej ceste pomalšie auto sa rozhodne nebudete musieť báť, rovnako tak ako jazdy po diaľnici aj s naloženým autom. Dynamika bude ešte lepšia ak pôjdete v režime SPORT – v klasickom režime je prevodovka nastavená skôr na emisie ako na výkon, či spotrebu a v režime ECO sa dá jazdiť len s veľmi kľudnou povahou.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6241-1024x576.jpg)
Pri pokojnej jazde o trojvalci pod kapotou skoro neviete a prekvapí aj spotrebou paliva. S ľahkou nohou sa bez problémov dostanete pod 6 litrov na 100 km. Pri bežnom tempe sa budete pohybovať medzi 6 a 7 l/100km a pri ostrejšej jazde si malé turbo vypýta pokojne aj nad 8 l /100km. To je jednoducho vlastnosť nízkoobjemových trojvalcov s prepĺňaním. Sú nesmierne závislé na štýle jazdy. Rovnako výkonný atmosférický motor s vyšším objemom by bol spotrebovo vyrovnanejší ale… doba velí ECO, tak sa musíme zmieriť s ľahším tempom a trochu viac odľahčovať pravú nohu. Objem nádrže je slušných 52 litrov, takže to vystačí na celkom pekný akčný rádius okolo 800km.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6244-1024x576.jpg)
V čom sa ešte Astra líši od svojich francúzskych súrodencov, je nastavenie podvozku a jeho komponenty. Iné sú pružiny, inak nastavené tlmiče a zadný stabilizátor. Nemci stavili na menej mäkké, ale viac športové nastavenia. Predné kolesá novej Astry sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je náprava s vlečenými ramenami, torznou priečkou a vinutými pružinami. Neelektrifikované auto so sebou neťahá zbytočné kilá batérie navyše, takže je celkom mrštné a ochotne mení smer podľa želania. V zákrutách je podvozok novej Astry veľmi stabilný a len málo sa nakláňa, na druhú stranu ale zvláda aj všetky typy nerovností.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6272-1024x576.jpg)
Komfortné sú napokon aj predné sedadlá, na ktorých si vodičskú pozíciu nájdete prakticky hneď a úplne bez problémov. Aj v súčasnej generácii Astry ide o sedadlá s certifikáciou AGR, teda ortopedické. Sedí sa v nich naozaj skvelo, majú aj dostatočné bočné vedenie a samozrejmosťou je fakt, že môžu byť vyhrievané. Odvetrávanie a masážna funkcia im však chýba a nie je zatiaľ ani za príplatok.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6242-1024x576.jpg)
Astra je v novej generácii naozaj pekným autom, ktoré jasne zapadá do aktuálnej rodiny modelov Opel. Stojí na rovnakom základe ako Peugeot 308, no napriek tomu ide o celkom rozdielne auto, ktorému Nemeckí dizajnéri a inžinieri vtlačili vlastnú identitu aj naladenie.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6396-1024x576.jpg)
Opel Astra je veľmi podarený praktický hatchback so skvele vyladeným podvozkom. Na trhu to ale napriek tomu nebude mať úplne ľahké, pretože musí čeliť karosársky rovnakej konkurencii z vlastného koncernu, ako aj dlhému radu SUV, ktorých popularita (kupodivu) stále neupadá. Opel na to ide cenou a tak Astra s motorom o výkone 81kW/110k, s manuálom a v základnej výbave stojí 21 690€. Ak chce zákazník testovanú výkonnejšiu jednotku v spojení s 8-stupňovým automatom, dá za ňu vo výbave Elegance 27 490€. Testovaný kúsok, vo výbave GS je za cenu od 28 390€ a s príplatkovým packetom Ultimate za 3 200€, už obsiahne všetko potrebné.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6278-1024x576.jpg)
Packet Ultimate obsahuje konkrétne veci ako: IntelliLux LED Pixel svetlomety, panoramatické strešné okno, Opel Connect Navi Pro & HiFi systém & HeadUp displej – 10″ navigačný systém a 10″ prístrojový panel, sklenený povrch displeja Pure Panel, 6 reproduktorov, 1 subwoofer, 1 stredový reproduktor, zosilňovač, bezdrôtová indukčná nabíjačka, sada Drive Assist 1.0 (MT/AT), vyhrievané čelné sklo, nástupné lišty prahov Ultimate…
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/AstraTechSpec_12-1024x677.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6217.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6220.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6219.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6221.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6224.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6225.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6226.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6228.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6230.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6231.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6234.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6235.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6237.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6240.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6243.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6245.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6246.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6247.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6248.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6249.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6251.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6252.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6254.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6255.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6256.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6257.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6259.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6260.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6262.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6263.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6264.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6265.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6266.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6267.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6273.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6274.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6276.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6277.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6280.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6283.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6284.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6285.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6290.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6291.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6292.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6294.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6293.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6298.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6300.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6301.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6302.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6304.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6307.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6308.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6309.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6314.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6313.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/05/IMG_6312.jpg)