V tvaroch modelu Peugeot 408 je už na prvý pohľad vidieť, že toto bude neprehliadnuteľné auto na cestách. Jedná sa určite o ten najkrajší Peugeot súčasnosti, čo je s ohľadom na vysoké vizuálne kvality jeho súrodencov skutočná pochvala. Je však v hybridnej verzii skutočne tak úsporný a svižný ako ho automobilka prezentuje? Poďme sa na to pozrieť…
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3788-1024x576.jpg)
Už na prezentácii modelu 408 bolo samotnými zástupcami automobilky povedané, že vozidlo využíva technický základ modelu 308. Tak trošku jej je 408čka aj podobná a najväčším rozdielom je vlastne iba iný štýl karosérie od B-stĺpika ďalej, ktorý konečne prináša oveľa viac miesta v kabíne. Peugeot sa týmto krokom akoby vrátil o mnoho rokov dozadu, kedy mal v ponuke modely 307 a 407.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3773-1024x576.jpg)
Zatiaľ čo ale vtedy išlo o hatchback a sedan, teraz tu máme vozidlo, proporciami nezapadajúce ani do jednej z klasických kategórií. Je to sedan? Liftback? Crossover alebo SUV? Zdanie klame, 408 je totiž nižšie ako bežné SUVčka, aj keď poňatím má najbližšie ku konceptu SUV-kupé. Tiež by ste sa naň mohli pozerať z opačnej strany ako na mierne zvýšené štvordverové kupé.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3794-1024x576.jpg)
Najlepším označením by mohol byť crossover-liftback, pretože vozidlo má celkom vysokú svetlú výšku, avšak nikdy nemôže mať pohon oboch náprav. Okolie sa na 408čky veľmi rado prizeralo a taktiež ostatní vodiči mali často nutkanie preverovať, či je to naozaj Peugeot a čo je to za novinku. Jediná vec, ktorá mi akosi opticky prekážala je masívny zadný nárazník z drsného čierneho plastu, v ktorom sú po stranách hmlové a cúvacie svetlomety s klasickými žiarovkami.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3782-1024x576.jpg)
Vozidlo sme dostali na test v tej najvyššej výbave GT, a tak sme si mohli užívať napríklad skvele svietiace Matrix LED predné svetlomety, či dynamické sedadlá s certifikáciou AGR, s kombinovaným čalúnením alcantarou a tmavým obložením stropu. S autom som musel absolvovať aj 400 km dlhú diaľničnú trasu a po vystúpení som necítil ani najmenšie stuhnutie, či bolesť chrbta. Za sedadlá tak jednoznačne dávam bod k dobru.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3851-1024x576.jpg)
V prípade výbavy GT je súčasťou kabíny aj hliníkový dekor a športové pedále. Chýbali mi akurát tie zaujímavé príplatkové 20″ kolesá Monolithe, ktoré boli na všetkých tých promo fotografiách a videách. Mali sme tu „iba“ 19″ zliatinové disky GRAPHITE, ktoré dizajnom neurazia a majú tiež aerodynamické „plastové“ krytky.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3797-1024x576.jpg)
Rovnakou dizajnovou peckou je interiér, kde sa vodič cíti vďaka skvelo navrhnutému i-Cockpitu ako v kozmickej lodi. Opäť je v kabíne športový volant, ktorý má sploštenú hornú aj spodnú časť a chýba mu tretia výstuha. Opäť som nemal problém s pohľadom na digitálnu palubnú dosku s 3D zobrazením ponad volant a opäť hovorím, že tento interiér je ergonomicky a pohľadovo to najlepšie, čo sa v dnešných autách nachádza. Bodka.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3840-1024x576.jpg)
10,9“ panel infotainmentu je doplnený o konfigurovateľnú dotykovú lištu i-Toggles hneď pod ním. A hneď po touto lištou je ďalší rad tlačidiel, ktorý je čisto fyzický. Napokon sa Peugeot vrátil v čase a aspoň len trošku myslel na tých, ktorí nechcú všetko ovládať hlasom či dotykom.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3866-1024x576.jpg)
Priestoru máte okolo seba pomerne dosť, dokonca aj na zadných sedadlách sa bez problémov usadí dospelák, no ľuďom s výškou okolo 190cm už začne chýbať priestor nad hlavou. Kufor potom pojme pri spaľovacích verziách 536 litrov batožiny a plug-in hybridné verzie majú objem znížený na stále slušných 471 l, ku ktorým budete mať pohodlný prístup elektricky výklopnými piatymi dverami.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3805-1024x576.jpg)
Že 408čka nie je žiadne skutočné SUV, ľahko spoznáte za volantom. Aby ste totiž za neho usadli, nemusíte sa štverať vysoko. Navyše 408čka jazdí ako normálne auto a v zákrutách sa nenakláňa ako spomínané SUV. Pohyby má isté a presné, pritom pôsobí poddajne a nenecháva sa príliš rozhodiť nerovnosťami a výmoľmi v asfalte. Pokojne ju môžete poslať do zákruty a užívať si stabilitu a priľnavosť, rovnako hravo ju ale môžete nechať prehĺtať stovky kilometrov dlhých diaľničných presunov.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3825-1024x576.jpg)
A keď sme už pri tých presunoch, poďme sa pozrieť na tú motorizáciu (alebo by sa patrilo napísať elektrifikáciu?). Vo Francúzsku sa podarilo postaviť veľmi dospelý a schopný automobil, ktorému pod kapotou verzie Hybrid 225 pracovala kombinácia benzínového turbomotora s označením 1.6 PureTech a elektromotora. Oba motory spoločnými silami dávajú k dispozícii maximálny systémový výkon 165kW (225k) a krútiaci moment slušných 360Nm. Bohužiaľ, v tomto prípade je nutné uspokojiť sa s iba 40-litrovou nádržou na palivo, čo odkazuje na nutnosť pravidelného nabíjania batérie s kapacitou 12,4 kWh.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3897-1024x576.jpg)
Nabíjať batériu ju však možné iba pomalým prúdom s výkonom maximálne 7,4 kW a aj to len za príplatok. Nabíjanie v takomto prípade samo o sebe potrvá dve hodiny a získate ním dojazd na čisto elektrický pohon v rozmedzí 40 až 50 km. Tak ako pri každom elektrickom pohone, dojazd primárne závisí na okolitých teplotách a jazdnom štýle vodiča.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3883-1024x576.jpg)
V plne elektrickom režime vie 408čka ísť rýchlosťou až 135km/hod, čiže diaľničné maximum nie je problém aj bezemisne. Problém je potom v dojazde, ktorý pri takejto rýchlosti klesne na cca. 20-25km. Spotreba pritom rastie až k cca. 28kWh na 100km. Akonáhle však prepnete 408čku na hybridný režim, začne na základe mapových podkladov, rýchlostných obmedzení a aktuálneho jazdného štýlu, starostlivo rozdeľovať prísun energie. V hybridnom režime sa mi podarilo jazdiť za 19kWh na 100km.
Spotreba benzínu sa po týždni ustálila na hodnote 6,7l/100km. Je však nutné podotknúť, že som nemal možnosť nabíjať batériu doma a na verejnej nabíjačke čakať 2 hodiny nie je moja predstava trávenia voľného času. S plne nabitou batériou sa spotreba benzínu pohybovala okolo 2,5l/100km.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3784-1024x576.jpg)
Aj s maličkou palivovou nádržou tak nie je problém prejsť dlhší diaľničný úsek a obmedzením tak je naozaj len to spomínané pomalé nabíjanie, pretože ak sa batéria pri hybridnom režime vybije po ceste niekam z BA do ZA, tak potom musíte niekde tráviť čas nabíjaním a to je dosť obmedzujúce. Ak nenabíjate, jazdíte so spotrebou klasického benzínového aute a nevýhodou 300kg vážiacej batérie, ktorú musíte vybitú vláčiť so sebou…
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3769-1024x576.jpg)
Ani výkonovo na tom nie je 408čka príliš oslnivo. Na papieri možno tých 225 koní vyzerá dobre ale dynamika je len priemerná a ak by som nevedel, tak poviem, že má tých koníkov o dosť menej. Na nejaké pretekanie to absolútne nie je, ale skôr pre lepšiu dynamiku pri predbiehaní. Je tu síce možnosť aktivovať športový jazdný režim, ktorý je navyše okorenený o umelý zvuk motora, avšak 408čka nemá adaptívne odpruženie a je s batériou stále ťažká (hybrid váži až 2220kg oproti benzínovej verzii, ktorá má 1920kg), takže sa vodič dočká len lepšej reakcie na plynový pedál a rýchlejšej práce 8-stupňovej prevodovky.
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3771-1024x576.jpg)
Pokiaľ ste sa však do Peugeotu 408 na prvý pohľad zamilovali, tak vám tento dojem zrejme nič nepokazí. Ide o veľmi príjemné auto s pár drobnými chybami, s ktorými sa dá žiť a tak nejak ich akceptovať. Teda pokiaľ akceptujete cenu…
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3767-1024x576.jpg)
Cena 408čky už je totiž celkom prémiová – verzia s trojvalcom Puretech 130 a osemstupňovým automatom totiž začína v základe na 31.990€ a najlacnejší plug-in hybrid s výkonom 180k začína na sume 42.490€. Testovaná verzia Hybrid 225 vo vrcholnej výbave GT potom stojí od 46.990€. Testovaný kúsok bol napechovaný na výslednú cenu 49.490€ a to mu ešte pár opcií ako Night Vision za 1.300€ alebo taká modrá koža Naboo za 3.000€ v interiéri.
S voľbou plug-in hybridného variantu je potrebné myslieť na pravidelné nabíjanie a menší objem kufra. V interiéri zasa i-Cockpit nemusí vyhovovať úplne každému, ale v ostatných ohľadoch je Peugeot 408 viac než dôstojným konkurentom pre ostatné značky. Sebavedomá cena odráža bohatú zásobu bezpečnostných asistentov a neochvejnú štýlovosť na cestách…
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/Strany-z-408_NEW_2023-05-724x1024.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3759.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3764.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3765.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3767.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3768.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3769.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3771.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3772.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3774.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3775.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3776.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3777.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3778.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3780.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3782.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3783.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3784.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3786.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3787.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3788.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3790.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3789.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3791.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3792.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3794.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3796.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3797.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3798.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3800.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3801.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3802.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3804.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3805.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3806.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3807.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3808.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3809.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3810.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3812.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3811.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3814.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3815.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3817.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3819.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3820.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3822.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3824.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3825.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3826.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3827.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3828.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3829.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3831.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3832.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3834.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3835.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3836.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3837.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3839.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3842.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3841.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3840.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3844.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3846.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3847.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3849.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3850.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3851.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3852.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3853.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3855.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3854.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3856.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3858.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3859.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3862.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3863.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3864.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3865.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3866.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3868.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3870.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3872.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3875.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3876.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3877.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3878.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3879.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3880.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3881.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3884.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3886.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3885.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3888.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3890.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3891.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3892.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3894.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3895.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3896.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3897.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3899.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3900.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3901.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3902.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3903.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3904.jpg)
![](https://autozine.sk/wp-content/uploads/2023/09/IMG_3905.jpg)