Škoda Superb Combi Scout 2.0 TSI DSG – terénne ambíce pre rodinné kombi

S poslednou modernizáciou modelu Superb prišla ďalšia možnosť voľby. Vedľa športovo strihutej varianty Sportline je Škodovácka vlajková loď novo ponúkaná aj vo variante Scout.

„Terénna“ verzia, ktorú už dobre poznáme z modelu Octavia, novo postihla aj nemenej obľúbený Superb. Nový Superb Scout vychádza z výbavy Style a iba z prevedenia kombi. K dispozícii je potom s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovým DSG automatom.

Škoda Octavia Scout
Foto: Jan Horský
Terénne ambície a vonkajší vzhľad

Avizovaná modernizácia priniesla Superbu veľmi jemné optické korekcie, prevažne potom v rámci prednej a zadnej partie. Predné partie dostali novo tvarované fullLED svetlomety s technológiou Matrix. Inak je tvarovaný tiež predný nárazník a maska, ktorá je pretiahnutá až k predným svetlometom. Zadné partie dostali svetlá, ktoré podobne ako tie predné disponujú technológiou fullLED. Zadné svetlá sú po novom tiež vzájomne prepojené elegantnou chrómovou linkou. Ďalej tu máme nápis „Škoda“ namiesto predtým používaného klasického loga.

Superb Scout sa navyše pýši výrazne oplastovanými spodnými partiami a prepracovaným predným i zadným nárazníkom. Výraznejšieho oplastovania sa teda dočkali ako bočné prahy, tak i samotné lemy vozidla. Oba nárazníky nám potom značne zmohutneli a vo svojich spodných častiach dostali lakovanie imitujúce hliník. V rovnakom farebnom prevedení sú riešené strešné nosiče a vrchná časť bočných spätných zrkadiel.

Samozrejmosťou je tiež plaketka „Scout“ na predných blatníkoch. Špeciálne je pre túto variantu ponúkané príplatkové farebné prevedenie karosérie Orange Tangerine (+1 156 €), ktorou disponoval aj náš testovací automobil.

Poslednu modernizáciu Superbu hodnotím jednoznačne pozitívne, vozidlo zasiahla celkom decentne a napriek tomu úspešne. Dodala mu isté omladenie a v rámci prednej partie rozhodne viac dynamiky. Úpravy týkajúce sa „terénnej“ varianty Scout sú potom jasne čitateľné a na prospech veci – nijako extra výrazné.

Odporúčaný článok:  Mazda 3 Skyactiv G150 - takmer dokonalá
Škoda Octavia Scout interér
Foto: Jan Horský
Interiér len s minimálnymi zmenami

Ohromná priestrannosť vládne interiéru Superbu samozrejme aj naďalej, a to ako po poslednej modernizácii, tak aj v prevedení Scout. Superb Scout sa od klasickej verzie v interiéri líši naozaj len minimálne. Rozdielnosti nájdeme iba v lištách s veľmi elegantným drevodekorom, palubná doska je potom vybavená plaketkou Scout a rovnako tak predné sedadlá disponujú týmto označením.

Palubná doska je aj naďalej skôr konzervatívna, s jednoduchým a prehľadným členením. Jej spracovanie a ergonómia ovládania je už tradične na veľmi vysokej úrovni.

U aktuálne testovaného auta palubnej doske dominoval 9,2 „široký displej palubného infotainmentu Columbus, ktorého logicky usporiadané a prehľadné prostredie už veľmi dobre poznáme.

Kaplnka prístrojov pred vodičom testovaného auta je plne digitálny displej (virtual kokpit), ktorý združuje všetky dôležité informácie do jednej prehľadnej obrazovky. Tá následne vie všetky potrebné informácie prezentovať v piatich rôznych grafických usporiadaniach.

Avizovaná priestrannosť Superbu je potom najviac viditeľná na zadných pozíciách a tiež vo veľkosti batožinového priestoru, ktorý ponúkne 660 l základného objemu.

Škoda Octavia Scout
Foto: Jan Horský
Pohonné ústrojenstvo pre variantu Scout 

Škoda Superb Scout patrí k vrcholným variantom modelu a rovnako tak je osadená iba vrcholnými motorizáciami. Na výber máte teda iba z najvýkonnejšej naftovej alebo benzínové pohonnej jednotky. Naftu tu zastupuje motorizácia 2.0 TDI disponujúci výkonom 140 kW (190 koní) s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm.

Odporúčaný článok:  SsangYong Rexton - Modernizovaný kráľ

Benzínová motorizácia rovnakého objemu, teda 2.0 TSI ponúkne až 200 kW (272 koní) a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Obe motorizácie sú potom v tomto variante kombinované len s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovým DSG automatom.

Foto: Jan Horský
Jazdné dojmy

Náš testovaný kúsok bol vybavený avizovaným najsilnejším benzínom a jeho kooperácia so sedemstupňovým DSG automatom a pohonom všetkých kolies bola jednoducho výborná. Motorizácia je to tichá a kultivovaná s veľkým dostatkom výkonu, ktorý je dostupný od nízkych otáčok.

Dvojlitrové TSI vie sa Superbom celkom obstojne cvičiť, veď na stovku to zvláda za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť vozidla je 250 km / h. Pri šetrnom zaobchádzaní potom táto motorizácia vie byť aj celkom úsporná a jej 272 koní si povie aj o slabých 8 litrov na 100 km. V priemere však počítajte skôr s 9 litrami.

Sedemstupňový DSG automat tradične radí bez váhania. A to ako v klasickom, tak i športovým režime. Samozrejmosťou je aj možnosť radenia pádlami pod volantom. Testovaný automobil bol vybavený aj príplatkovým adaptívnym podvozkom DCC, ktorý ponúkne hneď niekoľko dobre čitateľných polôh v rámci voľby jazdných režimov.

Keď to teda zhrnieme, viac oplastovania ako ochrana bočných partií auta, opticky robustnejší predný a zadný nárazník, vyššia svetlá výška vozidla, ochrana podvozku a jazdný asistent pre jazdu v „teréne“, to všetko sú prvky, ktoré testovaná variant Scout prináša klasickému Superbu.

Škoda Superb Scout je, čo sa týka jazdných dojmov, plnohodnotným Superbom tak, ako ho už nejakú dobu poznáme. Testovaná špecifikácia, teda najsilnejší benzínový dvojliter sa sedemstupňovým DSG automatom a pohonom všetkých kolies, je potom oprávneným vrcholom ponuky, do ktorého by som rozhodne s chuťou išiel.

Foto: Jan Horský
Záverom

Verzia Scout je jednoducho ďalším variantom Superbu, ktorý cieli na konkrétnych zákazníkov. Ak teda chcete priestranný a kvalitne spracovaný automobil, ktorý vie byť veľmi komfortný a značne dynamický na asfalte a zároveň občas potrebujete zdolať nejakú tú poľnú cestu, potom je pre vás verzia Scout veľmi zaujímavou možnosťou.

Škodu Superb Scout kúpite od 46 400 € vrátane DPH, a to s naftovou 140 kW motorizáciou. Nejsilnejšia testovaná benzínová varianta potom štartuje na čiastke 46 660 €  vrátane DPH.

Mladoboleslavský Superb je dlhodobo mojím obľúbencom, ktorý vie byť naozaj všestranný. Osobne ma to potom ťahá skôr k variante Sportline, ale to je len otázkou priorít
Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázkov: Vlastné fotografie autora

 

Komentáře