Peugeot 508 Allure 1.6 Plug-in Hybrid 180k – Švihácky francúzak

Modernizovaný Peugeot 508 na ulici len tak ľahko neprehliadnete. Dokonca aj keď má pomerne nenápadnú šedú farbu laku Platinum. Má výraznú tvár pripomínajúcu leva, elegantný profil štvordverového kupé podporený bezrámovými oknami a aj keď vyzerá ako klasický sedan, v skutočnosti ide o veľmi praktický liftback.

Navyše 508čku môžete mať aj v prevedení kombi, ktoré je pre mňa osobne dizajnovo ešte krajšie. Spolu s takým VW Arteon ide o najzaujímavejšie autá v tomto uniformnom segmente, kde to väčšinou fantáziou nehýri.

Dizajn interiéru je poňatý v klasickom duchu Peugeoťáckeho i-Cockpitu. Pravda, netradičný koncept s malým, šesťhranným volantom a kaplnkou prístrojov nad ním nebude ergonomicky sedieť úplne každému, ale 12,3 palca veľký prístrojový panel máte viac v zornom poli a nepotrebujete tak napríklad ďalšie riešenie navyše, vo forme HUD displeja premietaného na čelné sklo.

Do, architektonicky veľmi dobre zvládnutej palubnej dosky, je pomerne nízko zasadený 10-palcový infotainment s krásnymi pianovými klávesami zrýchlenej voľby niektorých funkcií menu a dokonca aj tie obrovské plochy lesklej čiernej tu dizajnovo perfektne sedia. Len na ne samozrejme musíte mať nachystanú mikrovláknovú utierku, ktorá je vždy po ruke.

Okrem už uvedeného digitálneho prístrojového panelu s konfigurovateľným zobrazením a rôznymi motívmi, či infotainmentu so širokou online a mobilnou konektivitou, tu nájdete napríklad veľmi dobre tvarované a ergonomické sedadlá s certifikáciou AGR. V základe len manuálne ale zato s elektronicky nastaviteľnou bedrovou opierkou a taktiež s elektronicky nastaviteľným zdvihom sedáku, vďaka čomu si viete pri dlhších cestách podoprieť stehná a nebudú tak toľko trpieť kĺby.

Za príplatok však môžete mať aj luxusnejšie sedenie s masážnou funkciou a rovnako za príplatok je aj prémiové audio Focal s 9 reproduktormi a subwooferom s celkovým výkonom 515W. Za čo si však ani v testovanej základnej výbave Allure priplácať nemusíte, sú Full LED svetlá s MATRIX funkciou vyrezávania premávky. Priplatiť si viete aj systém pre nočné videnie Night Vision. V 508čke vám už konečne nebude nič chýbať oproti inému koncernu.

Odporúčaný článok:  Hyundai Kona 1.0 T-GDi 7DCT Family - Rodinná výbava jej stačí

Ponuka motorizácií sa nám po modernizácii celkom zjednodušila – buď môžete mať úsporný a vcelku kultivovaný diesel 1,5 BlueHDi s výkonom slabších 96kW (130k), spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou, alebo najnovšie plug-in hybridné pohony, ktoré sľubujú tabuľkové spotreby od 1,3 l/100km.

Kombinácia benzínového motora 1.6 PureTech s výkonom 133kW (180k) a elektromotora s výkonom 81kW (110k) dáva dohromady veľmi zaujímavých 165kW (225k), ktoré cez osemstupňový automat alebo priamo cez elektromotor roztáčajú predné kolesá. Peugeot sľubuje, že pri plne nabitej batérii, ktorá má kapacitu 12,4kWh, prejde až 49-68 čisto elektrických kilometrov. Realita, pri ranných teplotách okolo 10 stupňov, je niekde okolo 40-45km, takže pri vyšších teplotách budú zrejme normované dojazdy realitou. Pri pokojnej nohe a v mestskej oblasti…

V hybridnom režime využíva 508čka elektrickú energiu na dlhšie vzdialenosti na zníženie spotreby, v tom čisto elektrickom vie ísť až 135km/hod. Nabíjať môžete z klasickej 230V zásuvky, kedy plné nabitie zaberie cca. 4 hodiny alebo z wallboxu s výkonom 3,7 kW, kde sa čas nabíjania skráti na cca. 2,5 hodiny. To je pre domáce, či pracovné dobíjanie úplne dostatočné no ak chcete častejšie dobíjať aj vo verejnej sieti, môžete si priplatiť za výkonnejšiu 7,4 kW palubnú nabíjačku a plné nabitie potom zaberie iba nejakú hodinku a štvrť…

Odporúčaný článok:  Hyundai Kona 1.6 T-GDI - ambiciózny crossover

A koľko sa teda dá v prípade Plug-in hybridného pohonu ušetriť na prevádzkových nákladoch?! Plné nabitie batérie vyjde z domácej zásuvky na nejaké 2€ (s nejakým lacnejším tarifom). Takže jeden kilometer vás bude stáť zhruba 2 centy a teda asi tretinu toho, za koľko bude jazdiť diesel. Potom sú tu tiež výhody spojené s elektrickou značkou ako bezplatné parkovanie a úspory na diaľničnej známke… samozrejme takmer všade, len nie u nás na Slovensku. Ale vyčkajme času.

Samozrejme takéto lacné jazdenie dáva zmysel iba vtedy, ak denne najazdíte okolo tých 40 až 50 km a ideálne po meste a v jeho okolí. Priemerná spotreba s každodenným dobíjaním na 100% a denným nájazdom cca. 100km, bola na konci testovacieho týždňa 4,5l/100km a 16kWh/100km elektrickej energie. Na pravidelné dlhé trasy je však stále najlepší dieselový motor, pretože hybrid jazdí bez elektriny za, nie príliš oslnivých, šesť a viac litrov na sto kilometrov. Navyše hybrid je o x-tisíc eur drahší ako naftový motor, takže si musíte veľmi dobre prepočítať, či vám dáva zmysel. Alebo ho jednoducho musíte veľmi chcieť…

A ak teda budete 508čku tak veľmi chcieť, mali by ste byť pripravení aj na zopár kompromisov. Predovšetkým interiér by, s ohľadom na daný segment, mohol byť ešte o niečo priestrannejší. Infotainment nie je práve z najrýchlejších (aj keď to zdatne maskuje efektnými animáciami) a je tu aj zopár ergonomických prežitkov ako tempomat na páčke pod volantom (čo však nám, kovaným Peugeoťákom môže vyhovovať), na ktorú za jazdy nevidíte a musíte ju ovládať po pamäti. Inak asi naozaj nič.

Odporúčaný článok:  Peugeot 408 HYbrid 225 GT - Francúzska kráska s nádychom luxusu

Samotné zvezenie sa veľmi odvíja od nastaveného jazdného režimu. V tom športovom je auto pružné, ochotné aj poddajné a veľmi dobre zvláda aj trochu divokejšiu jazdu na okreskách. Pochopiteľne tomu značne napomáha nízke prevedenie karosérie a batéria umiestnená v podvozku, ktorá znižuje ťažisko.

V klasickom režime je 508čka zase ako stvorená na dlhšie cesty. Tlmiče zaistia skvelý komfort a nemám čo vytknúť ani k celkovému odhlučneniu auta. Teda ak si pripustím, že sú tu bezrámové dvere a ten šum vo vyšších rýchlostiach a občasné vŕzgnutie súpráve daň za ne. V meste je tu však kombinácia dokonalého ticha, pokojného prejazdu, ale aj dynamiky ak treba trochu vystreliť z križovatky, či pri zmene jazdného pruhu.

Peugeot aktuálne ponúka 508čku v prevedení liftback s dieslovým motorom za cenu od 38.290€. Plug-in hybrid v základnej výbave Allure vyjde na 46.790€ a k tomu dostanete navyše predĺženú záruku Optiway na 6 rokov alebo 100.000 km. Priložený je aj nabíjací kábel s výkonom 2,3 kW (10A) na pripojenie do domácej jednofázovej 230 V zásuvky.

V 508čke nájdete celkovo štýlového partnera na cesty, ktorý vás bude dôstojne reprezentovať, či rozmaznávať pohodlím a rozsiahlou výbavou. Samozrejme výber v tomto segmente je celkom široký a konkurencia silná, ale len máloktoré auto vie na cestách narobiť toľko vizuálnej parády ako práve Peugeot 508.

Komentáře

About Martin Malátek

Svet okolo áut a nových technológií ma baví a napĺňa už od detstva. Priťahuje ma úplne všetko, čo má kolesá a spaľovací motor. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád čítam, cestujem, testujem a píšem na Autozine.sk - prvé auto: Škoda 105L - aktuálne auto: Mercedes C

View all posts by Martin Malátek →